אחות החטופה מעבירה ביקורת חריפה נגד הפקת "האח הגדול" בערוץ 13 - זה שמשדר את התוכנית: ירדן גונן, אחותה של רומי גונן שנמצאת בשבי חמאס, התארחה היום (ד') בתוכנית בחדשות 13 ובחרה לנצל את הבמה כדי להתנגד להתנהגות של הפקת "האח הגדול" בעניין שיתוף הפעולה בנושא הקריאה לשחרור החטופים.
ירדן גונן מדברת על "האח הגדול"
(צילום מתוך רשת)
"אני חייבת לשתף אותך בכאב גדול מאוד מערוץ 13", אמרה גונן למגישת התוכנית לוסי אהריש, "'האח הגדול' עלתה השבוע ואנחנו ידענו על זה מראש. אבל מעבר לכאב על העובדה שמכניסים אנשים לתוך בית כדי להיות מנותקי קשר, לריב על אוכל וסיגריות, לבכות שהם מתגעגעים הביתה בזמן שהם יושבים ליד ג'קוזי כשהם לא יודעים מה קורה בחוץ ועוד קצת מאפיינים של טריגרים למשפחות חטופים - אמרנו שאם אנחנו לא יכולים לנצח אותם, נחבור אליהם. אנחנו באים לדבר, באים לעשות שינוי, באים להיות ביחד ולא בנפרד".
גונן סיפרה כי ניסו ליזום פגישה עם הפקת התוכנית - וכשהצליחו הם התאכזבו מהתוצאה: "הם לא שיתפו איתנו פעולה, לא הסכימו לשים תמונות של חטופים בבית, לא הסכימו להציג את מספר הימים של המלחמה בכל בוקר, הם לא הסכימו להזכיר שהחטופים עדיין בעזה. הם הסכימו לשים שיר בבוקר של חטוף - אבל לא לציין שזה שיר כזה, אלא סתם שיר שיפתח להם את הבוקר".
2 צפייה בגלריה
ירדן גונן, אחותה של רומי גונן, נגד "האח הגדול"
ירדן גונן, אחותה של רומי גונן, נגד "האח הגדול"
""הם לא שיתפו איתנו פעולה, לא הסכימו לשים תמונות של חטופים בבית". ירדן גונן, אחותה של רומי גונן, נגד "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
היא פנתה בכאב ותהתה: "למה? למה בימים כאלה לא להראות סולידריות? למה לפרסם באינסטגרם שהם הולכים להיות עם סיכה צהובה ביום של כניסת הדיירים, מה זה עוזר למישהו? ועוד להתגאות בזה ולהגיד מה אתם חושבים על זה? זה אמור להיות האובייס שכולנו בעד שחרור החטופים, זה לא לצאת לידי חובה. זה כואב לי".
"האח הגדול" אינה תוכנית הריאליטי הראושנה שעלתה למסך מאז המלחמה, ובזמן שיש חטופים בשבי חמאס - עוד לפניה שודרו "מאסטר שף", "פקין אקספרס" וכעת משודרת במקביל גם התוכנית "רוקדים עם כוכבים", ובקרוב צפויה לעלות לשידור "המירוץ למיליון". יש לציין כי בפתיחת תוכנית הבכורה של "האח הגדול", הייתה התייחסות לנושא החטופים, עם העיטור לשחרורם שהופיע בגדול על המסך. עם דבריה, גונן חושפת את ההתנהלות של ההפקה מאחורי הקלעים בשיח עם משפחות החטופים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
(צילום: באדיבות קשת)
מרשת נמסר בתגובה: "כמו כל אזרחי ישראל, גם אנחנו כמהים ומייחלים לשובם של החטופים והחטופות שבעזה, והתקווה הזאת נוכחת ותמשיך לבוא לידי ביטוי במהלך העונה".