שש תביעות נוספות בגין התעללות מינית הוגשו נגד שון קומבס, המוכר בשם הבמה שלו פי דידי, כאשר הצוות ההגנה המשפטי של המפיק המוזיקלי דורש צו איסור פרסום. מסמכי התביעה הוגשו אתמול (א'). בין המתלוננות - אישה שהייתה בת 13 בעת התקיפה לכאורה.
4 צפייה בגלריה
פאף דדי
פאף דדי
פי דידי
(צילום: Samir Hussein/Getty Images for Sean Diddy Combs)
התביעות החדשות מפרטות אירועים שהתרחשו לכאורה בין השנים 2000 ל-2022. תביעה אחת מגיעה מאישה שטוענת שהיא הייתה בת 13 כאשר סוממה לכאורה והותקפה מינית על ידי קומבס וסלבריטאים אלמונים נוסף לאחר טקס ה-VMA של MTV בשנת 2000. עורך הדין אמר כי ידוענים ששמם אינם מופיע ושהוזכרו בתיקים אינם מתווספים רשמית כנאשמים בשלב זה.
התביעה הוגשה על ידי אלמונית, כיום בת 37 לערך. "התובעת חיפשה מקום לנוח, ונכנסה למה שחשבה שהוא חדר שינה ריק כדי לשכב לרגע," נכתב בכתב התביעה שהוגש אתמול בבית משפט פדרלי בניו יורק, במסגרת חוק הגנת קורבנות אלימות מגדרית של המדינה. היא טוענת כי הרגישה "מסוחררת וחלשה" אחרי משקה אחד בלבד באותה מסיבה.
"מיד לאחר מכן, קומבס, יחד עם גבר ואישה מפורסמים נוספים, נכנסו לחדר", נכתב במסמך בן 19 העמודים. "קומבס התקרב לתובעת באגרסיביות, כשמבט מטורף בעיניו, אחז בה ואמר, 'את מוכנה לחגוג!'".
"לאחר מכן, קומבס השליך את התובעת לכיוון ידוען אחר, 'סלבריטי א' אשר הסיר את בגדיה בזמן שהיא הלכה ואיבדה שליטה," מוסיף כתב התביעה. "התובעת הוחזקה בכוח על ידי 'סלבריטי א'' שאנס אותה בזמן שקומבס ו'סלבריטאית ב'', צפו. לאחר ש'סלבריטי א' סיים, קומבס עצמו אנס את התובעת באכזריות, בעוד השניים הנוספים ממשיכים לצפות. קומבס ניסה לכפות עליה לבצע בו מין אוראלי, אך היא התנגדה והכתה אותו בצווארו, מה שגרם לו להפסיק".
אין מידע נוסף על שני הידוענים שהשתתפו באירוע, אך ידוע כי המסיבות הלבנות המפורסמות של קומבס, כמו גם אירועים נוספים שאירגן, משכו במשך שנים קהל אקסקלוסיבי של מפורסמים רבים.
לאחר שהתקיפה הסתיימה, התובעת הצליחה לצאת מהחדר, מה"אחוזה הלבנה הגדולה עם חניה מגודרת בצורת U" שבה התקיימה המסיבה שהייתה לדבריה, מלאה בסמים. לבסוף היא יצרה קשר עם אביה, שבא לאסוף אותה ולקחת אותה הביתה. "לאחר התקיפה, התובעת שקעה בדיכאון עמוק שממשיך להשפיע על כל היבט בחייה", נכתב בתביעה.
4 צפייה בגלריה
שון "דידי" קומבס
שון "דידי" קומבס
שון "דידי" קומבס
(צילום: Mark Von Holden/Invision/AP)

מתלונן נוסף, מאמן אישי במקצועו, טוען שהוא סומם בלילה שבו דידי זכה בפרס מפעל חיים בטקס BET בשנת 2022. אותו המתלונן טוען כי במסיבה שהתקיימה לאחר הטקס, גופו מחוסר ההכרה הועבר "בין אורחי המסיבה להנאתם המינית".
אותם המתלוננים האנונימיים הנוספים מיוצגים גם הם על ידי עורך הדין טוני בוזבי, שמייצג לדבריו למעלה מ-120 מתלוננים נגד קומבס. ברקע התביעות האזרחיות שנאספות וההאשמות הנפיצות, צוות ההגנה הפלילי של קומבס הגיש בקשה לשופט המחוזי האמריקני אמש וביקש צו איסור פרסום שיאסור "הצהרות נוספות של עדים פוטנציאליים ועורכי דינם מחוץ למשפט, כשאלה פוגעים באופן מהותי בזכותו של מר קומבס להליך משפטי הוגן".
