כוכבים רבים בהוליווד נפרדו היום (א') ממת'יו פרי, שהלך לעולמו במפתיע בגיל 54. "אובדן גדול, העולם יתגעגע אליך", נפרדה ממנו באינסטגרם השחקנית מגי ווילר, המוכרת בתור ג'ניס מ"חברים". "השמחה שהבאת לרבים כל כך בחייך הקצרים מדי תמשיך לחיות. אני מברכת על כל רגע של יצירה שחלקנו ביחד".
1 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
מת'יו פרי
(צילום: AP)
השחקן מת'יו פרי, שכיכב בסיטקום המצליח "חברים", טבע למוות בג'קוזי בביתו שבלוס אנג'לס, כך נודע. על פי הדיווחים, רשויות החוק הוזעקו לביתו של השחקן אתמול בשעות אחר הצהריים (שעון ארה"ב) והודיעו כי בשלב זה החקירה סביב מותו עודנה נמשכת, אולם נאמר כי בזירת המוות לא נמצאו סמים וכי אין חשד לעבירה פלילית.
"היינו חבורה בעבר", סיפרה שאנון דוהרטי ("בוורלי הילס 90210") בפוסט באינטגרם. "בילינו יחד ב'פומרוזה' וצחקנו כל הזמן. שיחקנו 'אמת או חובה' ומאט היה צריך להגיד דברים מגוחכים לבנות בבר. פשוט תמיד נהנינו ותמכנו אחד בשני. תמיד אפשר היה למצוא אותנו ביחד בשולחן שלנו מדברים בשפה המומצאת שלנו. וכן, למאט תמיד היה את חוש ההומור הזה. למאט ולי היה דייט ביום האהבה. הוא רצה להזמין מקום במסעדה במאליבו אבל לא הצליח, אז אבא שלי השיג את ההזמנה עבורו. הלכנו והוא דיבר על כושר השכנוע האירי של אבא שלי רוב הלילה. החברות שלנו נמשכה זמן רב. באמת לכל החיים. אני יודעת שלהרבה כואב, במיוחד בחבורה הקטנה שלנו. הוא יחסר לרבים ובהחלט גם לנו. כן. יכולתי להיות פיוטית יותר או לומר דברים טובים יותר, אבל כרגע ההלם והעצב גוברים".
גם ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה אשר למד יחד עם פרי, חלק לו כבוד אחרון: "מותו של מת'יו פרי מפתיע ומעציב. אף פעם לא אשכח את המשחקים שנהגנו לשחק בחצר בית הספר, אני יודע שאנשים ברחבי העולם לעולם לא ישכחו את השמחה שהוא הביא להם. תודה על כל הצחוקים, מתיו. היית אהוב - ואתה תחסר".
"זה שובר לב", כתבה זוכת האוסקר ויולה דייוויס. "הספר שלך היה כל כך הרבה קרוב לליבי. האנשים שאף אחד לא רואה. זו הייתה מתנה. מעבר לשמחה שהבאת לרבים, הלב שלך תמיד בלט.דע שהבאת אהבה".
"אוי לא! מת'יו פרי! נשמה מתוקה ומוטרדת!", צייצה ב-X (טוויטר לשעבר) השחקנית מירה סורבינו, ששיחקה לצידו בסרט הטלוויזיה "חיים מקבילים" מ-1994. "מי ייתן ותמצא שלווה ואושר בגן עדן, ותגרום לכולם לצחוק עם השנינות הייחודית שלך!".
גם השחקנית סלמה בלייר ספדה לו בעמוד האינסטגרם שלה. "חברי הוותיק. כולנו אהבנו את מת'יו פרי, ואני במיוחד. כל יום. אהבתי אותו ללא תנאי, והוא אהב אותי. ואני שבורה, שבורת לב. חלומים מתוקים, מתי, חלומות מתוקים".
"אנחנו שבורים ממותו של ידידנו היקר מת'יו פרי", נכתב בהצהרה של האחים וורנר, החברה שהפיקה את "חברים". "מת'יו היה שחקן מוכשר להפליא וחלק בלתי נפרד ממשפחת האחים וורנר. ההשפעה של הגאונות הקומית שלו הורגשה ברחבי העולם, והמורשת שלו תמשיך לחיות בלבם של רבים כל כך. זהו יום שובר לב, ואנחנו שולחים את אהבתנו למשפחתו, לאהוביו ולכל מעריציו האדוקים".
"חדשות נוראיות", ספד לו ג'וש צ'ארלס שגילם את וויל גרדנר בסדרה "האישה הטובה", "נוח על משכבך בשלום, חבר". גם ננסי סינטרה, ביתו של פרנק סינטרה כתבה ברשתות החברתיות: "תודה שהיית אתה. אני מאחלת לך מסע שקט דרך הכוכבים". בנוסף, בתחילת המשדר של "סאטרדיי נייט לייב" הלילה, הוקרנה שקופית לזכרו.