כחלק מסיבוב ההופעות הנוכחי שלו, המחזמר המיתולוגי "רנט" היה צפויה להתקיים הערב (שבת) במרכז ענב שבתל אביב, אולם אלו שרכשו כרטיסים התבשרו על ידי ההפקה שההצגה מבוטלת "עקב אילוצי הפקה" וכי יוצעו להם חלופות בהתאם. עם זאת, פוסט שפרסם אחד משחקני הקאסט, איתמר אלבז, הבהיר כי הסיבה האמיתית לביטול היא רצונם של השחקנים לקחת חלק בהפגנות המחאה שיתקיימו הערב במקביל.
2 צפייה בגלריה
מתוך המחזמר "רנט"
מתוך המחזמר "רנט"
מתוך המחזמר "רנט"
(צילום: יוסי צבקר)
"איך עולם התרבות לא פצה פיו בנושא? איך התיאטראות הרפרטואריים כמוסדות תרבות עדיין לא הגיבו? איך מקיימים הצגות בשבת בערב לצד ההפגנות?", כתב אלבז, "אסור לוותר על התרבות. לא במלחמה, לא במצב חירום. פשוט אסור. חייבים להמשיך ולקיים את ההצגה כמובן. אבל מה שקורה כאן במדינה האהובה שלנו זה הפיכה משטרית. נקודה.
"חובתנו המוסרית והלאומית היא לבטל את ההצגה כרגע, על מנת להבטיח את עתיד התיאטרון והתרבות בישראל, כאשר מול עינינו עומדים הצנזורים ורק מחכים להעביר חוקים שיאפשרו להם למחוק את החופש שלנו ואת האומנות שלנו...אנחנו, הקאסט של 'רנט', החלטנו לשלם מחיר כבד ולבטל את ההצגה על מנת ללכת ולהפגין למען הדמוקרטיה".
2 צפייה בגלריה
מתוך המחזמר "רנט"
מתוך המחזמר "רנט"
מתוך המחזמר "רנט"
(צילום: יוסי צבקר)
מטעם מרכז ענב נמסר: "ללא יוצרים ומבצעים, אין יצירה ותרבות. ללא חופש אמנותי, אין אמנות. מרכז ענב, בית ליצירה וליוצרים, מכבד את זכותם ורצונם של שחקני ההפקה להשתתף בהפגנה. כרטיסים שנרכשו עבור ההצגה הערב תקפים למועדים העתידיים של ההצגה".
"רנט", מחזמר זוכה פרסי טוני ופוליצר שנכתב והולחן על ידי המחזאי ג'ונתן לארסון, מספר את סיפורם של חבורת אמנים ניו יורקרים, שמבקשים לשרוד ולבצע את אומנותם בעיר היוקרתית - כל זאת תוך מתן ביטוי לזהות מינית על גווניה, ועל רקע מגפת האיידס.