הסופר היהודי-בריטי עטור השבחים ניל גיימן, שזכה בפרסים רבים, עומד בפני האשמות על תקיפה מינית מצד שתי נשים שעימן ניהל מערכות יחסים, ושאותן הוא מכחיש בתוקף. השתיים התראיינו בפודקאסט בעל ארבעה החלקים "מאסטר: ההאשמות נגד ניל גיימן", שעלה ברשת החדשות הבריטית Tortoise אתמול (ד'), ובמהלכו אחת מהן סיפרה כיצד הסופר קיים איתה "סקס קשוח ומשפיל" ולא תמיד בהסכמה, לטענתה.
2 צפייה בגלריה
לא מבסוט מהעיבוד ליצירתו של חברו המנוח. ניל גיימן
לא מבסוט מהעיבוד ליצירתו של חברו המנוח. ניל גיימן
ניל גיימן
(AP)
אחת הנשים, סקרלט בת ה-23, עבדה כמטפלת לילדו של הסופר, והיא טענה כי התקיפה התרחשה בפברואר 2022 - שעות בודדות לאחר היכרותם הראשונית, בעת שהתרחצה בביתו של גיימן בניו זילנד. גיימן עצמו אמר לרשת החדשות כי השניים "התחבקו" ו"התמזמזו" באמבטיה, ושהאקט היה בהסכמה. עוד הוסיף כי במהלך מערכת היחסים המינית שלהם, שנמשכה כשלושה שבועות, החדירה היחידה שהייתה הינה "חדירה דיגיטלית", כלומר חדירה באמצעות האצבעות.
סקרלט העידה כי על אף שהם היו במערכת יחסים בהסכמה, גיימן תקף אותה מינית שלא בהסכמה, שאותם תיארה כ"אקטים מיניים של חדירה קשוחה ומשפילה". לדבריה, באחת התקריות הכאב "היה כל כך אלים ועוצמתי" שהיא איבדה את הכרתה. "כאב מהשמיים", היא תיארה במילותיה. כשביקשה ממנו להפסיק, "הוא צחק ואמר שעליה להיענש והשתמש בחגורתו", הוסיפה בפודקאסט, כפי שצוטט בעיתון "הטלגרף". גיימן הכחיש את ההאשמות.
2 צפייה בגלריה
ניל גיימן בפסטיבל הקומיקון השנה
ניל גיימן בפסטיבל הקומיקון השנה
ניל גיימן בפסטיבל הקומיקון ב-2019
(צילום: Mike Coppola, Gettyimages IL )
האישה השנייה, שהזדהתה בפודקאסט כ-ק' (K במקור), הייתה בת 18 כשהכירה לראשונה את הסופר באירוע חתימה על ספרים בפלורידה ב-2003. לטענתה השניים החלו במערכת יחסים רומנטית כשהיא הייתה בת 20 ובזמן שהוא היה באמצע שנות ה-40 לחייו. במהלך הקשר בין השניים, היא העידה כי הייתה נתונה לסקס קשוח ומכאיב שהיא "לא רצתה או נהנתה ממנו". בשלב מסוים, היא הוסיפה כי גיימן חדר אליה למרות התנגדותה והאירוע הותיר אותה "צורחת" מכאב. גיימן הכחיש את ההאשמות של ק' ואמר לרשת החדשות שהוא "מוטרד" מהן. נציגיו של הסופר טרם הגיבו לפנייתם של "הרולינג סטון", שפרסמו את ההאשמות שעלו בפודקאסט.
גיימן בן ה-63 אמר לרשת החדשות הבריטית שהמשטרה לא נעתרה להצעתו לסייע בחקירה, והצביע על הטענה שהדבר מראה על חוסר ראיות להגשת תלונה. אך משטרת ניו זילנד אמרה ל-Tortoise שנעשו "מספר ניסיונות לשוחח עם אנשי מפתח כחלק מהחקירה הזו, ואלה עוד נמשכים", עוד נאמר כי "ישנם מספר גורמים שיש לקחתם בחשבון בתיק הזה, כולל מיקומם של המעורבים".
ניל גיימן הבריטי-יהודי הוא סופר עטור שבחים מסוגת הפנטזיה והמדע הבדיוני, זוכה פרסי ניוברי, קרנגי, הוגו, ויל אייזנר, World Fantasy ונבולה, ועד היום הוא פרסם למעלה מ-20 ספרים, בהם "אוקיינוס בקצה המשעול", "אבק כוכבים", "מיתולוגיה נורדית" ו"למרבה המזל, החלב", שיצאו לאור בתרגום לעברית. לפני כשנתיים עלה עיבוד רב-תקציב של נטפליקס לקומיקס האייקוני "סנדמן" פרי עטו של גיימן.