הסרט הירדני שבו סצנה המציגה חיילי צה"ל מוציאים להורג משפחה ובה תינוק בן יומו, עלה אתמול (ה') לצפייה בשירות הסטרימינג, אולם מבדיקת ynet, משתמשים בישראל אינם יכולים לצפות בסרט.
2 צפייה בגלריה
מתוך "פארחה"
מתוך "פארחה"
מתוך "פארחה"
מנויי נטפליקס בישראל מעידים כי בעת חיפוש Farha במנוע החיפוש של שירות הסטרימינג, הסרט אינו מופיע וחלקם אף קיבלו הודעה מהממשק כי "לא ניתן לצפות בכותר זה במדינתך". יש לציין כי לא מדובר בחסימה גורפת - הסרט זמין לצפייה עבור מנויים שהממשק שלהם באנגלית, אולם משתמשים רבים שממשק הסטרימינג שלהם בשפה העברית מקבלים הודעת שגיאה. גולש טען בפני ynet: "הגדלתי לעשות ובדקתי עם שני משתמשים על אותו חשבון - אחד בעברית ואחד באנגלית. במשתמש באנגלית הוא מופיע, ובעברית לא".
מטעם נטפליקס סירבו למסור תגובה.
כזכור, לפני מספר ימים נחשף ב-ynet כי בנטפליקס עתיד לעלות "פארחה", סרטה של סלאם, שבמרכז עלילתו עומדת נערה מקומית בשם פארחה שמוצאת עצמה כלואה במרתף ביתה, לאחר שאביה מוכתר הכפר נועל אותה בניסיון לגונן עליה מהכוחות הישראליים הכובשים. ממקום המסתור היא מתבוננת החוצה וחווה את ההתרחשויות השונות סביבה. פארחה חוזה במשפחת פליטים במנוסה - אב, אם הריונית ושתי בנותיהם הצעירות. האישה כורעת ללדת ובסיוע בעלה מביאה לעולם תינוק. לרוע מזלה, כוחות צה"ל מגיעים למקום ומחליטים להוציא להורג את המשפחה - ובה גם התינוק הקטן.
לכתבות נוספות בנושא:
לאחר שנודע כי הסרט יוקרן בתיאטרון אל סראיא ביפו, שרי התרבות והאוצר קראו לשלילת תקציב התיאטרון, ופוליטקאים נוספים אף גינו את נטפליקס על שידורו.
2 צפייה בגלריה
מתוך "פארחה"
מתוך "פארחה"
מתוך "פארחה"
על פי הבמאית, "פארחה" מבוסס באופן רופף על סיפורה האמיתי של פליטה שברחה לסוריה ב-1948. הסרט הוקרן בפסטיבלים שונים ברחבי העולם, בהם פסטיבל טורונטו היוקרתי שם נערכה הקרנת הבכורה. כמו כן, הסרט אף נבחר לייצג את ירדן במרוץ לאוסקר הזר השנה.