השחקנית הישראלית נועה כהן תככב בתפקיד ראשי במותחן חדש, המבוסס על סיפור מהברית החדשה, לצד השחקן הוותיק אנתוני הופקינס.
"נפש אחת" – טריילר
(קרדיט: באדיבות בתי קולנוע לב)
הסרט שנקרא Mary, עוסק בסיפור ההתבגרות של מריה, שאותה תגלם כהן, שמורחקת מקהילתה אחרי שהרתה באופן על-טבעי ונאלצת למצוא מסתור. הופקינס ישחק את המלך הורדוס שהדחף הבלתי-פוסק שלו לשמור על השלטון בכל מחיר, מצית מרדף רצחני אחר הילד של מריה שזה עתה נולד, ושמבחינתו מהווה איום על שלטונו. העלילה עוקבת אחרי מריה ויוסף (שאותו יגלם השחקן הישראלי עידו טאקו) הצעירים שנמלטים וצריכים להסתיר את תינוקם, ישו, בכל מחיר.
צילומי הסרט, שאותו מביים די. ג'יי. קארוסו ("דיסטרביה" ועוד), הסתיימו בימים אלו במרוקו. מי שכתב את התסריט הוא טימותי מייקל הייז, זאת לאחר התייעצות עם כמרים, בישופים, כמרים בפטיסטים, רבנים, מורמונים ומוסלמים כמו גם עם חוקרי מקרא ותיאולוגים. שחקנים ישראלים נוספים שלוקחים חלק בסרט הם אורי פפר ומילי אביטל, כאשר בהפקה משתתפת גם המאפרת קארן הארטלי תומס שהועמדה לפרס אוסקר על האיפור בסרט "גולדה" של הבמאי הישראלי גיא נתיב.
1 צפייה בגלריה
נועה כהן, אנתוני הופקינס
נועה כהן, אנתוני הופקינס
נועה כהן, אנתוני הופקינס
(צילום: אביגיל עוזי, AP Photo/Jae C. Hong)
"בתקופה זו של חיי, אני נמשך לאתגר בתסריטים מורכבים", סיפר הופקינס על השתתפותו בסרט. "כמו כן, הרמה יוצאת הדופן בפרטים הקטנים בהפקה הזו מבחינת התפאורה, האביזרים והתלבושות - גורמת לי להיות גאה להיות חלק מזה".
על פי "דדליין", כהן לוהקה בתום חיפוש ארוך. השחקנית בת ה-21 שיחקה בארץ בסדרות שונות, דוגמת "האחיין שלי בנץ", "שתולים" והגישה פינה קבועה בתוכנית "הצינור". נדב לוי מסוכנות BOLD המייצגת את כהן אמר ל-ynet: "הישג מרגש. בימים כאלו בחירה בשחקנית ישראלית לפרויקט כזה היא בהחלט ניצחון".
קאורוסו סיפר כי הוא "רוצה להראות לעולם את דמותה של מריה האנושית, האמיתית. לסיפור שלה יש התחלה פחות מוכרת וראוי לספר אותו. הצגתה מלידה דרך ילדות, וכבן אדם עם חששות ופחדים תהיה דרך לחגוג את המסע מעורר ההשראה שלה".
כהן כאמור תשחק לצידו של הופקינס בן ה-86, שבאמתחתו שני פרסי אוסקר (מתוך שש מועמדויות), אחד על תפקידו כחניבעל לקטר במותחן הפסיכולוגי "שתיקת הכבשים", ואחד על תפקידו בדרמה "האב". לאחרונה הופקינס שיחק בתפקיד ראשי בסרט "נפש אחת", המספר את סיפור של ניקולס ווינטון, שהציל מאות ילדים יהודים מצ'כוסלובקיה במלחמת העולם השנייה.