הפקת הסרט Rust והכוכב (שמשמש גם כמפיק שלו), אלק בולדווין, הגיעו להסדר עם משפחתה של הצלמת הלינה האצ'ינס, שבמהלך צילומי הסרט נורתה למוות. כחלק מההסכם שפורסם היום (ד'), בעלה מת'יו האצ'ינס ישמש כמפיק בפועל בסרט, שהעבודה עליו תתחדש בינואר 2023 עם צוות השחקנים המקורי. עוד הוסכם כי התביעה תבוטל, אולם צוין כי להסכם אין השפעה על היתכנותם של אישומים פליליים נוספים.
3 צפייה בגלריה
סט הצילומים, אלק בולדווין
סט הצילומים, אלק בולדווין
סט הצילומים, אלק בולדווין
(צילום: AP)
בחודש פברואר האחרון משפחת האצ'ינס הגישה תביעה נגד הפקת הסרט ונגד בולדווין שירה באקדח ששימש כאביזר באחת הסצנות, כחודש לאחר התקרית בה נפגע גם במאי הסרט. בתביעה טענו שהמעורבים כשלו בביצוע בדיקות הבטיחות על הסט. בתחקור המשטרתי שנחשף לציבור, ניתן היה לראות את בולדווין אומר שהוא לא סחט את ההדק ואין לו מושג איך הגיעו קליעים חיים אל הסט.
"הגענו להסכם פשרה, בכפוף לאישור בית המשפט, בגין התביעה בנושא ההריגה בשוגג נגד מפיקי Rust, כולל אלק בולדווין וחברת ההפקה של הסרט", אמר הבוקר בעלה. "כחלק מההסדר הזה, התיק ייסגר".
3 צפייה בגלריה
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
(צילום: Fred Hayes/GettyImagesIL for SAGindie)
"אין לי מעוניין להתעסק בהאשמות או בחיפוש אשמים (למפיקים או לבולדווין)", הוסיף האצ'ינס, "כולנו מאמינים שמותה של הלינה היה תאונה נוראית. אני אסיר תודה על כך שהמפיקים ותעשיית הבידור התכנסו כדי לחלוק כבוד לעבודתה האחרונה של הלינה".
ההודעה הנוכחית מגיעה לאחר שפורסם כי דו"ח החקירה הסופי של משטרת סנטה פה שבניו מקסיקו, שם צולם הסרט, צפויה לעבור לידי עורכי הדין. לינה ספדון, עורכת הדין של חברת ההפקה של הסרט, Rust Movie Productions, LLC, אמרה: "אנחנו שמחים שהצדדים התאחדו כדי לפתור את העניין הזה, שבכפוף לאישור בית המשפט מסמן צעד חשוב להמשך הדרך, בחגיגת חייה של הלינה. זה מכבד את עבודתה".
3 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
בולדווין פרסם באינסטגרם את ההצהרה שמסר עורך דינו, לוק ניקאס, לתקשורת וכתב: "אנחנו שבעי רצון להכריז היום על הפשרה בתיק האזרחי שהוגש בשם משפחתה של הצלמת הלינה האצ'ינס. לאורך התהליך הקשה הזה, כולם שמרו על הרצון הספציפי לעשות מה שטוב לבנה של הלינה. אנו אסירי תודה לכל מי שתרם לפתרון המצב הטרגי והכואב הזה".
גם במאי הסרט, ג'ואל סוזה, שנפצע באירוע הירי ופונה לבית החולים במצב קריטי, ישוב לתפקידו. בתגובה להסכם הפשרה, אמר: "אלה מאיתנו שהתמזל מזלם לבלות עם הלינה ידעו שהיא מוכשרת במיוחד, אדיבה, יצירתית ומקור לאנרגיה חיובית מדהימה. הלוואי שהעולם היה מכיר אותה בנסיבות שונות. בתהליך ההחלמה שלי, ההחלטה לחזור ולסיים את בימוי הסרט יכולה להיות הגיונית עבורי רק אם הוא יעשה במעורבות של מת'יו ומשפחת האצ'ינס. למרות שזו החלטה מרירה-מתוקה, אני שמח שיחד נשלים עכשיו את מה שהלינה ואני התחלנו. כל המאמצים שלי בסרט הזה יוקדשו לכיבוד מורשתה של הלינה ולגרום לה להיות גאה. זו זכות לעשות זאת בשמה".