הפיטורים - ותביעת המיליון: ל-ynet נודע שמגישת הטלוויזיה עירית ענבי הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נגד מפעל הפיס אחרי שפוטרה לפני מספר חודשים. ענבי תובעת באמצעות עורך דינה יותר מ-1.7 מיליון שקלים בגין יחסי עובד מעביד.
1 צפייה בגלריה
יום הולדת 50 שרון חזיז
יום הולדת 50 שרון חזיז
עירית ענבי
(צילום: ענת מוסברג)
בכתב התביעה נכתב כי מפעל הפיס "מסרב בתוקף להכיר ביחסי עובד מעסיק בינו לבין ענבי", ושענבי לטענתה לא קיבלה זכויות סוציאליות: "אחרי תקופה של 31 שנים כשבידיה אפס זכויות, אפס תמורה". "נזרקתי משם בבושת פנים, חסרת עבודה וללא פרוטה", הוסיפה. עוד נכתב כי הפיטורים גרמו לה "מקסימום נזקים ומקסימום בושה. מפעל הפיס ניצל את כוחו ובהיותו גוף ציבורי רמס את זכויותיי בלי להניד עפעף. כאילו שהתובעת הייתה 'אוויר', בצורה לא ראויה, לא מכובדת, ויש לומר אף בזויה, לא הגונה וכוחנית".
לפני שנה בדיוק הגישה ענבי את המשדר האחרון שלה במפעל הפיס אחרי יותר מ-30 שנה של עבודה משותפת. ענבי נפרדה בדמעות בשידור חי, אולם אחרי השידור תקפה בריאיון ל-ynet את מקום עבודתה לשעבר. "זה בסדר להחליף", אמרה ענבי עם סיום המשדר. "זה בסדר לרענן, אבל דרך ארץ קדמה לתורה זה לא סתם משפט ולא סתם קלישאה. היה צריך להיפרד ממני בדרך יותר מכובדת. אף אחד לא אמר לי ולא דיבר איתי, שמעתי מהתקשורת ומשמועות. רק אחרי שבוע שכבר לא יכולתי לשאת יותר, הם אמרו לי שהם רוצים לרענן, אבל קודם הם רוצים לומר שהם מתנצלים. סירבתי לקבל את ההתנצלות משום שהפגיעה בי הייתה כל כך קשה".
ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. לכשיתקבל נלמד אותו ונגיב בהתאם לבית המשפט".
השידור האחרון של עירית ענבי לפני שנה