הזמר עידן רייכל פרסם היום (ג') פוסט לא שגרתי בעמוד הפייסבוק שלו, שבו התבטא על נסיעותיו בכבישי הנגב, שהפכו לדבריו ל"מערב פרוע".
"פעם, פעמיים בשבוע, אני לוקח את הרכב ונוהג הלוך-חזור לאילת", כתב הזמר. "פעמיים בשנה האחרונה אולצתי לרדת לשולי הדרך על ידי נהגים בדואים, אלימים, מאיימים. פעמיים גם התחלתי לנסוע מהר מאד, בבריחה מהם, כי הייתי בתחושה שעוד רגע אני נשאר בלי רכב ובלי כלום.
תחושת חוסר האונים, כשאתה נתון לגחמות של פורעי חוק, היא איומה. אי-השליטה בחייך באותם רגעים, המענה האומנם מהיר של המשטרה שעדיין רק מאפשר להם לעקוב אחר מיקומך - אבל בגלל המרחקים העצומים לא מאפשר להם לשלוח ניידת לכל נקודה בזמן מהיר - כל אלה משאירים אותך אבוד, במדינה שלך. בדרך לחופש, טיול, הופעה או עבודה".
1 צפייה בגלריה
עידן רייכל
עידן רייכל
עידן רייכל
(צילום: מוטי קמחי)
רייכל המשיך במילים הקשות בפוסט וכתב כי "בפעמים האלה אתה מרגיש שהנגב הוא באמת מערב פרוע. בשליטה מוחלטת לשרירות לבם של עבריינים בדואים, או סתם בריונים. המאבק להחזרת השליטה, החוק והסדר בנגב הוא לא כלי פוליטי, לא איזה תווית או נושא שעליו צריך להתווכח, והוא בטח לא עניין של ימין ושמאל וגם לא 'מאבק אישי של איתמר בן גביר'. אני הייתי שמח שנחיה כולנו בשלום, אבל אם כבר מישהו אמור לחשוש - אז לא אזרחים שומרי חוק... להחזיר מיד את השליטה, החוק והסדר לכבישי הדרום".