בספטמבר 1985 קייט בוש הוציאה את אלבומה החמישי, Hounds of Love, שנחשב על ידי רבים לטוב ביותר שלה. חודשיים מאוחר יותר, בנובמבר של אותה שנה, הסינגל Running Up That Hill, אחד מתוך ארבעה שהוציאה הזמרת, הגיע עד למקום השלישי במצעד הבריטי, ובמקביל טיפס למקום ה-30 במצעד הבילבורד האמריקאי וחשף אותה מחדש למאזינים בארצות הברית.
2 צפייה בגלריה
קייט בוש
קייט בוש
קייט בוש
(צילום: AP)
קשה להאמין שכמעט 37 שנים אחר כך, מישהו, ובעיקר בוש עצמה, האמין שהסינגל הזה ישוב לתודעה ועל הדרך ישבור שורה של שיאים ויחזיר את הזמרת הוותיקה (63) לצמרות המצעדים. אבל זה קרה ואת התודה בוש חייבת לנטפליקס, או ליתר דיוק לעונה הרביעית של "דברים מוזרים".
Running Up That Hill, שמקבל חלק מרכזי (ולא נעשה ספוילרים) בעונה החדשה של "דברים מוזרים", זוכה לעדנה מחודשת, וזה בלשון המעטה. על פי אתר הדאטה "לומינייט", בשבוע האחרון הוא קפץ ביותר מ-8,000 אחוז (!) במספר ההשמעות שלו בשירותי הזרמת התוכן השונים. הקליפ עצמו זינק ביותר מ-15 אלף אחוזים מהשבוע שקדם לו, וזו רק ההתחלה.
ב"ספוטיפיי" מספר ההאזנות קפץ גלובלית בכ-8,700 אחוז ביום שני האחרון וכמעט 10 אלף אחוזים בארה"ב בלבד. בנוסף, חלה עלייה של כ-1,600 אחוז בהזרמות שיריה של בוש.
על פי "וראייטי", הזמרת בדרך כלל לא מאפשרת לסדרות וסרטים להשתמש במוזיקה שלה, אך כפי שצוטט שם בריאיון העורך המוזיקלי של הסדרה, בוש מעריצה של "דברים מוזרים" ולכן איפשרה ליוצריה, האחים דאפר, לעשות שימוש כמעט חופשי בסינגל המצליח שלה.
אבל רגע, זה לא הכול, ב"אפל מיוזיק" חלה צמיחה דומה לזו של שירותי הסטרימינג האחרים, עם נסיקה של אלפי אחוזים ביחס לשבוע הקודם, כמו גם בהתאם לאותם תאריכים ב-2021. המשמעות היא ש- Running Up That Hill הגיע לטופ 100 באפליקציה ב-112 מדינות בין 28 ל-31 במאי. ביום האחרון של החודש הוא היה בטופ 10 ב-34 מדינות, כולל בארה"ב, גרמניה, נורבגיה, בלגיה וניו זילנד ומקום שני ב-11 מתוכן, כולל בריטניה, קנדה, ערב הסעודית, אירלנד ואוסטרליה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "דברים מוזרים" עונה 4
מתוך "דברים מוזרים" עונה 4
והכול בזכותם. מתוך "דברים מוזרים" עונה 4
(צילום: באדיבות נטפליקס)
הקהל הצעיר, וכנראה גם לא מעט אחרים, שלא הכירו את השיר, עשו שימוש ב"שאזאם", האפליקציה שמזהה שירים, וממש לא במפתיע Running Up That Hill היה במקום הראשון בארה"ב ובעולם כולו באפ'.
בתחילת השבוע הבא צפוי להתפרסם מצעד הבילבורד השבועי, ובו, על פי הערכות, הסינגל אמור לשבור את השיא אותו קבע אי שם ב-1985 ולהתייצב בצמרת הגבוהה – עכשיו נותר רק להמתין ולראות כמה גבוה זה יהיה.