כתבי ועורכי חדשות רשת הכריזו על מהלכי התנגדות למינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ', שכיהנה בעבר כחברת כנסת ובתפקיד יושבת ראש הרשות השנייה, כמנכ"לית חברת החדשות.
1 צפייה בגלריה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
(צילום: יובל חן)
בהתייעצות דחופה שנערכה דקות אחרי מינויה, השתתפו בין היתר רביב דרוקר שהעביר וספג ביקורת משמאלוב ברקוביץ' בעבר, אלון בן דוד, אודי סגל, מתן חודורוב ועוד.
הכתבים העלו מספר אופציות להתמודדות עם המינוי החדש, כשמכולן ברור כי פניהם למאבק בהחלטת ההנהלה. בין היתר הכתבים דנו על אפשרות "פנייה לעורך דין כדי לראות האם אפשר למנוע את המינוי בצורה משפטית", בנוסף, עלתה אפשרות של "ניסוח מכתב שיחתמו עליו כל העובדים", כשלבסוף החליטו על ניסוח מכתב רשמי מהעובדים, שעליו יחתמו באופן גלוי מי שירצה בכך.
בפגישה הועלו חששות לפיהן שמאלוב ברקוביץ', שכיהנה כאמור בעבר בתור חברת כנסת מטעם מפלגת קדימה, "בעלת קשרים ענפים שנגד החברה".
בנוסף, מתוקף תפקידה לשעבר כיושבת ראש הרשות השנייה שהתנגדה למיזוג ערוצים רשת ועשר בעבר, ספגה שמאלוב ברקוביץ' לא מעט ביקורת מחלקם ואף העבירה עליהם בחזרה, כשבמוקד היה רביב דרוקר שאותה כינתה: "לוביסט שמקדם אינטרס אישי", והוא מצידו רמז לקשרים ישירים בין מעשיה לבין דבריו של ראש הממשלה נתניהו. בשיחה הועלה החשש "שהרבה עיתונאים בחברה היו בעימות ישיר מולה בעבר".
אחד מהבכירים בחברה אמר בהתייעצות: "בערוץ רשת לא מבינים את חברת החדשות, הם לא מסתכלים עיתונאית. או שנילחם או שניכחד".
לצד ההחלטה על המכתב הועלתה גם אפשרות של ״התפטרות קולקטיבית״, כדי להתנגד למהלך, שבעיניהם עלול להיתפס כ״מינוי פוליטי״. גורמים בחברת החדשות רואים במינוי הזה כ״קו פרשת המים״, שממנו לא תהיה דרך חזרה - אלא יהיה שינוי משמעותי מאוד בחדשות רשת.
טרם נמסרה תגובת הערוץ.