כלא סן קוונטין שבצפון מדינת קליפורניה ממוקם במרחק של יותר מ-600 קילומטרים מלוס אנג'לס, ושגרת יומם של האסירים שמאכלסים אותו שונה לחלוטין מאלו של כוכבי הוליווד. אבל החל מהשנה, יתקיים בכלא המפורסם, הסמוך לעיר סן פרנסיסקו, פסטיבל סרטים קצרים שייתן את הבמה ליצירתם של השוהים במתקן ושל אסירים משוחררים. במהדורה הראשונה של האירוע בחודש אוקטובר הקרוב יתארחו כמה משחקני ובמאי הקולנוע הבולטים בארצות הברית.
2 צפייה בגלריה
אורחי הכבוד בפסטיבל סן קוונטין. בילי קרודופ, מארי-לואיז פרקר וג'פרי רייט
אורחי הכבוד בפסטיבל סן קוונטין. בילי קרודופ, מארי-לואיז פרקר וג'פרי רייט
אורחי הכבוד בפסטיבל סן קוונטין. בילי קרודופ, מארי-לואיז פרקר וג'פרי רייט
(צילום: AP)
פסטיבל סן קוונטין הראשון אי פעם ייערך במשך יומיים בין ה-10 ל-11 באוקטובר. במהלך הפעילות יוצאת הדופן במתקן הכליאה, יוקרנו סרטים קצרים של אסירים וכן יוצגו תסריטים שמוגשים להפקה בפני שורה של שחקנים, במאים ומפיקים מתעשיית הקולנוע האמריקנית שיגיעו מהוליווד ויכבדו בנוכחותם את האירוע. את הרשימה מובילים השחקנים ג'פרי רייט ("מעשייה אמריקנית", "ווסטוורלד"), בילי קרודופ ("תוכנית הבוקר", "כמעט מפורסמים"), מרי-לואיז פרקר ("מלאכים באמריקה") וקטי נג'ימי ("הוקוס פוקוס"), הבמאים טיילור הקפורד ("ריי"), אלגנס בראטון ("הבדיקה"), גרג קוודאר ("סינג סינג"), לין נוביק, ג'ף שטנזלר, וג'ו טלבוט. עוד יתארחו בפסטיבל התסריטאים סם קטלין, לורנס אודונל, פייפר קרמן וג'י-טי רוג'רס, וכן נשיא סרטי HBO לשעבר לן אמאטו, מייסדת פסטיבל טרייבקה ג'יין רוזנטל, המפיקים ריק טלס, מוניק וולטון והעורך פול רוג'רס. כל אלה ישמשו כשופטים של הסרטים והפרויקטים המוגשים.
בנוסף לכך, ביוזמה מקורית של מארגני הפסטיבל, קבוצה של אסירים ישמשו לשם שינוי כשופטים, לצורך הערכת סרטים העוסקים בכלא ובשגרה האנושית מאחורי הסורגים כפי שהיא מובאת על המסך ביצירות עלילתיות ודוקומנטריות. מתוך חוויות החיים שלהם בכלא הם יתבקשו להביע דעתם על סרטים שנוצרו על ידי במאים שמעולם לא ריצו עונש מאסר, ויתבקשו לבחור את אלה המוצלחים והאמינים ביותר.
2 צפייה בגלריה
כלא סן קוונטין
כלא סן קוונטין
כלא סן קוונטין
(צילום: AP)
"זה פסטיבל שמהווה הזמנות נהדרת לאותם אנשים שהמערכת השפיעה על מהלך חייהם, והם יכולים להישמע, להיראות וליצור חוויה רגשית", אמר מייסד הפסטיבל ומנהלו, האסיר המשוחחר ראסאן תומאס, שריצה בעבר עונש מאסר בסן קוונטין. "אני מודה לסן קוונטין, ולכל השופטים, המממנים והאנשים שעובדים מאחורי הקלעים שגרמו לזה להתאפשר". שותפו לניהול הפסטיבל קורי תומאס, הוסיף: "החזון שלנו הוא להציג את עבודותיהם של הקולנוענים המוכשרים הללו לאנשים שנמצאים בחדרים שאליהם הם רוצים להיכנס. זו קבוצה יוצאת מן הכלל של יוצרים שתומכים בפסטיבל, וזה חלום שהתגשם".