אולפן ynet מארח לשיר חדש את שריי גבעתי
(צילום: משי בן עמי)
תקופת הקורונה הותירה אומנים רבים עם תחושת תסכול וקושי, אבל שריי גבעתי דווקא הצליחה למצוא נקודות אור שסיפקו לה השראה. עכשיו ההשראה הזו הפכה לסינגל חדש בעברית, "ליפול עם השקיעות", שמגיע בעקבות "לראות כוכבים". גבעתי, שנחשבת איום משולש - זמרת, דוגמנית ושחקנית - התארחה הבוקר (ג') באולפן ynet, ותיארה את תהליך העבודה שלה. "זו אומנם תקופת החופש הגדול, אז יש לי ילדים על הראש, אבל מבחינת היצירה - הקורונה שחררה המון", היא מספרת.
3 צפייה בגלריה
שריי גבעתי
שריי גבעתי
שריי גבעתי
(צילום: משי בן עמי)
משמות השירים שלך, "לראות כוכבים" שכתבת בסגר ו"ליפול עם השקיעות", נשמע שאת מתבוננת הרבה בשמים. "כן, אני בנאדם של ים, זה בעצם הבית שלי, וגם אופק. אומרים שאומנים אוהבים אופק, את האינסוף הזה. שם אני מקבלת השראה לכל מיני מטאפורות. 'לראות כוכבים' היה שיר שכתבתי לילדים שלי שהיו איתי בסגרים ושאלו אותי המון שאלות על למה אנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים. זה שיר שמתווך את המציאות בצורה נעימה וקסומה יותר. 'ליפול עם השקיעות' מדבר על הרגע הזה שאתה מגיע לים בסוף היום, ויש את הרגע של השקיעה - פתאום הכול מתפרץ, ולפעמים יש גם דמעות. תחושה שהכול שביר".
מה לגבי הופעות? יש תכנון כזה, או שבגלל המצב זה בעייתי? "אני כרגע עובדת על בניית רפרטואר, שיהיו כמה שיותר שירים ואז אני אצא לדרך".
3 צפייה בגלריה
עטיפת הסינגל
עטיפת הסינגל
עטיפת הסינגל של שריי גבעתי
הרבה מהקולגות שלך נלחמים כדי לשרוד. איך את מרגישה עם התקופה הזאת? "גם אני חלק מהדבר הזה, גם לי היו כל מיני עבודות שהתבטלו וגם בעלי (אור לובושיץ, א"ש) שעושה קידום מכירות והמון דברים שקשורים לקהל - שנינו חטפנו את זה קשה. גם בטבע אומרים שהחיות שיודעות לעשות אדפטציה - הן אלה ששורדות, אז למדנו לעשות אדפטציה כל אחד בדרכו שלו. אם זה הרבה זומים והרבה פרויקטים מחוץ לקופסה, ואם זה העברית שעכשיו פתאום יצאה לי. עכשיו כשאין טיסות ואין אודישנים בחו"ל, אז פתאום העברית קיבלה מקום מרכזי בחיים שלי".
במהלך השנים עשית גם דוגמנות, גם משחק וגם מוזיקה. את יכולה להצביע על החלום הגדול שלך? "בתקופה שהייתי מאוד מפורסמת כדוגמנית גרתי בכלל בלוס אנג'לס, מעולם לא גרתי פה בתקופה הזאת, שזה משהו כמו 10 שנים. אבל לא התעסקתי בדוגמנות - התעסקתי למחייתי במשחק בארצות הברית, עשיתי אודישנים. לאט לאט גם הופעתי כמוזיקאית וכתבתי שירים לסרטים וסדרות. ואז הייתי מגיעה לארץ ובגלל שהייתי מפורסמת מכל מיני תוכניות כמו 'אקזיט' אז עשיתי קמפיינים. גיליתי שאני בעצם נתפסת כ'שריי גבעתי הדוגמנית', אז אמרתי 'אוקיי, לא'. לקחתי רוורס, אמרתי 'בוא נתחיל מאפס. בוא נתחיל את חיי המהות שלי, נעתיק אותם מלוס אנג'לס לפה'. ובאמת, עשיתי כל מה שאני אוהבת. גם עכשיו, למשל, עשיתי סרט שנקרא Home, שאני מקווה שייצא שבקרוב, ואני כותבת המון מוזיקה, גם באנגלית וגם בעברית".
3 צפייה בגלריה
ראלף
ראלף
שריי גבעתי
(צילום: ענת מוסברג)
ומה שומעים הילדים? "הבן שלי אוהב את ההרכב Imagine Dragons והבת שלי שרה 'הללויה' ו-Happy Birthday - אלה שני השירים שהיא אוהבת", היא צוחקת.
לא סטטיק ובן אל? "אני סופר מעריכה את סטטיק ובן אל, והם שומעים את זה עם אבא שלהם. אבל כל עוד אני בעניינים, אני מעדיפה שהם ילמדו קלאסיקות ויבחרו את הפופ שלהם משם. אבל יש את הרצוי ויש את המצוי. לימדתי אותם שסטטיק גאון, זה בסדר".