בכורות הוליוודיות הן אירוע חגיגי שלרוב מתנהל על פי כללי הטקס הרגילים: צילומים וראיונות קצרים על השטיח האדום של היוצרים והשחקנים לפני, נאום של הבמאי על הבמה לקראת פתיחת ההקרנה באולם הקולנוע, וכמובן שאי אפשר בלי אפטר-פארטי מדושן אחרי. הפרימיירה של "איתנו זה נגמר" בניו יורק בשבוע שעבר לא הייתה אמורה להיות שונה, אולם חדי העין הבחינו בחריגות מוזרות מהפרוטוקול שעוררו תהיות: בעוד שהכוכבת הראשית של הדרמה בלייק לייבלי צעדה על השטיח האדום בצוותא והצטלמה עם שאר השחקנים - ג'ני סלייט, איזבל פרר וברנדון סקלנאר, בעלה ראיין ריינולדס, אימו תמי ריינולדס וחברו יו ג'קמן מלהיט גיבורי העל של מארוול "דדפול ו-וולברין" - הבמאי והכוכב הראשי שלצידה ג'סטין בלדוני נשאר בצד, מחוץ לפריים בחברת בני משפחתו. מוזר לכל הדעות, בהתחשב בכך שמדובר בסרט של בלדוני, אשר יזם את ההפקה והוביל אותה עד להשלמתה והגעתה לאקרנים.
"איתנו זה נגמר" – טריילר
(באדיבות פורום פילם)
הריחוק הפומבי בין לייבלי והאחרים לבמאי והמפיק הראשי שלהם הפך מאז הפרמיירה ביום שלישי לשיחת היום ברשתות החברתיות, וגלש משם לטורי הרכילות ואמצעי התקשורת שמסקרים את הוליווד. כרגיל בימינו, לכל תעלומה יש לפחות 20 תיאוריות קונספירציה שיפענחו אותה, ואלו הסתחררו להן בטיקטוק. ההסברים המתקבלים ביותר על הדעת על פי המעריצים תיארו משבר ביחסים בין צוות השחקנים לבלדוני, שגרם לבידודו ביום חגו, הרחק מאור הזרקורים שמטבע הדברים נמשך ללייבלי ובעלה התומך. לתיאוריות הללו לא היו הוכחות חותכות או אפילו עדויות מאחורי הקלעים. עם זאת, ראיות נסיבתיות נראה שלא חסרות.
4 צפייה בגלריה
מתוך "איתנו זה נגמר"
מתוך "איתנו זה נגמר"
מתוך "איתנו זה נגמר"
(צילום: באדיבות פורום פילם)
עוד לפני הפרמיירה, במהלך קידום יחסי הציבור של "איתנו זה נגמר" בקיץ, בלדוני בלט בהיעדרו מאירוע בפסטיבל הספרים בוק בוננזה בטקסס שנערך ביוני האחרון ובו השתתפו לייבלי, פרר, סקלנאר והסופרת מאחורי הרומן שעליו מתבסס הסרט, קולין הובר. בלדוני מסר כי הוא מחלים מזיהום מסתורי, אבל לא סיפק פתק מהרופא, רק תמונה מחדר האשפוז באינסטגרם. עבור הגולשים זאת לא סיבה מספקת להרוס סיפור טוב - בטח לא אם היא תומכת בנסיבות השערורייה הנוכחית חודשיים אחרי. אבל מי שחיפש בכל זאת ראיות מבוססות יותר לכך שמשהו חשוד מתרחש מאחורי הקלעים, היה יכול למצוא אותן בקדמת הבמה של הקרנת הבכורה בבית הקולנוע במנהטן, אחרי אירועי השטיח האדום, ושבאופן לא שגרתי נפתח בדברים שנשאו לייבלי והסופרת הובר - ולא הבמאי, כנהוג. מסתבר שבלדוני בכלל צפה בסרט בהקרנה נפרדת עם בני משפחתו וצוות המפיקים שלו באולם אחר.
