ישראל תתחרה באירוויזיון 2024: לאחר שנחשף ב-ynet כי תאגיד השידור כאן הסכים לשנות את השיר המייצג את ישראל באירוויזיון על מנת שישראל תוכל להשתתף בתחרות, הודיע היום (ה') איגוד השידור האירופי (EBU) רשמית כי אושרה השתתפותו של השיר הישראלי Hurricane ("הוריקן") בתחרות השירה.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן
עדן גולן
עדן גולן
(צילום: באדיבות קשת)
"אני מה-זה מתרגשת, אין ספק שהם עשו את הבחירה הנכונה שנתנו לנו להשתתף השנה", הגיבה באינסטגרם עדן גולן, שתייצג את ישראל באירוויזיון. "השנה זה יותר חשוב מתמיד, שאנחנו נעמוד על הבמה הזאת ונייצג את המדינה שלנו בכבוד. אני מתכוונת לעשות הכל כדי לייצג את המדינה שלנו בגאווה ולתת את כל כולי בשביל להגיע לתוצאה המקסימלית".
עדן גולן מגיבה לחדשות בדבר ההשתתפות באירוויזיון
(קרדיט: אינסטגרם)
רק לפני יומיים נודע ל-ynet כי "גורמים במשרד החוץ קיבלו מסרים שאיגוד השידור האירופי צפוי לאשר את השיר החדש לאירוויזיון", כך אמר מקור המעורב בפרטים. מספר גורמים במשרד החוץ הביעו אופטימיות זהירה - ואמרו ל-ynet כי הועברו אליהם מסרים לא רשמיים שבאיגוד השידור האירופי עתידים לאשר את השיר החדש, זאת אם לא יהיו התפתחויות בלתי צפויות. "הפידבקים שקיבלנו טובים", אמרו הגורמים, אבל הוסיפו את הזהירות המתבקשת, "ראינו כבר שבסיפור הזה הכול יכול לקרות".
כזכור, בתחילת השבוע נחשף ב-ynet כי בעקבות האיום של איגוד השידור האירופי שיפסול את השיר "הגשם של אוקטובר" בשל "מילים פוליטיות", והדיווח על נסיונות דיפלומטיים לפתור את המשבר - בתאגיד נעתרו לבקשת ההנהלה לשנות את מילות השיר, שנקרא מעתה Hurricane ועוסק בצעירה הנחלצת ממשבר אישי.
גם השיר החדש נכתב על ידי קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר, והוא מבוסס על הלחן שנכתב במקור לקודמו וצפוי להיחשף לראשונה ב-10 במרץ בכאן. "זו שנה אחרת ושונה, ואנחנו מתמודדים עם דברים שלא התמודדנו איתם בשנים קודמות", אמרה הנציגה הישראלית עדן גולן, "חשוב לי יותר מתמיד לייצג בכבוד את המדינה שלי, ואם זה יקרה אעבוד הכי קשה כדי לדעת שמהצד שלי עשיתי כל מה שאני יכולה".
כזכור, לפני כשבועיים נודע ל-ynet כי איגוד ה-EBU שוקל לפסול את השיר "הגשם של אוקטובר" שבחרה הוועדה המקצועית בישראל לאירוויזיון, וכי תאגיד כאן מצידם החליטו שלא לשנות את המילים ואת שם השיר. אולם בתחילת השבוע, ובעקבות מעורבות הנשיא יצחק הרצוג, החליטו להתגמש ולנסות למצוא דרך לשלוח שיר מתוקן בימים הספורים שנותרו. "נפלה ההבנה שהוועדה שמאשרת את השירים תעשה הכול כדי לפסול אותנו", אמרו גורמים המעורים בפרטים, "ולכן החלטנו לעשות הכול כדי להיות שם. היינו בטוחים שמדובר בעניין של כמה מילים, אבל משהבנו שהסיכוי גדול שלא יאשרו אותנו ככה או ככה, החלטנו לנסות ולהתגמש".