עונת הפרסים בהוליווד נפתחה הלילה (בין ראשון לשני) עם טקס פרסי גלובוס הזהב, הזוכים הגדולים היו "אופנהיימר" שזכה בחמישה פרסים, והסדרה "יורשים" שכיכבה עם ארבעה פרסים. הטקס, שציין את שנתו ה-81, עבר השנה מתיחת פנים, לאחר שביוני 2023 נודע כי איגוד העיתונאים הזרים - שהיה אמון על מפעל גלובוס הזהב לאורך עשורים רבים - נסגר לאחר שנים של שערוריות בעניין היעדר ייצוג והטרדות מיניות. כיום, מי שאחראי על הטקס הם הבעלים החדשים: חברת ההפקות של דיק קלארק יחד עם חברת אלדריג', שהודיעו באוקטובר האחרון על הגדלת מספר העיתונאים בעלי זכות ההצבעה לפרס היוקרתי ל-300. בין העיתונאים הללו, נמנה גם כתב הקולנוע של ynet ו"ידיעות אחרונות", אמיר קמינר. צפו בריאיון עימו ב-ynet live:
משדר אולפן - הזוכים הגדולים ב"גלובוס הזהב" - ראיון עם אמיר קמינר
(צילום: שמוליק דודפור)
"תא הכתבים הזרים בהוליווד, שבחר במשך שנים רבות את גלובוס הזהב - הפרס השני בהיררכיה ההוליוודית אחרי האוסקר, הוא תא שנחשב בעבר למושחת, בעייתי ומעורב בניגודי אינטרסים", סיפר קמינר הבוקר ל-ynet Live, "גם היה בו חוסר מגוון מגדרי ובעיקר גזעי. אז הם החליטו לנפנף כל מיני עיתונאים בעייתיים משם והחליטו לפתוח את זה לקהל של יותר מצביעים מהעולם. ומי טוב לזה ממני? גם קוויר, גם ישראלי ויהודי, וגם מהמזרח תיכון - אין יותר טוב מזה. וגם מסקר את הטקס כבר ארבעה עשורים".
2 צפייה בגלריה
אמיר קמינר בריאיון ל-ynet Live
אמיר קמינר בריאיון ל-ynet Live
אמיר קמינר בריאיון ל-ynet Live
(צילום: שמוליק דודפור)
אתה הגשת מועמדות או שהם פנו אליך? "קולגה איטלקייה המליצה עליי, והייתי צריך למלא מלא טפסים ולחתום על כל מיני ניגודי אינטרסים. הם מאוד מקפידים עכשיו כדי למנוע את השחיתות שהייתה שם".
ההשתתפות הצריכה ממך לצפות בכל הסדרות והסרטים? "לא, על הסדרות ויתרתי כי ידעתי שלא אעמוד בזה. אבל ראיתי המון סרטים - שלחו לי לינקים מהודו ומהפיליפינים, ומאיפה שאתם רק רוצים - עבדתי קשה מאוד. מאחר שאני גם מסתובב בפסטיבלים בינלאומיים - זה הקל עליי, כי ראיתי את הסרטים האלו שם".
האם הסרטים שהצבעת להם אכן זכו? "לדעתי אני חתום על זה שאני לא יכול לגלות במי בחרתי", הוא אומר בהומור, "אבל חלק כן. אלה היו בחירות צפויות מאוד ברוב המקרים. למשל בקרב בין 'אופנהיימר' ל'ברבי', שהתחרו אומנם בקטגוריות נפרדות - כי בניגוד לאוסקר יש חלוקה לדרמה ולקומי-מוזיקלי - 'אופנהיימר' ניצח 5-2. אתם זוכרים שבקיץ יצאו ביום אחד שני הסרטים והם היו תופעה עולמית, וכולם עשו מזה עניין, והקהל חזר לבתי הקולנוע סוף סוף, והם עשו המון כסף? אז 'ברבי' זכה רק בפרס הסרט הרווחי ביותר, שזו קטגוריה חדשה שהכניסו השנה, ובפרס על השיר, של בילי אייליש. 'אופנהיימר' זכה באמת בפרסים משמעותיים; פרס הבמאי, פרס הסרט הדרמטי, וקיליאן מרפי זכה בפרס השחקן הטוב ביותר".
"אני מניח שבאוסקר 'אופנהיימר' יהיה מועמד מאוד רציני, וכמה מהזוכים פה יזכו גם באוסקר", ענה בתשובה לשאלה אם גלובוס הזהב מנבא אוסקר.
2 צפייה בגלריה
רוברט דאוני ג'וניור וקיליאן מרפי
רוברט דאוני ג'וניור וקיליאן מרפי
רוברט דאוני ג'וניור וקיליאן מרפי
(צילום: REUTERS/Mario Anzuoni)
ומה בנוגע לאזכורי מלחמת ישראל-חמאס בטקס, או ליתר דיוק - המחסור בהם? "כשהייתה מלחמה באוקראינה אז כולם דיברו על זה בטקס, בנאומים, בפתיח וכדומה. הפעם הייתה התעלמות גורפת", הוא אומר, "הייתי בטוח שחלק מהזוכים יצאו נגדנו. שמחתי למשל שבריאן קוקס מ'יורשים' לא זכה, אבל קיוויתי שנטלי פורטמן, שנפגשה עם משפחות חטופים בפריז, תבוא עם הסרט הצהוב. היא לא באה, אבל הייתה צדיקה אחת בסדום - ג'יי. סמית-קמרון (כוכבת 'יורשים' שהייתה מועמדת לפרס בטקס), שנצפתה עם הסרט הצהוב שקורא להחזרת החטופים".