להקת הניינטיז הענקית חוזרת: בלר (Blur) הודיעו כי הם יופיעו באיצטדיון וומבלי בשמונה ביולי 2023. המופע יאחד את חברי הלהקה - הסולן דיימון אלברן (גם סולן להקת הגורילז), הגיטריסט גרהם קוקסון, הבסיסט אלכס ג'יימס והמתופף דייב ראונטרי, לאחר שלא הופיעו יחד מנובמבר 2015, כך דווח באתר Sky News.
1 צפייה בגלריה
חברי להקת Blur
חברי להקת Blur
חברי להקת Blur
(צילום: Gareth Cattermole/GettyImagesIL)
הלהקה שהוקמה ב-1989 תחת השם סיימור הוציאה את אלבומה הראשון Leisure ב-1991, ונחשבת לאחת הלהקות הבולטות של שנות ה-90 ולאחת ממייצגות סגנון הבריט-פופ יחד עם הלהקה היריבה שהתחתרתה בה במצעדים באנגליה - אואזיס.
זו תהיה ההופעה הראשונה של בלר מאז סיבוב ההופעות לקידום אלבומם השמיני, The Magic Whip, ב-2015. עוד ב-2018 אלברן ציין כי "איחוד תמיד נמצא על הפרק", והיום, עם ההכרזה, הוא אמר לתקשורת: "אנחנו מאוד אוהבים לנגן את השירים האלה, הגיע הזמן שנעשה את זה שוב".
הגיטריסט גרהם קוקסון, שפרש מהלהקה ב-2002 ושב אליה ב-2009, ציין כי הוא "מתרגש לנגן עם אחיו ללהקה ולחזור לשירים הנהדרים. הופעות חיות של בלר תמיד מדהימות בשבילי - גיטרה טובה, מגבר בדיוק בווליום הנכון וים של פרצופים מחייכים". הבססיט אלכס ג'יימס הוסיף: "תמיד נחמד כשכולנו יחד בחדר, נחמד שבשמונה ביולי 'החדר' הזה יהיה אצטדיון וומבלי".
להקת בלר הוציאה במהלך שנות פעילותה שמונה אלבומים, חמשת הראשונים הגיעו כולם למקום הראשון באנגליה. השיר המצליח והמוכר ביותר שלה בארצות הברית הוא Song 2 מהאלבום Blur שיצא ב-1997. הסולן דיימון אלברן הוא גם סולן להקת הגורילז שזכתה אמש בפרס האמן האלטרנטיבי הטוב ביותר לשנת 2022 בטקס ה-EMA.