יותר מעשור לאחר שהתפרקו להקת הדורבנים חוזרת: חברי ההרכב המקורי של הלהקה, איתי גלוסקא, גיא מזיג, אייל מזיג, עידו אופק ורון אלמוג יתאחדו להופעה שתיערך ב-23 בפברואר בהאנגר 11 בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
הדורבנים
הדורבנים
טוב שבאתם. הדורבנים
(צילום: גלעד לנגר)
חברי להקת הדורבנים התחילו את פעילותם המוזיקלית בשנת 1999 ושילבו ביצירתם ז'אנרים שונים בהם רוק, פופ, דאנס, Fאנק ודיסקו, הופיעו ברחבי הארץ וזכו להצלחה מסחרית. בין להיטיהם הגדולים ביותר נמנים "שוב הדיסקו כאן", "יצאנו לרקוד", "לא בא לי לשמוע", "עוד לילה", "כל מה שרצית" ו"אחלה בחלה" שביצעו עם שלישיית מה קשור.
במהלך יותר מעשור בהם היו פעילים הוציאו חברי הלהקה שלושה אלבומים, "קובי" (2003), "לוי" (2006) ו"אחד אחרי השני" (2009). כשבוע לאחר יציאתו של אלבומם השלישי וכשנה מאז פרישת הסולן איתי גלוסקא, התפרקו חברי הלהקה בעקבות מה שהוגדר כ"חילוקי דעות". אחרי פירוקם עבדו חברי הלהקה על קריירות סולו.
"הפערים התמסמסו כי אנחנו לא צריכים לייצר מוזיקה חדשה", סיפר חבר הלהקה גיא מזיג בשיחה עם ynet על ההחלטה לצאת למופע משותף. "אין פערים כי אנחנו לא צריכים להחליט על קו של מוזיקה חדשה. אנחנו גם לא ביחד באותה מסגרת כדי שנרגיש את הפערים. נשארנו חברים, ואנחנו לא נפגשים עם הפער".
עוד אמר מזיג כי ההחלטה נולדה למעשה מבקשות הקהל: "במשך שנים אנחנו כל הזמן שומעים שאלות 'מה קורה עם הדורבנים?', שכנעו גם אותנו. הקהל הכריע אותנו".
יכול להיות שיהיו חומרים חדשים אם תראו כי טוב? "האיחוד הוא למופע ולא לאלבום חדש. אם נראה שזה מתאים לנו ואנחנו יכולים לתכנן את צעדינו ולהימנע מקונפליקטים זה יכול לקרות, כרגע זה לא על הפרק".
ברוח שינויי התקופה מהימים שהלהקה הייתה בשיאה להיום, יש שירים שתימנעו מביצוע שלהם? "חוץ מ'לבדוק לך ת'מנוע' שהיה הטרלה, אנחנו לא שם. לא חושב שיש איזה משהו בעייתי, נראה לי שלא. מה שכן, מרגיש שאנחנו הרבה יותר טובים, כולנו".
האיחוד של הדורבנים מצטרף לאיחוד של הרכב מצליח נוסף משנות ה-2000 שהחליט לאחד כוחות - סאבלימינל והצל שהכריזו על מופעים משותפים.