נורית גפן ודליה גוטמן הגיעו לוועידת הנשים של המדינה של ynet ו"ידיעות אחרונות" כדי לדבר על הפודקאסט שלהן - "באות בזמן", שעוסק בזקנה ובנשיות, ושיש לו אלפי מאזינות ברחבי הארץ - רק השבוע הצטרפו כמה מאות חברות חדשות לעמוד הפייסבוק של הפודקאסט. צפו בשיחה באולפן:
ועידת הנשים של המדינה 2023 - באות בזמן, עם נורית גפן דליה גוטמן
(צילום: משי בן עמי, טל אזולאי)
גוטמן וגפן סיפרו כיצד נולד הרעיון לפודקאסט שלהן. "שני בחורים שמנהלים חברה שנקראת allin, הבית של הפודקאסטים, מפיקים נהדרים שיודעים מה הם רוצים הציעו לנו לעשות פודקאסט", מספרת גוטמן. "לא ידענו מה זה. אף פעם לא שאלנו לפני כן, ובשטחיות שלנו, אמרנו כן על המקום, בלי לדעת מה זה".
ברור כי לא ידעת שתבואי לאולפן ונורית גפן תדבר איתך ככה על סקס, על זקנה, על בריחת שתן, על ויברטורים. היא מביכה אותך? גוטמן: "מאוד, מאוד, מאוד".
גפן: "כן אני מביכה אותה, כשהיא הציעה לי לעשות את הפודקאסט, חשבתי שנדבר על הזקנה שלי, 'יומן המזדקנת', ככה רציתי, לספר איך אני מזדקנת, מה עובר לי בגוף, מה עובר לי בראש. הכניסו את הזקנה לארון. היום להיות זקן זה לא IN, היום למוות יש לוק צעיר".
אז מה שאת אומרת שהיום הסבתות והנכדות נראות באותו הגיל. גפן: "אותו הדבר, גועל נפש. אם מישהו אומר לי ליד הבת שלי, 'את החברה?', אני הורגת אותו על המקום, אני אמא והיא הבת שלי, לא להתבלבל בבקשה.
דיברנו קודם על העניין הזה, על העניינים המשחררים בגיל הזה, שאין ברקסים, נכון? גוטמן: "תראי, היא הרבה יותר פתוחה וגלוית לב ממני, אני גלויה לפי דעתי בדברים אחרים. כלומר, אני יכולה להודות בשמחה ובעליצות על החולשות שלי, על התקפי החרדה שלי, על האובססיות שלי, על תאוות הניקיון שלי, כל מיני דברים".
גפן: "אני לא מנקה את הבית לפני פסח, שום דבר, יש לי עוזרת פעם בשבועיים. והבית שלי יהיה נקי כי אני לבד. אני מתה על זה, אתם לא מבינים מה זה לבוא לבית, לפתוח את הדלת, להתנתק מההמון הסואן בחוץ ושקט ודממה ואני מלכה. שקט, אף אחד לא מדבר אליי, לא מטרטר לי כמו קומפרסור מתחת לחלון, כמו שאמר עמוס עוז".
1 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
(צילום: יאיר שגיא)
זה יתרונות הגיל? זאת אומרת, היכולת לנתק את עצמנו מהעולם? גפן: "לא נעים לי להגיד, מגיל 70 אני מלבלבת, אני בלבלוב עכשיו. פשוט אני, אני כל כך טוב לי בגיל הזה. כאילו עכשיו התחלתי את החיים בעצם. זה הגיל הכי נהדר נפשית, פיזית אני נרקבת מבפנים אז אין על מה לדבר. אין בוטוקס לטחול, לשלפוחית השתן, ללב. אם יעשו לי בוטוקס בטחול, בשלפוחית השתן ובלב, אני עושה בוטוקס בפנים גם. עד אז, שום בוטוקס".
כחלק מהעבודה על הפודקאסט, השתיים נחשפו למילות סלנג רבות. כשהן נשאלות אילו מילים הן למדו בתהליך, גוטמן מודה: "למשל קרינג'. העובדים הצעירים בחברה מלמדים אותנו, הם מציעים לנו את המילים החדשות". ברקע התפתחות השפה וכשנשאלו אם יש משהו מהעבר שהן מתגעגעות אליו, גפן השיבה מיד "לא", וגוטמן הוסיפה כי "כל מה שהיה הולך איתנו יחד קדימה".
גפן: "אני בכלל לא נוסטלגית, בכלל לא. מה שהיה היה, ועכשיו אני פניי לעתיד, את מבינה? אני רואה אנשים שולחים לי תמונה של טלפון ישן, דברים שהיו פעם, את יודעת. מה הדבר הזה? מה אני צריכה את זה? את מבינה? רוצים שאני אזכר במה שהיה פעם. די, מה אני צריכה אותם? לשום דבר אני לא מתגעגעת".
ומה מפחיד אתכן? גפן: "אני רוצה להגיד לך, עוד שנה וחצי אני בת 80. כבר לא מפחיד אותי שום דבר".