4 צפייה בגלריה
ברנדון סקלנאר, תמי וראיין ריינולדס, בלייק לייבלי ויו ג'קמן מתוך אירוע ההקרנה של "איתנו זה נגמר"
ברנדון סקלנאר, תמי וראיין ריינולדס, בלייק לייבלי ויו ג'קמן מתוך אירוע ההקרנה של "איתנו זה נגמר"
כמעט כולם - חוץ מבלדוני. ברנדון סקלנאר, תמי וראיין ריינולדס, בלייק לייבלי ויו ג'קמן מתוך אירוע ההקרנה של "איתנו זה נגמר"
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)
הנתונים הללו הספיקו למשפיעני הרשת להכריע שמדובר בריב בין בלדוני ללייבלי, וראיית הזהב הגיעה מתוך העולם הווירטואלי שבו פועלים בלשי הטיקטוק, שהעלו בחקירתם כי בעוד הבמאי עוקב אחרי הפרופילים של לייבלי וחבריה השחקנים ברשתות החברתיות - הם לא עוקבים אחריו. הצטברות הנתונים הללו הביאו להוכחה מעבר לכל ספק שיש פה סכסוך לא-מתוקשר בהפקת "איתנו זה נגמר" שהפך למתוקשר בין לילה. על הרקע הזה העמיקו החקירות של המעריצים תוך נבירה בראיונות של המעורבים בקידום הסרט. אומנם לא נאמרו דברים שליליים, ובלדוני אף הילל את לייבלי וקבע שהיא מסוגלת לביים בכוחות עצמה, אולם היה מי שזיהה משהו חשוד בהערות של סלייט בדברים שאמרה למצלמה על השטיח האדום בנוגע לכפל התפקידים של בלדוני כבמאי ושחקן, והתחמקה מלהתייחס ישירות אליו והסתפקה באמירה הכללית: "איזו עבודה מלחיצה זו לעשות כל כך הרבה דברים". אקדח מעשן? תלוי מה וכמה מזה עישנת.
ספקולציות או לא, אי אפשר לסמוך על הטיקטוקרים שיספקו מידע אמין. לכך נדרשת עיתונות חוקרת מהסוג של מדור הרכילות Page Six של "הניו יורק פוסט", שכתביו יצאו לדרך ודיווחו בסוף השבוע האחרון כי מספר מקורות מההפקה מעידים על חילוקי דעות בין בלדוני ולייבלי שפרצו החוצה במהלך הצילומים. לדברי מקור אחד, כבמאי - בלדוני יצר אווירה מלחיצה על הסט. מקור אחר הדליף שהמתיחות בין השניים גברה על רקע העובדה שלייבלי ילדה את בנה הרביעי אולין בפברואר 2023, ובלדוני "גרם לה להרגיש לא נוח עם הגוף שלה אחרי ההריון" על הסט. על אף שמדובר בצהובון, הדיווחים הללו אישרו את הדרמה שמתחוללת לכאורה מאחורי הקלעים, אותה אמורים אנשי יחסי הציבור של סוני לנסות להצניע - ללא הצלחה.
@deadline #JennySlate on working with #JustinBaldoni, who served as both scene partner and director to the actress in #ItEndsWithUsMovie ♬ original sound - Deadline
אבל האם יחצני סוני מעוניינים באמת להפיג את סערת השמועות, או אולי דווקא להזין אותה? כרגיל עם קונספירציות - מבוססות יותר או פחות - הן מתלוות על ידי קונספירציות אחרות, מנוגדות, ומתוחכמות לא פחות. בזמן הקצר שעבר מאז הפרמיירה המדוברת והתגובות לה, צצו בטיקטוק ספקולציות שכל הסיפור הוא בכלל תעלול שיווקי ערמומי שנועד לקדם את הסרט לקראת יציאתו לבתי הקולנוע. בלדוני ולייבלי אומנם התראיינו בנפרד - לא משהו יוצא דופן במפגשים עם התקשורת - אבל אף אחד מהם לא פתח פה עם ביקורת נוקבת שיכולה להעיד על הדם הרע ששורר ביניהם, וכך גם במקרה של שאר השחקנים. מילא הראיונות שהתקיימו לקראת הבכורה, אבל מאז תחילת הצילומים בקיץ 2023, בתקשורת דווח על התפתחויות כאלה ואחרות מהפקת הסרט, אבל לא נשמע שום ציוץ לגבי מתיחות על הסט, כשממש כמו בישיבות ממשלה בישראל - מה שקורה מאחורי הקלעים בהוליווד לרוב יוצא החוצה, ואף מקבל את קדמת הבמה הציבורית.
