חברי האקדמיה לא יהיו היחידים שיבחרו את הסרטים הזוכים בטקס האוסקר הקרוב (27 במרץ). בצעד לא שגרתי וחסר תקדים, הוחלט לפתוח קטגוריה חדשה שתיבחר על ידי משתמשי הטוויטר שיוכלו להצביע לסרט השנה שלהם.
1 צפייה בגלריה
פסל אוסקר
פסל אוסקר
מהשנה גם פרס חביב הקהל
(צילום: gettyimages)
משתמשים יוכלו להצביע לכל סרט שירצו, גם כאלו שלא קיבלו אפילו מועמדות אחת לאוסקר בשימוש בהאשטאג OscarsFanFavorite#. הסרט שיזכה במירב ההצבעות עד 3 במרץ יוכרז כזוכה בפרס חביב הקהל בטקס עצמו.
מעבר לכך, שלושה משתמשים בני מזל יוכלו לזכות בפרס יוצא דופן. אותם מצביעים ייבחרו באקראי ויקבלו אירוח זוגי וטיול מיוחד ללוס אנג'לס כדי להגיש פרס בטקס האוסקר ב-2023.
זו לא הפעם הראשונה שקיים ניסיון לשתף את הצופים בטקס, כשב-2019 נעשה ניסיון דומה ליצור קטגוריה של "הסרט הפופולרי של השנה", אך בעקבות ביקורת מצד המבקרים וחברי האקדמיה, התוכנית נגנזה מאז, ועד כאמור עכשיו.
אמנם הקטגוריה החדשה אינה קטגוריה רשמית, אך היא תעניק הזדמנות לצופים ולמעריצים השונים להביע את דעתם על הסרטים שעשו להם את השנה, בייחוד במקרים בהם האקדמיה בחרה להתעלם. כנראה שהפייבוריט לזכייה, לפחות על הנייר, הוא "ספיידרמן: אין דרך הביתה", ששבר כל קופה אפשרית והפך לאחד הסרטים המכניסים בהיסטוריה – הוא נמצא כרגע במקום השישי בכל הזמנים, קרוב מאוד לרף 2 מיליארד הדולר.