המהדורה הראשונה של פסטיבל טרייבקה, הגרסה העדכנית של פסטיבל הקולנוע הניו יורקי, נחתמה שלשום (ה') עם ההכרזה על זוכי הפרסים בתחרויות השונות לסרטים עלילתיים, דוקו, קצרים וגם יצירות מציאות מדומה, ניו מדיה וגיימינג. האירוע שנוסד ב-2002 כפסטיבל קולנוע על ידי רוברט דה-נירו וג'יין רוזנטל בעקבות אסון התאומים, נרכש לאחרונה על ידי ג'יימס מרדוק (בנו של רוברט מרדוק, בעליו של ערוץ הטלוויזיה פוקס) מתוך כוונה להכתיב לו צביון אחר - חדשני וטכנולוגי יותר. עד שהמהפכה התדמיתית תושלם, תוכנית הסרטים זוכה עדיין ליוקרה כלשהי, ממנה נהנים הזוכים ובראשם כריס מוקרבל שזכה בפרס הסרט האמריקני הטוב ביותר על Cypher וגוטו פרנטה הברזילאי שגרף את כל הפרסים בתחרות הבינלאומית על A Strange Path.
1 צפייה בגלריה
Cypher. זוכה פסטיבל טרייבקה
Cypher. זוכה פסטיבל טרייבקה
Cypher. זוכה פסטיבל טרייבקה
(צילום: מתוך הסרט)
A Strange Path יצא מהפסטיבל כמנצח הגדול של התחרות הבינלאומית, בה נכללה גם הדרמה הישראלית "העתיד" של נועם קפלן. לצד פרס הסרט הטוב ביותר, פרנטה התכבד גם בפרס התסריט, ושותפיו ליצירה הצלם לינגה אצ'קיו והשחקן הראשי קרלוס פרנסיסקו זכו לפרסים על עבודתם. במסגרת המקבילה המוקדשת לקולנוע מקומי, יצא כאמור מוקרבל, כשידו על העליונה בתחרות על פרס הסרט האמריקני הטוב ביותר. עם זאת, הצוות מאחורי הדרמה Smoking Tigers התכבדו בשני פרסים: ג'י-יונג יו על הופעתו בתפקיד הראשי והבמאית שלי יו על התסריט. קרולין קוסטה חזרה הביתה עם פרס הצילום על עבודתה ב"הרים".
בתחרות הדוקומנטרית זכו אנדרו בראון ומוזס תורנירה על סרטם "בין הגשמים" המתעד התבגרות של נער בקניה. בראון אף זכה בפרס הצילום. הבמאית הלבנונית ג'ודה שיהאב קיבלה הכרה כבמאית הדוקו המתחילה המבטיחה ביותר על סרט Q המלווה קבוצת נשים מוסלמיות העוסקות בלימוד הקוראן בסוריה. במסגרת המקבילה לקולנוע עלילתי זכה הבמאי הספרדי הוגו רואיס על הדרמה "לילה אחד עם אדלה".