התביעות החדשות הוגשו בזמן שקומבס בן ה-54 נמצא במעצר בכלא בברוקלין למעלה מחודש, כשהוא ממתין למשפט באשמת סחטנות וסחר במין. דידי טוען לחפותו וממתין למשפט שאמור להיפתח במאי 2025. "למר לקומבס ולצוות המשפטי שלו יש אמון מלא בעובדות, בהגנה המשפטיות ובהליכים. האמת תצא לאור בבית המשפט: מר קומבס מעולם לא תקף מינית איש - מבוגר או קטין, גבר או אישה", נאמר בהצהרה מצוות התקשורת של המפיק שפורסמה בשבוע שעבר ועלתה מחדש כשמגזין המוזיקה "רולינג סטון" ביקש תגובה ברקע ההאשמות החדשות.
שני גברים ואישה טוענים שקומבס תקף אותם בשנת 2022. המאמן האישי טוען שהוא הוזמן לאחוזת הולמבי הילס של קומבס לאחר פרסי ה-BET וביקש לחתום על הסכם סודיות כתנאי לכניסה לאפטר-פארטי. לאחר החתימה על הניירת, נמסר לאדם קוקטייל והורו לו ללגום ממנו כמה לגימות, נכתב בתביעה.
4 צפייה בגלריה
שון קומבס. המסיבות הלבנות של פי דידי
שון קומבס. המסיבות הלבנות של פי דידי
שון קומבס. המסיבות הלבנות של פי דידי
(צילום: AP)
האיש טוען שהוא הובל לחדר קטן שבו כ-12 אנשים עסקו בפעילויות מין קבוצתיות. לאחר שנכנס לחדר, האיש החל לכאורה להרגיש "מבולבל, סחרחורת וחלשה". קומבס ניגש אליו לכאורה, "הסיר את מכנסיו והחל לבצע בו מין אוראלי ללא הסכמה", נטען בתביעה. לאחר מכן, על פי החשד, הורה קומבס לגבר לבצע מין אוראלי בידוען אלמוני, ובשל "הערפול מהסם", האיש "לא יכול היה להתנגד לציווי של קומבס", נכתב בתביעה. האיש טוען שהוא איבד את הכרתו לפרקים ולבסוף התעורר מחוץ לדירתו בלי חולצה, בלי טלפון ובלי שידע כיצד הגיע לביתו.
תובעת אחרת, זמרת בת 29, טוענת כי פגשה את קומבס במסיבה בניו יורק בדצמבר 2022. האישה טוענת שלאורך הערב עטור הכוכבים היא הבחינה בשימוש נרחב בסמים שנדחפו לאורחים על ידי אנשים שעובדים עבור קומבס, שהיה המארח של האירוע. המפיק פנה לכאורה לזמרת ופתח עימה בשיחה על הקריירה שלה והציע לה לשתף עימו פעולה. בשלב מסוים, קומבס הציע שהשניים יכנסו למשרד שלו כדי להמשיך לדבר על המוזיקה שלה בפרטיות, כך נטען בתביעה.
הזמרת טוענת שלמרות ששתתה רק כוס יין אחת, היא התחילה להרגיש מבולבלת. פעם אחת לבד במשרד ו"בשל השפעות המשקה המסמם שלה, קומבס אנס ותקף מינית את התובעת", נטען בתביעה. "התובעת לא יכלה למנוע ממנו לעשות זאת, כאילו היא לכודה בתוך גופה, לא משתתפת, אך לא מסוגלת להתנגד".
היא התעוררה למחרת בבוקר מבולבלת, עם דם על רגליה, חבורות על שפתיה וחבורות על זרועותיה ופרקי הידיים, מה שגרם לה להאמין שהיא נקשרה בחבלים. "כתוצאה מאירוע זה, התובעת סבלה ממצוקה רגשית וטראומה משמעותית", נטען בתביעה. "היא ממשיכה להתמודד עם ההשלכות הפסיכולוגיות והרגשיות של התקיפה".
