עכשיו זה רשמי: לאחר ימים של חרושת עיקשת של שמועות בנושא - להקת אואזיס, בהובלת האחים נואל וליאם גלאגר, הודיעה הבוקר (ג') על איחוד בדמות סבב הופעות חדש בבריטניה ובאירלנד בקיץ 2025, 15 שנים אחרי שהופיעו יחד לאחרונה.
אואזיס מכריזים על איחוד בסיבוב הופעות חדש
(צילום: מתוך עמוד היוטיוב הרשמי של אואזיס)
"הרובים השתתקו. הכוכבים התיישרו. ההמתנה הגדולה הסתיימה. בואו לראות. זה לא ישודר בטלוויזיה", נמסר מטעם הלהקה. עוד ציינו כי "יש תוכניות לקחת את (סיבוב ההופעות) OASIS LIVE '25 ליבשות נוספות מחוץ לאירופה בשלב מאוחר יותר בשנה הבאה".
2 צפייה בגלריה
אואזיס
אואזיס
אואזיס
(צילום: AP)
ההודעה המצופה מגיעה לאחר שבסוף השבוע האחרון פורסם ב"סאנדיי טיימס" וב"אינדיפנדנט" הבריטיים כי גוברת ההערכה לפיה האחים גלאגר התפייסו אחרי שנים של ריב מתוקשר - וכי הם צפויים להופיע יחד בוומבלי למשך עשר הופעות. בתגובה לגולש שהגיב על העניין ב-X (טוויטר לשעבר), ליאם גלאגר ענה: "נראה אותך בשורה הראשונה".
כעת, עם ההכרזה נודע כי אומנם הלהקה לא תופיע עשר פעמים בוומבלי - אלא תצא לסיבוב הופעות בקיץ 2025, שיכלול 14 מופעים ברחבי בריטניה ובאירלנד, מתוכם ארבע הופעות שיתקיימו באיצטדיון הלונדוני. עוד הם יופיעו במנצ'סטר, דבלין, אדינבורו ועוד. מכירת הכרטיסים תחל ב-31 באוגוסט ב-11:00 (שעון ישראל). הטור ייפתח ב-4 ביולי 2025 בקרדיף, וייחתם בדבלין ב-17 באוגוסט.
הדברים הגיעו בעקבות שורת רמזים שפיזרו האחים, וכללה פרגונים הדדיים של השניים - לאחר שנים ארוכות של סכסוכים ולכלוכים זה על זה. יתר על כן, אתמול (ב') שני האחים שחררו את הרמז המשמעותי ביותר, כאשר פרסמו ברשתות החברתיות של כל אחד מהם סרטון טיזר מסתורי שבו נכתב רק התאריך 27 באוגוסט 2024, 8:00 בבוקר (שעון לונדון).
2 צפייה בגלריה
אואזיס
אואזיס
אואזיס
(צילום: Vittorio Zunino Celotto/GettyimagesIL)
אואזיס, ממובילות גל הבריט-פופ שסחף את העולם בשנות ה-90 ומהלהקות המצליחות ביותר בכל הזמנים, מכרה מעל 70 מיליון אלבומים במהלך 18 שנות קיומה, ושברה שיאים של נוכחות בהופעותיה. אולם במהלך כל הדרך התגלעו סכסוכים וחיכוכים בין האחים גלאגר, ילידי מנצ'סטר. נואל, הבכור, היה כותב השירים העיקרי של הלהקה ומלחינם - ולפיכך אחז בכוח הרב ביותר בכל הנוגע לקבלת החלטות אמנותיות ומסחריות, ואף אסף לכיסו את מרבית התמלוגים על המוזיקה שיצר, למגינת לבו של אחיו הצעיר ליאם.
ב-2009 הכול התפרק. "בעצב מסוים ובהקלה גדולה אני מודיע לכם שעזבתי את אואזיס הלילה. פשוט לא יכולתי להמשיך לעבוד עם ליאם אפילו יום אחד נוסף", מסר נואל למעריצי הלהקה. לאחר מכן, פנה נואל לקריירת סולו מצליחה למדי, אולם רחוק מההצלחה שרשם בימי השיא של אואזיס. בתחילת שנות העשרה ליאם היה חבר בלהקה שהקים בשם Beady Eye, אולם זכה להצלחה משמעותית יותר רק כשהחל לשחרר אלבומי סולו ב-2017.