כמו לשמועות על היחסים העכורים בין בלדוני לצוות השחקנים, גם לתיאוריות הקונספירציה החדשות של הטיקטוקרים על כך שמדובר במזימה שיווקית ערמומית יש טיעונים שמתקבלים על הדעת ומשתלבים היטב בתכני "איתנו זה נגמר", שמבוסס כאמור על רב-המכר של הובר מ-2016. בלדוני, בן לדת הבהאית שנודע בעיקר ככוכב הסדרה "ג'יין הבתולה" (שבה הופיע לצד יעל גרובגלס הישראלית), רכש את הזכויות הראשוניות לעיבוד הספר למסך הגדול דרך חברת ההפקה שלו, ווייפרר. בעזרת התסריטאית כריסטי הול הוא עיבד למסך את העלילה שעוסקת באישה צעירה בשם לילי בלום, שמסובכת בתוך זוגיות רעילה עם ריילי, בדיוק כשדרכיה מצטלבות מחדש עם אלה של אטלס - אהבת הנעורים שלה שהפך לגבר נאה המבקש לחלצה מבעלה האלים. על המסך לייבלי מגלמת את לילי, בלדוני את ריילי המנוול וסקלנאר את אטלס האצילי. לפי הספקולציות, הקרע בהפקה מסתדר בהתאם לתסריט - כשהבמאי בלדוני מבודד מהשאר ממש כמו הדמות שלו בסרט.
4 צפייה בגלריה
ג'סטין בלדוני מתוך אירוע ההקרנה של "איתנו זה נגמר"
ג'סטין בלדוני מתוך אירוע ההקרנה של "איתנו זה נגמר"
איתו זה נגמר? ג'סטין בלדוני מתוך אירוע ההקרנה של הסרט
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)
תפקידם המסורתי של אנשי השיווק בתעשיית הקולנוע הוא לפנות לקהלים רחבים ככל האפשר ולפתותם לרכוש כרטיסים - משימה קשה במיוחד באקלים הנוכחי, כשלהוציא אנשים מהאדישות שלהם בנוגע לסרטים חדשים הפך לאתגר מסובך יותר מלהוציא אותם מהבית הממוזג שלהם. עם זאת, השערוריות סביבם דווקא עשויות להזיז משהו. בעבר הלא רחוק, נושאים שנויים במחלוקת נתפסו כמשהו להתרחק ממנו בהוליווד, במיוחד שזו אימצה את התקנים המחמירים ביותר של הפוליטיקלי קורקט כדי לא לפגוע באף אחד. למעשה, מערכי יחסי ציבור שלמים נועדו כדי לשמר את המורל הגבוה והרוח החיובית, בלי טלטלות. אבל היום כשכל כך קשה להוציא סרטים בקולנוע, הטלטלות מתבקשות. אולי גם פה?
קשה לדעת אם השערורייה הנוכחית לקראת "איתנו זה נגמר", שמגיעה בעיתוי מושלם לקראת יציאת הסרט, נשענת על עוינות בין במאי ושחקנים שהרשו לעצמם להיות כנים אחד עם השנים ביחסיהם העוינים מאחורי הקלעים, או שמה מדובר בהמצאה שיווקית יזומה של אנשי היח"צ, שהם לא כנים מטבעם. צריך לזכור שעוד לפני תחילת הצילומים, ההפקה התקבלה בשערורייה סביב הליהוק, כשקוראים נאמנים של רב המכר טענו כי לייבלי בת ה-36 אינה תואמת את הדמות המקורית מהספר, שהייתה בת 23. הסערה לא התפתחה למימדי ענק, אבל תשומת הלב התקשורתית הושגה לשביעות רצונם של אנשי היח"צ, ומה שעבד עבורם בתחילת הדרך - עשוי לעבוד טוב יותר בסופה. אלה אותם אנשים שאמונים על תכנון וארגון של אירועי הפרימיירה על פי הפרוטוקול המקובל, והם גם אלו שיכולים בקלות לתמרן אותו בהתאם לצרכי הפרסום והשיווק ובתיאום עם צוות השחקנים. לא מדובר בחוק יסוד, וכיום, כדי להצליח בקופות, צריך להתיישר לפי חוקי הג'ונגל.
