כמעט שנתיים וחצי המתנו בקוצר רוח לרגע הזה, לאמן גדול שיגיע כל הדרך מעבר לים ויפזר עלינו אבק כוכבים, או סתם טיפות זיעה. ואמש (ב') זה סוף סוף קרה - כשמארון 5 קיימו את ההופעה הראשונה שלהם בישראל, אחת מתוך שתי הופעות שיחתמו את סיבוב ההופעות הראשון שלהם במזרח התיכון. עשרות אלפי מעריצים צעירים ונלהבים הגיעו בשעות אחר הצהריים למתחם הענק בפארק הירקון שבתל אביב, מזג האוויר החם נשבר ורוח קרירה קיבלה את פניהם של החוגגים באווירה קיצית במיוחד שבישרה באופן כמעט רשמי: אפשר להתחיל את המסיבה. לפתע הופעת פופ בינלאומית בפארק נדמתה כמו הדבר הכי נכון שיש, והתחושה באוויר הייתה שזה הדדי - מארון 5 באו לכבוש את תל אביב.
This Love, מארון 5 בהופעה בישראל
(צילום: אסף מגל)
את הזמן עד לעלייתם על הבמה זכינו להעביר עם הופעות חימום בחסות הדור הצעיר של הפופ הישראלי - אגם בוחבוט ומרגי, שביצעו כל אחד סט להיטים מרוכז וענייני. התלהבות מיוחדת נרשמה בזמן הופעתו של האחרון, שהצליח לגרום לקהל להדליק פנסים בטלפונים הסלולריים במהלך גרסה אקוסטית מצוינת ל"הזוג הזה". אבל בואו נודה באמת, עיניהם של 55 אלף מעריצים ממתינות למישהו אחד: אדם לוין.
בדיוק ב-21:15 האורות על הבמה כבו וצלילי בסים עמומים בקעו מהרמקולים. לאט לאט, מקצב התופים ומחיאות הכפיים הלך וגבר, עד שהבמה הוארה בתאורה כתומה - והקהל קיבל בשאגה את הלהקה. אליל אחר ומוכר קצת יותר לקהל הבוגר, מיק ג'אגר, הופיע בווידאו ארט במסכי הענק, בעוד האליל של הערב, לוין, תפס את מרכז הבמה כשברקע החלו להישמע השריקות המפורסמות של Moves like Jagger. הוא וחברי הלהקה העניקו ביצוע בועט ומחוספס למדי לשיר הפופ הקופצני - כל כך קופצני שאולי בשלב זה התחרט שלבש בתחילתו של הקיץ המזרח תיכוני חולצה מכופתרת ארוכה וג'קט ג'ינס.
3 צפייה בגלריה
אדם לוין בהופעה בישראל
אדם לוין בהופעה בישראל
אדם לוין בהופעה בישראל
(צילום: דנה קופל)
בלי לקחת אפילו נשימה, לוין דילג מלהיט ללהיט ושמר את הדיבורים לשלב מתקדם של הערב. הלהקה ביצעה את This Love מתוך אלבום הבכורה שיחגוג בקרוב 20 שנים ליציאתו, ובשיאו ביצע לוין סולו גיטרה שהשווה לו מראה מחוספס יחסית לערב שכולו פופ. גם המתופף מאט פליין זרח על הבמה כשהוביל את הלהקה מיד לנאמבר נוסף ברשימה - One More Night. בשלב הזה במהלך הביצוע לוין אף ירד על הברכיים והוכיח שגם בגיל 43 הוא טוטאלי במשימה ולא בכדי; בהופעה שבה הלהיטים לא הפסיקו להגיע בזה אחר זה, לוין שלט בסיטואציה ובמעמד שהקנה לו וללהקתו. הוא רקד, טייל על הבמה, חייך למעריצות, והקהל מצידו הגיב בהתלהבות וצילם ללא הרף זיכרונות לסטורי. גם הביצועים הווקאליים היו ראויים לציון - הזמר בעל המנעד הרחב נשאר נאמן יחסית לביצועי השירה המקוריים, דייק כשעלה לקול פלצט האופייני לשירתו והעניק לקהל את נקודות השיא בכל שיר.
