המינוי - והסערה: עובדי חדשות רשת מחריפים את מאבקם נגד מינויה של חברת הכנסת לשעבר, יוליה שמאלוב ברקוביץ', לתפקיד מנכ"לית החברה, ופנו בפנייה דחופה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שתתערב ותבטל אותו.
1 צפייה בגלריה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
(צילום: יובל חן)
במכתב שנשלח על ידי ארגון העיתונאים והעיתונאיות ועובדי החברה, אלה מנו את הבעיות שעלו מהמינוי, בהן היעדר פעילות עיתונאית בשנים האחרונות של שמאלוב ברקוביץ', וחשש לניגוד עניינים שעולה בשל קרבתה למערכת הפוליטית.
"מתבקשת התערבותך הדחופה, המהירה והעניינית לרבות הנחיה ברורה - לבטל את ההחלטה הבלתי סבירה על המינוי הפסול של מנכ"לית חברת החדשות החדשה יוליה שמאלוב ברקוביץ', ולא לאפשר פגיעה בחופש העיתונות", נכתב במכתב שנשלח מטעם עובדי החברה.
בסוף השבוע האחרון קיימו עובדי החברה שתי ישיבות זום, ובה דנו העובדים בהמשך מאבקם. הם תולים תקווה בהתערבות היועצת המשפטית לממשלה וברשות השנייה, אולם לדברי גורם מטעם העובדים, אם זה לא יצא לפועל - הם לא יהססו לפנות לבג"צ כדי לבטל את המינוי. בנוסף, ועד עובדי חדשות רשת הכריז סכסוך עבודה, כשלדברי הוועד, המשמעות היא שבתחילת חודש יולי הם יוכלו לנקוט בצעדים ארגוניים "במידת הצורך", כלשונם.
בתוך כך, נודע כי מינויה של שמאלוב ברקוביץ' אושר בדירקטוריון בישיבה טלפונית שארכה לכל היותר כחצי שעה. לפי גורמים שנכחו בה - לא הוצגו תוכניות עבודה.
מטעם רשת טרם נמסרה תגובה.