4 צפייה בגלריה
איזבלה פרר ובלייק לייבלי מתוך אירוע ההקרנה של "איתנו זה נגמר"
איזבלה פרר ובלייק לייבלי מתוך אירוע ההקרנה של "איתנו זה נגמר"
איזבלה פרר ובלייק לייבלי מתוך אירוע ההקרנה של "איתנו זה נגמר"
(צילום: Scott A Garfitt/Invision/AP)
וכשמדובר בחוקי הג'ונגל, הם יכולים לצאת מכלל שליטה, להתפרע ולהקצין - ולשם שינוי, נראה שהמפיקים בסוני ואנשי היח"צ דווקא מרוצים מכך. הביטוי החזק ביותר לשינוי התפיסה הוא המערכון המשעשע של ראיין ריינולדס, שהתייצב לריאיון יח"צ עם ברנדון סקלנאר, שמגלם כאמור את מושא אהבתה של הדמות שמגלמת אשתו. ריינולדס, שבימים אלה שולט בשיח ההוליוודי ככוכב "דדפול ו-וולברין", אימץ את החוצפה הבלתי מרוסנת של גיבור העל שלו ומנצל את המפגש כדי להחמיא לסקלנאר על עכוזו, להודות על משיכתו אליו, ולהתוודות על כך שהוא משתמש בקריסטל מת' כי למה לא. הדברים הללו - שפורצים את גבולות הגזרה של כל שיח מתקבל הדעת בקידום סרטים הוליוודיים - הופכים לפרועים אף יותר כשאמו של ריינולדס מחליפה אותו על כס המראיין ומבטאת את חיבתה לסקלנאר המובך. יו ג'קמן בעצמו מצטרף בהמשך ומבטא את אותו סנטימנט במפגש המטורלל לחלוטין הזה, שהפך לוויראלי - שוב לשביעות רצונם של היחצנים שהינדסו אותו מלכתחילה.
האסטרטגיה הנועזת והבוטה של קידום היח"צ של סוני לקראת יציאת הסרט בוחרת בוולגריות שערורייתית כדי לחרוך את האינטרנט. הצד המעט יותר מתוחכם שלה היא ניצול ההזדמנות של יציאת "דדפול ו-וולברין" וההצלחה האדירה שלו, שעליה נישאת דרמת היחסים הזו. לכאורה אין אף קשר בין להיט גיבורי העל מבית מארוול לבין "איתנו זה נגמר" של אולפני סוני, אבל כאמור בימינו - עבור הציבור, הסרטים פחות מעניינים מאשר מה שקורה סביבם. כך קורה ששבועיים אחרי שקידם את שובר הקופות שלו, ריינולדס מתגייס לקמפיין של הפרויקט של אשתו, והולך רחוק מאוד לטובתו. ואם לא די בכך, הוא מביא איתו את יו ג'קמן. השחקן האוסטרלי התייצב לפרמיירה, הופיע במערכון המדובר, ואפילו חלק עם לייבלי סדרת צילומים למגזין האופנה "ווג", שבה הם מדמים קרבה מהסוג של ג'יימס בונד ונערותיו. ריינולדס מן הסתם נתן את הסכמתו גם לשערורייה המהונדסת הזו, כפי שלייבלי אישרה את הראיון ההומו-אירוטי שלו עם סקלנאר.
בין אם השמועות על קרע מאחורי הקלעים של "איתנו זה נגמר" נכונות או לא - הן משתלבות היטב באסטרטגיה של אנשי השיווק שלשם שינוי לא מנסים לבלום אותן, ונהנים מהרעש. בניגוד לתפיסות השמרניות, הם מכירים בכך ששערוריות עוזרות למכירת כרטיסים הרבה יותר משהן מזיקות, ובתעשיית קולנוע שנאבקת על קיומה - עושים מה שאפשר כדי לשרוד. הכול כדי ליצור אירוע קולנועי שימשוך את ההמונים לאקרנים, או לפחות את תשומת ליבם. להשתמש בחיים הפרטיים של הכוכבת הראשי ובעלה ולגחך עליהם בפומבי, ליהנות כטפילים מפירות הצלחתו של שובר קופות רב-תקציב שיוצא רגע לפני ולגייס את כוכביו, להפיק תכנים פרועים וגסים ברשתות - הכול הולך. ובהתחשב בכך, הפצת שמועות על משבר ביחסים בין בלדוני ללייבלי נשמע כמו תעלול שיווקי הגיוני ומתקבל על הדעת לחלוטין. כך או כך, נראה שזה עובד. הסרט צפוי להכניס בסוף השבוע הראשון קצת פחות מ-50 מיליון דולר - סכום אדיר לדרמת יחסים סביב נושא כאוב במיוחד כמו "איתנו זה נגמר" - וזו רק ההתחלה.