הראפר האמריקאי טופאק שאקור, שנרצח לפני כמעט 30 שנה לאחר קריירה קצרה ומצליחה במיוחד, זכה סוף סוף לכוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד, כך דיווחה אמש (ד') סוכנות הידיעות רויטרס.
2 צפייה בגלריה
הכוכב של טופאק בשדרת הכוכבים
הכוכב של טופאק בשדרת הכוכבים
הכוכב של טופאק בשדרת הכוכבים
(צילום: AP /Chris Pizzello)
טופאק, שנחשב לאגדת היפ-הופ של החוף המערבי בשנות ה-90 בארצות הברית, נורה למוות בספטמבר 1996. הראפר היה בן 25 בלבד כשבמהלך קרב יריות שהתרחש בלאס וגאס פגעו בו ארבעה כדורים, בנסיבות שאינן ברורות עד היום.
לכתבות נוספות במדור מוזיקה:
"עמוק בפנים טופאק ידע שמחכה לו עתיד גדול מאוד", אמרה אחותו שקיבלה את הכבוד בשמו בטקס בלוס אנג'לס, והוסיפה, "אני גאה מאוד להיות כאן היום ולייצג את משפחת שאקור. כאחות קטנה הייתה לי הזכות לראות את גדולתו מתגלה".
הראפר פרץ בתחילת שנות ה-90 כשהוציא את אלבום הבכורה שלו 2Pacalypse Now, שעסק במצוקות של הקהילה השחורה בארצות הברית, ובהמשך הוא שילב ביצירתו גם תכנים פוליטיים, פסיכולוגיים ואישיים. לאורך הקריירה הקצרה שלו הוציא שאקור ארבעה אלבומים, ובין להיטיו הרבים נמצאים Dear Mama, שעסק ביחסים המורכבים בינו ובין אימו שהתמודדה עם התמכרות לסמים, California Love בהפקת ד"ר דרה (שהיה לאחד הלהיטים המזוהים ביותר עימו), Changes, ואלבומו הכפול All Eyez On Me - שזכה להצלחה המסחרית אדירה ומכר 75 מיליון עותקים.
גם שלושה עשורים אחרי מותו, טופאק נותר אחד מהאמנים המשפיעים ביותר בעולם ההיפ-הופ, וזאת על אף בשנת 1993 הואשם בתקיפה מינית של אישה בחדר מלון, שאחריה עודד את חבריו לאנוס אותה. הוא הכחיש את ההאשמות, אך הורשע בתקיפה מינית וריצה מאסר של מספר חודשים.
נכון לכתיבת שורות אלה בסך הכול 12 ראפרים, בהם טופאק, קיבלו כוכב בשדרה המפורסמת: שון "דידי" קומבס, פארל וויליאמס, אל. אל. קול ג'יי, פיטבול, אייס קיוב, סנופ דוג, סייפרס היל, 50 סנט, מיסי אליוט, אייס טי ולודקריס. הענקת הכוכב עבור טופאק היא לא דבר של מה בכך, כשראפרים מובילים ומשפיעים טרם זכו להוקרה בשדרת הכוכבים, ובהם גם יריבו המושבע של טופאק - ביגי סמולז.
2 צפייה בגלריה
טופאק שאקור
טופאק שאקור
טופאק שאקור
(צילום: AP)
בלתי אפשרי להזכיר את חידת מותו של טופאק מבלי להציף את מלחמת הראפ בין כנופיות החוף המערבי והמזרחי, שבמרכזן צמד הראפרים שהובילו כל חזית - דה נוטוריוס ב.י.ג (שכונה בקצרה ביגי), שהוביל את סצנת ההיפ-הופ בניו יורק, וטופאק, מנהיג הסצנה בחוף המערבי. ביגי נורה בעצמו למוות במרץ 1997, פחות מחצי שנה לאחר הרצח של טופאק, כשאחת מהתיאוריות שקשורות בסיפור הרצח היא שהראשון הוא זה שירה בשני. שני המקרים לא נפתרו עד היום.