כשבוע וחצי אחרי שפתח את פסטיבל ירושלים, ואחרי שהוקרן בבכורה בפסטיבל ברלין - הערב (ג') יצא הטריילר המלא הראשון לסרט המצופה "גולדה", שביים גיא נתיב זוכה פרס האוסקר ובכיכובה של השחקנית הבריטית עתירת הפרסים הלן מירן. צפו בטריילר:
"גולדה" – טריילר
(קרדיט: באדיבות סרטי יונייטד קינג)
"גולדה", שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין האחרון, חוזר 50 שנים לאחור אל מלחמת יום הכיפורים, ועוקב אחר מספר ימים בחייה של ראש ממשלת ישראל דאז גולדה מאיר - והאישה הראשונה והיחידה בתפקיד זה. הסרט צפוי לעלות לאקרנים בישראל ב-24 באוגוסט.
לכתבות נוספות במדור קולנוע:
במהלך הטריילר בולטת דמותה של מאיר כשהיא מוקפת, מבודדת ומתוסכלת מהמלחמה - כאישה היחידה בין חבורה של הגברים מקבלי ההחלטות. בקטעים השונים שמופיעים בו, דמותה האימהית הזרה בין המצביאים בולטת בנחישותה, כשבין הציטוטים יוצאי הדופן שבהם ניכרת כוונותיה להילחם היא מעידה כי היא "לא אותה הילדה הקטנה שמתחבאת במרתף", כשהיא מרפררת לילדותה באוקראינה בעת מלחמת העולם הראשונה, וכן הציטוט "אני לא מתכוונת להיכנס מתחת לשולחן - אם אתם רוצים לעשות זאת, לא אעצור בעדכם".
2 צפייה בגלריה
מתוך "גולדה"
מתוך "גולדה"
מתוך "גולדה"
(צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)
"גולדה", שלדבריו של נתיב הוא "סרט מלחמה - אבל בלי מלחמה", כשהמאבק המרכזי הוא מאבקה של מאיר כאישה מבוגרת בימיה האחרונים, כשהיא ניצבת בפני ועדת אגרנט, שבה ניסו להבין מה השתבש במלחמה.
השחקנית הוותיקה והמוערכת הלן מירן מגלמת בסרט את גולדה מאיר, וכמעט לא מזוהה מבעד לשכבות האיפור שמעניקות לה מראה זהה לזה של מאיר המנוחה. לייב שרייבר ("ריי דונובן", "אקס-מן") מגלם את מזכיר המדינה האמריקאי הנרי קיסינג'ר, ואילו קאמי קוטן ("10 אחוז") היא לו קדר, העוזרת האישית של מאיר. לצידם נמצאים בקאסט גם לא מעט שחקנים ישראלים, בהם ליאור אשכנזי כרמטכ"ל דוד "דדו" אלעזר, רמי הויברגר בתפקיד שר הביטחון משה דיין, דביר בנדק שמגלם את ראש אמ"ן אלי זעירא, רותם קינן כראש המוסד צבי זמיר ואוהד קנולר הוא אריאל שרון, מפקד אוגדה 143.
2 צפייה בגלריה
הלן מירן
הלן מירן
הלן מירן בפסטיבל ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)