בחודש ינואר נשלף צחי הלוי מתפקיד החייל שאליו נכנס עצמאית ב-7 באוקטובר, והונחת חזרה בתפקיד חייו: אבא. בריאיון ל"7 לילות" ול-ynet+ שיפורסם בשישי הקרוב, הוא מספר על הפערים הגדולים שנוצרו לו פתאום. "הייתי במילואים עד אז, וזה נקטע לי כי היו לי צילומים ביוון לסרט", הוא משחזר, "הדיסוננס הזה, בין להיות בעזה ואז למחרת להיות ביוון, היה משהו שחוויתי בפעם הראשונה. לא הבנתי איך הכול ממשיך כרגיל אחרי מה שחוויתי וראיתי. היו רגעים שנגיד אחרי שלושה ימים ברצועה אני חוזר ולוקח את אדם לגן לפני שאני חוזר שוב לבסיס. אתה אומר, בואנה, זה שעה נסיעה מפה. לא עכשיו לחימה מעבר לים. זה פה. הפלייבק הוא אחר, אתה רואה הרס וחורבן וטנקים יורים ופיצוצים, ואז פה אנשים שותים קפה ומוזיקה. מאוד קשה לעכל את הדיסוננס הזה. וגם בהיבט של הורה, אני שם את הילד בגן, ואז נכנס לעזה. אני זוכר שבכל כניסה התפללתי ואמרתי, 'בבקשה שאני לא אעציב את הילדים שלי ואת לוסי'".
2 צפייה בגלריה
צחי הלוי
צחי הלוי
צחי הלוי
(צילום: אלון שפרנסקי)
הלוי, שמככב בסרט החדש "אמצע החיים", חולק גם את הצד האישי: הוא נשוי כידוע לאשת התקשורת המוערכת לוסי אהריש, ויש להם בן משותף שעל פי היהדות נחשב למוסלמי. "כשמזמינים אותי להרצאות שואלים אותי, 'מה השיח בבית?'. אני מנסה להסביר שהשיח הוא לא מוסלמים ויהודים, השיח הוא אמת, ויש אמת אחת. אנחנו בתקופה שפתאום לאמת יש כל מיני אמיתות. לא, בן אדם שרצח מישהו הוא רוצח, זה לא משנה מאיפה הוא מגיע. וצדק זה צדק, וצריך לעשות צדק. צריך לבוא בחשבון עם כל מי שהיה מעורב ב-7 באוקטובר. גם ללוסי אין ספק בדבר הזה.
"יש פה הנהגה שהיא לא אמיצה ולא מקצועית. אין ספק שצריך לעשות חשבון נפש רציני ובדק בית גם בצבא, אבל אי-אפשר לנתק את האחריות של ההנהגה המדינית. זה לא נראה לי משהו שנתון לשיח. ולפחות ממה שאני יודע, במדינה דמוקרטית אתה יכול לבקר את ההנהגה שלך, ועכשיו אתה במצב שאם אתה מבקר את ההנהגה שלך אז אתה אויב. למה? הפכנו לדיקטטורה ולא עודכנתי? אוקיי, נבחרה ממשלה, היא צריכה לדאוג לכלל העם. ואז אני מסתכל ואומר שלאור הסיפור שלי, מבחינת חלקם אני גם ככה אויב. נשוי למוסלמית ומתבולל".
2 צפייה בגלריה
צחי הלוי
צחי הלוי
צחי הלוי
(צילום: אלון שפרנסקי)
הלוי אומנם השתתף לאחרונה בלא מעט פרויקטים בינלאומיים, אבל גם הוא יודע שחלק מהדלתות כנראה סגורות בגלל המצב בארץ. "אני יכול להגיד לך בוודאות שזה משפיע. בשנה שעברה צילמתי סדרה שבדית, יש לי סרט הודי וסרט ארגנטינאי באמזון, ויש כמה פרויקטים שיצרתי שאני מנסה לקדם בשנה האחרונה. לפני 7 באוקטובר הייתה התעניינות ומאז לא רוצים לשמוע. בחודש מרץ הסוכן שלי בספרד התקשר ואמר, 'יש סרט איטלקי שרוצים אותך לתפקיד', אמרתי, 'על הכיפאק, בוא תבדוק עוד פרטים'. אחרי חצי שעה הוא חזר אליי ואמר, 'קבל ביטול. כרגע לא'. אז כן, זה משפיע, וכל הדיבור הזה של אנחנו לא צריכים אף אחד, אנחנו יכולים להסתדר לבד - זה גם קצת מנותק. זה יהיר והיוהרה הזו היא בעייתית, היא מעוורת".