לאחר שה-BBC פרסמו דיווח שגוי על פיו חיילי צה"ל מוציאים להורג אזרחים פלסטינים בעזה מבלי שאפשרו להם לטעון לחפותם או להגן על עצמם, ברשת החדשות מתנצלים, כך מדווח היום (ג') "דדליין".
1 צפייה בגלריה
BBC
BBC
BBC
(צילום: Frank Augstein, AP)
במבזק חדשות ששודר ברדיו בערב חג המולד נמסר דיווח של חמאס על פיו, לפי עדויות שנאספו, חיילים ישראלים ביצעו הוצאה להורג של 137 אזרחים מתחילת הלחימה ברצועה. כעת, הרשת מודה כי לא נעשו מאמצים מספקים על מנת לאמת את אותן הטענות.
המקור לסיפור החדשותי הוא ככל הנראה דיווח של סוכנות הידיעות AFP, אך אלו ציינו כי לא אימתו את הידיעה. יחד עם זאת, בדיווח ה-BBC הביאו את תגובת צה"ל לדברים שטענו כי הם אינם מכירים את התקרית, אך הדגישו כי חמאס הוא ארגון טרור ש"אין לו ערך לאמת".
כעת כאמור, ברשת מתנצלים על הדיווח. "פרסמנו אייטם על כך שחמאס מאשים את הצבא הישראלי בכך שביצע הוצאות להורג ברצועת עזה. זו הייתה הצהרה מטעם חמאס, ולמרות שההאשמות יוחסו לו והסיפור הכיל את תגובת הצבא הישראלי, לא נעשה מאמץ מספק למציאת ראיות תומכות שיצדיקו את הדיווח של טענת חמאס. אנו מתנצלים על הטעות הזו", מסרו בהצהרה.
לכתבות נוספות בנושא:
כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שבה ה-BBC מתנצל בנוגע לדיווח שגוי במלחמת ישראל-חמאס. בנובמבר רשת החדשות דיווחה כי במהלך הכניסה לביה"ח שיפא ברצועה, צה"ל תקף צוותים רפואיים ודוברי ערבית, אך לאחר מכן שידרה התנצלות וחידדה: צה"ל נכנס לשטח ביה"ח עם צוותים רפואיים ודוברי ערבית - ולא תקף אותם כפי שנאמר.
עוד קודם לכן, באוקטובר, דווח בשידור חי על הפיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה, וכתב ה-BBC הוותיק ג'ון דוניסון ציין כי "בהתחשב בגודל הפיצוץ, קשה לראות מה זה יכול להיות מלבד תקיפה ישראלית", לאחר מכן הרשת הבריטית פרסמה תיקון. "היה שגוי להניח הנחות באופן הזה", כתבו אך הדגישו כי "דוניסון לא דיווח בשום שלב כי מדובר בתקיפה ישראלית".