גבר שני טוען שקומבס תקף אותו מינית במהלך אירוע קידום מכירות עבור מותג הוודקה Cîroc בשנת 2022. איש העסקים מלוס אנג'לס טוען שהוא הכיר את קומבס דרך עסקי השכרת מכוניות יוקרה ותכשיטים. הוא השתתף באירוע כדי להרחיב את הרשת ובשלב מסוים, קומבס הוביל לכאורה את האיש למשרדו הפרטי, לטובת שיחה עסקית. עוד נטען שקומבס היה "שיכור והתנהג באופן מוזר", עד שחשף את עצמו וגישש את איבר מינו של המתלונן, כך לפי התלונה. "המצב הסלים עד שאדם אחר, ׳ספורטאי מקצועי׳, נכנס למשרד והתערב, מה שסיים את התקיפה של הקומבס".
אישה רביעית טוענת שהיא פגשה את קומבס בלאס וגאס במהלך סוף השבוע של יום הזיכרון האמריקני בשנת 2014, וכחלק מהתביעה שלה הגישה תמונות של קומבס באפטר-פארטי. לאחר שהמתלוננת לקחה כמה לגימות ממשקה הוודקה Cîroc שסיפק קומבס, היא טוענת שהתחילה להרגיש בחילה וסחרחורת.
4 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון קומבס
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images)
"הדבר הבא שהתובעת זוכרת הוא שהיא התעוררה למחרת בבוקר עם כאבים", נטען בתביעה. "כל הגוף שלה כאב, היה לה קשה לזוז. ברגע שהיא התעוררה, היא ראתה את קומבס בפינת החדר, ללא חולצה, מרים את הקול על מישהו בשיחת טלפון". האישה טוענת שהיא "נחרדה לגלות שהיא נאנסה על ידי קומבס".
בעוד שבוזבי ועורך דין נוסף בשם אנדרו ואן ארסדייל, הגישו את תריסר התביעות הראשונות שלהם נגד קומבס בבית משפט פדרלי במחוז הדרומי של ניו יורק, הם גם הגישו תביעה נוספת לבית המשפט העליון במנהטן - אדם שאמר שקומבס תקף אותו בתוך אולפן הקלטות בהארלם בשנת 2005. המתלונן האנונימי, בעליה של חברת אבטחה פרטית, טוען שהוא היה בן 21 כשקומבס הרעיל לכאורה את המשקה שלו, הושיט יד לתוך מכנסיו ו"ניסה לאונן את איבר מינו" של המתלונן.
עורכי הדין הגישו את סבב התביעות הראשוני שלהם בשבוע שעבר לאחר שהודיעו במסיבת עיתונאים שיש להם לפחות 120 לקוחות שמתלוננים נגד המפיק המוזיקלי. אחת התביעות הייתה של גבר שטען שקומבס תפס את איבר מינו וגישש אותו כשהיה בן 16 והשתתף באחת המסיבות הלבנות של קומבס בהמפטונס בשנת 1998. התביעות האחרות כללו שתי נשים ושני גברים נוספים שהביאו האשמות נפרדות שקומבס תקף אותן מינית בין 1995 ל-2021.
בשבוע שעבר עורכי דינו של קומבס הגישו מכתב שבו ביקשו משופט פדרלי להורות לתובעים לחשוף את שמות הקורבנות לכאורה בתיק הפלילי שלו. הם טענו שקומבס צריך לדעת את השמות בהקדם האפשרי כדי להתכונן למשפטו במאי 2025, ומשום שהוא צריך לזהות כל חפיפה בין המאשימים מאחורי התביעות האזרחיות לבין הקורבנות לכאורה הקשורים לתיק הפלילי שלו. עוד אמרו שההבהרה הזו נחוצה להם כדי שיוכלו להגיב להאשמות האזרחיות.
"הממשלה מאלצת את [קומבס], לשחק משחק ניחושים באופן לא הוגן", נכתב במכתב בן ארבעה עמודים שנחתם על ידי עורכי הדין של קומבס. עוד הוסיפו כי הממשלה "מתנגדת לחשיפת שמות הקורבנות לכאורה בשלב זה". דיון קדם משפט בתיק נקבע ל-18 בדצמבר.
בכתב האישום הפלילי שלו, קומבס מואשם בכך ש"התעלל, איים וכפה" על "נשים ואחרות בסביבתו להגשים את תשוקותיו המיניות". בתיק נכתב כי קומבס עסק ב"דפוס מתמשך ומתפשט של התעללות כלפי נשים ואנשים אחרים", כולל התעללות מילולית, רגשית, פיזית ומינית. על פי החשד, קומבס חילק סמים לקורבנותיו לכאורה כדי שיפעלו בצייתנות.