בתוך 10 שעות בלבד: נמכרו כל הכרטיסים למופעי האיחוד של אואזיס שהוצעו למכירה היום (שבת).
2 צפייה בגלריה
אואזיס
אואזיס
אואזיס. מימין: ליאם ונואל גלאגר
(צילום: Vittorio Zunino Celotto/GettyimagesIL)
בשלישי האחרון, 15 שנה בדיוק אחרי הפעם האחרונה שבה הופיעו בהרכב מלא, הכריזו האחים ליאם ונואל גלאגר על איחוד להקתם, מהבולטות והמצליחות של 30 השנים האחרונות - וזאת לאחר תקופה ארוכה של נתק והשמצות הדדיות. בהודעתם, הכריזו האחים על סיבוב הופעות בבריטניה ואירלנד, והוסיפו: "הרובים השתתקו. הכוכבים התיישרו. ההמתנה הגדולה הסתיימה. בואו לראות. זה לא ישודר בטלוויזיה".
נכון לשעה זו, סיבוב ההופעות אמור להתקיים ב-17 ערים בהן לונדון, מנצ'סטר, דבלין, קרדיף ועוד. כל הכרטיסים נמכרו כאמור תוך עשר שעות בלבד - אולם לאור הביקוש האדיר, הזהירה הלהקה בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלה: "היזהרו מזיופים ומכרטיסים מבוטלים".
מרגע ההכרזה החל מרוץ להשגת כרטיסים להופעות המצופות, כשהמכירה עצמה נפתחה היום (שבת) ב-09:00 בבוקר שעון בריטניה (11:00 שעון ישראל). אך הדרישה הגלובלית התגלתה כמאסיבית מדי - ונרשמו דיווחים על קריסות של אתר הכרטיסים טיקטמאסטר אל מול מיליוני הניסיונות לרכוש כרטיסים.
בנוסף, עלו ברשתות החברתיות שלל תלונות של גולשים באשר למחירי הכרטיסים, שטיפסו בזריזות במהלך השעות שאחרי פתיחת הקופות הווירטואליות. "בושה מוחלטת של טיקטמאסטר uk על גביית 360 ליש"ט לכרטיס בעמידה, אחרי שהכרטיסים פורסמו ב-150 ליש"ט", כתב גולש אחד. אחר הוסיף: "התחושה הזו שאתה מחכה בתור יותר מארבע שעות ואז אומרים לך שהמחיר לכרטיס עלה מ-148 ליש"ט ל-355, בגלל שיש דרישה. איך זה חוקי?".
2 צפייה בגלריה
אנא המתן בסבלנות ומייד תיענה. מתוך אתר מכירת הכרטיסים להופעות של אואזיס
אנא המתן בסבלנות ומייד תיענה. מתוך אתר מכירת הכרטיסים להופעות של אואזיס
אנא המתן בסבלנות ומייד תיענה. מתוך אתר מכירת הכרטיסים להופעות של אואזיס
(צילום מסך)
בכל רכישה הותר לקנות מקסימום של ארבעה כרטיסים, אבל גולשים שהמתינו שעות בתור סיפרו כי כשסופסוף הגיע תורם לבצע את הקנייה, ולמרות שלכאורה נותרו עוד מקומות באתר המבוקש בתאריך הרלוונטי - לאחר שהם סימנו את מקומות הישיבה הנבחרים האתר נתקע, וכעבור כמה ניסיונות כאלה הם מצאו את עצמם מחוץ לתור. על אף הניסיונות למנוע ספסרות ומכירה חוזרת, כשעתיים לאחר תחילת המכירה כבר הועמדו למכירה כרטיסים במחיר שמתחיל ב-2,500 שקלים באתרי ספסרות גדולים. גם הרשתות החברתיות התמלאו תוך שעות ספורות בציוצים הומוריסטים וממים על הניסיונות הנואשים להשיג כרטיסים.
בהודעתם הראשונית על האיחוד, הכריזו אואזיס על הרחבה אפשרית של מסע ההופעות גם אל מחוץ לגבולות בריטניה, אולם הדבר טרם זכה לאישור רשמי.
פורסם לראשונה: 17:57, 31.08.24