יומיים לאחר שהציב בפניה אולטימטום - ספוטיפיי הודיעה כי תסיר את קטלוג השירים של הזמר ניל יאנג משירותיה. ההחלטה של פלטפורמת הסטרימינג לאחר שיאנג הודיע כי עליה לבחור בינו לבין הפודקאסט של ג'ו רוגן, שלדבריו מפיץ מידע מוטעה על חיסונים.
2 צפייה בגלריה
ניל יאנג
ניל יאנג
ניל יאנג
(צילום: AP)
"אנחנו רוצים שכל המוזיקה ותכני האודיו שבעולם יהיו זמינים עבור משתמשי ספוטיפיי. עם זה מגיעה אחריות גדולה לאזן בין בטיחות המאזינים לחופש של היוצרים", נמסר מטעם ספוטיפיי ל"הוליווד ריפורטר". "יש לנו מדיניות תוכן מפורטת והסרנו למעלה מ-20 אלף פרקי פודקאסט הקשורים לקורונה מאז תחילת המגפה. אנו מצטערים על החלטתו של ניל להסיר את המוזיקה שלו מספוטיפיי, אך מקווים לקבל אותו בחזרה בקרוב".
יאנג הגיב גם הוא במכתב, וציין כי ספוטיפיי מייצגת 60 אחוז מהכנסות הסטרימינג שלו בעולם - החלטה שלדבריו מהווה "הפסד עצום שחברת התקליטים שלו צריכה לספוג", אולם הוא בוחר להתקדם עם הסרת הקטלוג שלו כיוון שהוא "לא יכול להמשיך לתמוך במידע המוטעה ומסכן החיים שמפיצה ספוטיפיי לקהל אוהבי המוזיקה.
2 צפייה בגלריה
ג'ו רוגן, בעל הפודקאסט הפופולרי בעולם
ג'ו רוגן, בעל הפודקאסט הפופולרי בעולם
ג'ו רוגן
(צילום: AP)
"אני באמת רוצה להודות לאנשים הרבים שיצרו איתי קשר והודו לי על לקיחת העמדה הזאת - אנשי מקצוע בתחום הבריאות, אנשים שאיבדו את יקיריהם בגלל נגיף הקורונה, או אחרים שדואגים לילדים ולמשפחות שלהם. מעולם לא הרגשתי כל כך הרבה אהבה. אני מקווה מאוד שאמנים נוספים יעזבו את פלטפורמת ספוטיפיי ויפסיקו לתמוך במידע השגוי והקטלני על הקורונה שנמצא שם".
הסערה החלה, כאמור, בעקבות הפודקאסט של הסטנדאפיסט השנוי במחלוקת ג'ו רוגן, The Joe Rogan Experience, שנחשב לאחד מהפודקאסטים הפופולריים ביותר שקיימים היום בספוטיפיי, עם כ-11 מיליון מאזינים מדי יום. ב-2020 שילמה ספוטיפיי 100 מיליון דולר על מנת לשדר אותו בלעדית. בפרק ששודר ב-31 בדצמבר התארח בפודקאסט ד"ר רוברט מאלון, אחד ממפתחי טכנולוגיית חיסוני ה-mRNA, אותו סוג חיסונים המשמש כבסיס החיסון נגד הקורונה, ומי שמוכר בארצות הברית כאדם סקפטי המקדם תיאוריות לא מבוססות על החיסונים.
בעקבות כך, קבוצה של 270 רופאים ומומחי בריאות נוספים כתבו מכתב לספוטיפיי הקורא להם "לצמצם את התפשטות המידע השגוי בפלטפורמה שלה". מאלון נחסם בצמוד לעליית הפרק ברשתות החברתיות טוויטר ולינקדאין ובנוסף הקלטות שלו מאותו הפרק הוסרו מיוטיוב לאחר שהועלו לפלטפורמה על ידי גורם צד שלישי, בעקבות הטענה שהפיץ מידע מוטעה נגד החיסונים.
במכתבו מלפני יומיים, יאנג הסביר את בקשתו ואמר כי הוא "עושה את זה כי ספוטיפיי מפיצה מידע מוטעה על חיסונים - ובכך עלולה לגרום למוות על ידי אלה המאמינים לדיסאינפורמציה הזאת… הם יכולים לקבל את רוגן או את יאנג, לא את שניהם".