ימים לא קלים עוברים על הקהילה הגאה בישראל: סיעת יהדות התורה הפילה היום בכנסת את הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה בישראל, וח"כ יצחק פינדרוס, אף הוא מיהדות התורה, התבטא בחריפות נגד קהילת הלהט"ב ואמר שמדובר ב"דבר הכי מסוכן למדינת ישראל, יותר מדעאש, חיזבאללה וחמאס". דווקא היום (ג') המריאו יוצרי ושחקני ההצגה "את שאהבה נפשי" של תיאטרון הבימה, העוסקת בטיפולי המרה, לייצג את ישראל בפסטיבל התיאטרון הגדול שיתקיים בעיר סיביו ברומניה.
2 צפייה בגלריה
מתוך ההצגה "את שאהבה נפשי"
מתוך ההצגה "את שאהבה נפשי"
מתוך ההצגה "את שאהבה נפשי"
(צילום: אלי כץ, הבימה)
ההצגה "את שאהבה נפשי", שכתב עיתונאי "ידיעות אחרונות" איתי סגל ותציין בקרוב את ההצגה ה-150 שלה, מביאה סיפורו של יהונתן, נער דתי שנפצע בפיגוע הירי שהתרחש ב-2009 בבר נוער, מועדון אגודת הלהט"בים בתל אביב. משפחתו, שמגלה על כך לראשונה בבית החולים בו הוא מאושפז, דורשת ממנו לעבור טיפול המרה. בהצגה משתתפים בין השאר אורלי זילברשץ בתפקיד אימו של הנער, יגאל שדה כאביו, אברהם ארנסון וידין גלמן, המגלמים את זוג האוהבים, ונאיה בינשטוק שמגלמת את חברתו של יהונתן.
"לנוכח הקו הקיצוני שנוקטים עכשיו חברי הממשלה בישראל, חשוב לנו להציג את ההצגה בפסטיבל הבינלאומי המרכזי הזה, מהגדולים באירופה, כתמיכה מובהקת בקהילה הגאה", אמר במאי ההצגה והמנהל האמנותי של התיאטרון הלאומי, משה קפטן.
"דווקא בימים האלה בהם משמיעים נציגי ציבור בכנסת ישראל דברי הבל ובלע נגד הקהילה הלהט"בית, אנו בתיאטרון הלאומי נמשיך לפעול ביתר שאת ונשמיע את קולם וזעקתם של אלה אשר יש מי שקוראים להדרתם. התיאטרון הלאומי גאה לפתוח את פסטיבל סיביו הבינלאומי עם ההצגה 'את שאהבה נפשי' שעוסקת בין היתר בהשלכות הנפשיות המורכבות הטמונות בטיפולי המרה ובסכנה החמורה שבקיומם. אדם הוא אדם באשר הוא, ומוטב היה אילו המסיתים לשנאת וביזוי הקהילה הלהט"בית היו מקפידים על אחת המצוות החשובות ביותר - ואהבת לרעך כמוך".
"את שאהבה נפשי" נבחרה לפתוח את הפסטיבל שבו ישתתפו מוסדות תרבות רבים מכל העולם. אירוע הפתיחה יתקיים ביום ו' במעמד נכבדי ציבור מממשלת רומניה ושר התרבות הרומני.
2 צפייה בגלריה
מתוך ההצגה "את שאהבה נפשי"
מתוך ההצגה "את שאהבה נפשי"
מתוך ההצגה "את שאהבה נפשי"
(צילום: אלי כץ, הבימה)