זמר הרגאיי והמוזיקאי מתיסיהו ישוב לישראל להופעה אחת שתתקיים ב-17 בינואר, במועדון רדינג 3 בתל אביב. מחיר כרטיס למופע עומד על 149 שקלים, כשההכנסות מהמופע ייתרמו למטה החטופים.
1 צפייה בגלריה
מתיסיהו
מתיסיהו
מתיסיהו
(צילום: gettyimages)
הזמר האמריקאי יגיע לביקור הזדהות בישראל בעוד כשבוע, שבמהלכו הוא צפוי לקיים מופע אחד שמטרתו העלאת מודעות וגיוס תרומות עבור מטה החטופים. מאז 7 באוקטובר מתיסיהו הופיע בעצרת למען החזרת החטופים בוושינגטון וערך הופעות בשורה של קמפוסים ומרכזים יהודיים בארצות הברית.
מתיסיהו בן ה-44, ששמו האמיתי הוא מת'יו פולר מילר, פרץ לתודעה העולמית ב-2005 בזכות להיטים כמו One Day, King Without a Crown ו-Jerusalem. עד 2011 הוא נחשב לזמר רגאיי חסידי ושילב ביצירתו אלמנטים של ראפ, רגאיי ומוזיקה יהודית. בשנת 2011 פרסם תמונה בחשבון האינסטגרם שלו כשהוא ללא זקן וכיפה, עם ההצהרה הנלווית No more hassidic reggae superstar, ובכך עורר סערה בקרב מעריציו מהעולם היהודי. בעקבות חזרתו בשאלה, השתנה מראהו של הזמר וכך גם יצירתו. במהלך הקריירה שלו הוא הופיע מספר פעמים בארץ, ואף הקליט כאן אלבום, כמו גם צילם קליפים בירושלים, ים המלח ותל אביב.
"ישראל זה מקום חשוב ומשמעותי במסע שלי למצוא את זהותי כיהודי", אמר בריאיון עבר ל-ynet. "היא חשובה לי במסע שלי בעולם הרוח והדת, וחשובה לי כמוזיקאי. אני מגיע לכאן ותמיד נהנה לנגן פה. ניגנו בכל אירופה, המוזיקה שלי מיועדת לכל העולם, לא רק ליהודים. אני מרגיש שזו המשבצת שלי בעולם - לעשות את המוזיקה ולהפיץ את קידוש השם, למען השם ולמען העם היהודי".
לפני כשבועיים התראיין בנו של מתיסיהו, לוי מילר, ל-ynet, וסיפר על החלטתו לעבור לגור בישראל, ללמוד בישיבה בירושלים ולפתח כאן קריירת מוזיקה משל עצמו. "כילד תמיד ראיתי את אבא על הבמה", שחזר, "ראיתי איך אבא נתן השראה לאנשים ובאמת עשה שינוי, וזה דחף אותי ליצור מוזיקה משלי ולתת השראה הלאה גם לדור שלי".
בעקבות אבא: ריאיון עם לוי, הבן של מתיסיהו
(צילום: אלי דסה, עריכה: אורי סתו )
לוי סיפר שגדל באוטובוס ההופעות של אבא, וכבר מגיל צעיר היה על במות. מתיסיהו דאג לסט תופים קטן שהיה צמוד למערכת התופים הרגילה, כך שבנו בן החמש נמצא על הבמה מאחורי הקלעים כשרק אבא רואה אותו, ו"מנגן" ביחד איתו. "צברתי ככה ביטחון להיות על הבמה, חשבתי שזה הכי מגניב בעולם ושאני לא רוצה לעזוב. קצת קינאתי באבא והוא אהב את זה שהוא מסתכל אחורה ורואה אותי שם איתו". עם זאת, הוא מספר שלהיות בן-של זאת לא תמיד חוויה זוהרת. "החלפתי הרבה בתי ספר. כשהגעתי לבית ספר חדש, אם ידעו מי אבא שלי - מיד ניסו להיות חברים שלי. היה לי קשה לדעת מי חבר אמיתי ומי מזויף".