רק אחרי רצף שירים שכלל גם ביצוע גרובי ל-Makes Me Wonder, שיצא כבר לפני 15 שנה אך נותר פייבוריט של המעריצים, לוין פינה קצת זמן כדי להסדיר את נשימתו. "אני לא יכול להסביר לכם כמה אחנו מתרגשים הערב", פנה לוין לקהל והסתלבט על חתך הגילים הצעיר, "האלבום הראשון שלנו יצא ב-2002, אף אחד מכם לא נולד עדיין. ההורים שלכם היו". יש להניח שמהזווית שלו על הבמה הוא ראה רק את מי שצבאו על הגדרות - טינאייג'רים שהתוודעו ללהקה הודות לשיתופי הפעולה עם קארדי בי ומייגן די סטליון, ופספס את קהל המעריצים המקורי שהגיע לאירוע חמוש במחצלות כדי לתפוס חלקת דשא מרווחת. אבל לא הכול היה בדיחות - הפרגון והמילים החמות שפיזר לוין במהלך הערב לקהל הישראלי היו כמו תרופה ללב בימים לא שקטים כשהמצב הביטחוני בארץ סוער והמתיחות גוברת. כשלפני הביצוע של Beautiful Mistakes נזרק לעברו דגל ישראל והוא הרימו וטייל איתו לאורך הבמה - הוא כבר כבש רשמית את הקהל הישראלי שהתרגש מהמחווה הלא מובנת מאליה מצד כוכב בינלאומי.
3 צפייה בגלריה
אדם לוין בהופעה בישראל
אדם לוין בהופעה בישראל
אדם לוין בהופעה בישראל
(צילום: דנה קופל)
את ההופעה המשיכו חברי הלהקה בביצועים שחרגו מעט מהמקור לשירים Don’t Wanna Know ו-Cold ורעננו את האווירה אף יותר. אבל הרגע המרגש של הערב עוד לפנינו, כשלוין הזמין את "נערת החמניות", כדבריו, הזמרת העולה קורל ביסמוט. זו ניגנה יחד עם הלהקה את השיר Sunday Morning, שעד אותו רגע נהגה לבצע בטיילת בתל אביב אולם ברגע שבו עלתה לבמה עברה טרנספורמציה לכוכבת שכאילו נועדה להיות. בנונשלנטיות שיא היא עברה בין חברי הלהקה והעניקה את שואו חייה. אך כדרכו של עולם, הכוכבת הישראלית האמיתית שגנבה את ההצגה הייתה לא אחרת מגל גדות, כשבמהלך ביצוע Girls Like You כיכבה בקליפ על המסכים וזכתה לקריאות נרגשות מהקהל כאילו זוהי תרומתו האישית והצנועה להוליווד.
3 צפייה בגלריה
קורל ביסמוט ואדם לוין
קורל ביסמוט ואדם לוין
"קבלו את 'נערת החמניות' - קורל!". קורל ביסמוט ואדם לוין
(צילום: גיא פריבס)
רגע מרגש נוסף נרשם דווקא בשלב ההדרן, עם הגרסה האקוסטית לשיר Memories, שנכתב במקור למנהלם המנוח של חברי הלהקה, ג'ורדן פלדסטין, ועם הביצוע ל-She Will Be Loved, אחד מלהיטיהם הראשונים של הלהקה, שאיחד את הקהל בשירה שריגשה גם את הזמר שמבלה את רוב זמנו בהופעות מסוג זה.
לפני שפנו לביצוע השיר האחרון בערב - סיום מתוק במיוחד עם Sugar, לוין לחש עם שפתיו "איי לאב יו" לקהל, מחזה שתועד במסכים ונחקק בזיכרונותיהן של מעריצות ומעריצים רבים בקהל. וכך, הערב נגמר והקהל המשולהב קיבל בדיוק את את מה שקיווה לו - מסיבת פתיחת קיץ חגיגית ומלאת אהבה, שאולי לא מלווה ברקדניות רקע ופירוטכניקה אך פורטת על המיתרים הנכונים. לוין והלהקה יחזרו מחר לפארק לערב מוזיקלי נוסף ואחרון לסיבוב ההופעות הנוכחי, בתקווה שישובו לכאן בהקדם כדי לחגוג את השירים מפס הקול המוכר והאהוב שמלווה את חובבי הפופ והמיינסטרים בשני העשורים האחרונים.