צוות הפקת הסדרה "פאודה" נפרד בכאב מרס"ר (מיל') מתן מאיר, אחד מאנשי הצוות שעבדו על הסדרה, אשר נהרג אתמול (שישי) בעזה.
1 צפייה בגלריה
מתן מאיר ז"ל
מתן מאיר ז"ל
מתן מאיר ז"ל
מאיר בן ה-38 מאודם לחם בגדוד 697 מחטיבה 551 ונפל בקרב בצפון רצועת עזה יחד עם עוד שלושה לוחמים מפיצוץ מטען. הוא עבד בכל ארבע העונות בסדרת הטלוויזיה והיה אמון בין היתר על כלי הרכב בסדרה.
"אנחנו כואבים לספר כי אחד מבני משפחת 'פאודה' שלנו, מתן מאיר, נהרג בפעולה בעזה", נכתב בעמוד האינסטגרם של הסדרה באנגלית. "מתן היה חלק בלתי נפרד מהצוות במשך ארבע עונות. כל השחקנים והצוות שבורי לב לחלוטין מהאובדן הטראגי הזה. אנו רוצים להביע את תנחומינו למשפחה".
כוכב הסדרה ליאור רז אמר ל-ynet: "מתן, איש עם לב זהב מלא בטוב ונתינה. אהבתי אותך מתן. תמיד ובכל רגע היית זמין בשבילי. אמרת לי תמיד, אין בעיה זה קטן עלי. איש עבודה ונתינה מתוך אהבה אמיתית. יהיה זכרך ברוך".
גם המפיקה הראשית של הסדרה, ליאת בנאסולי, נפרדה ממנו: "מתן היה איש עם נפש אחרת. בן אדם שנכנס לכולם ללב. מושבניק אמיתי ואיש עם שמחת חיים אמיתית. איש הפקה שרק רצה לעזור ולעשות בשביל אחרים. והכול בחיוך ובאהבה. יחסר לנו מאד".
פרט לעבודתו ב"פאודה", מאיר עבד בהפקות נוספות ונחשב לאהוב במיוחד. הוא לקח חלק בין היתר בסדרות "השוטרים", "מנאייכ", "בעלת החלומות", ועוד.
"עבדתי איתו בכמה הפקות בעבר, בין היתר ב'פאודה'" מספר רותם שמיר, במאי "פאודה" בעונות 2 ו-3, על חבר הצוות שנפל. "'פאודה' היא משפחה, הפקה מאוד מיוחדת בגלל הנושאים, האינטנסיביות. מתן היה איש שטח עם חיוך מקסים ואנרגיות טובות. בהפקה שיש בה סטרס ומשימות, זה קריטי.
רותם שמיר, במאי "פאודה", מספר על מתן מאיר ז"ל
(צילום: ירון ברנר)

"אנחנו כמו מעין יחידה צבאית שמתנהלת. מתן היה עמוד איתן, עם חיוך אדיר על הפנים לכולם. מישהו שאפשר היה לסמוך עליו. הגדלת ראש. הוא התקדם מהר בעולם ההפקה, עד למפיק בפועל בסדרות האחרונות שעשה. הכל בגלל האופי הנהדר שלו. הוא היה בן אדם שאהב את המדינה הזאת. גם מהבחינה הזאת שהיה מוכן להגן עליה בחירוף נפש והוא גם אהב חקלאות. מטובי בנינו".
עם פרסום דבר נפילתו של מתן, פנתה אמו, טובה מאיר ממושב אודם, לראש המועצה, חיים רוקח, ואמרה כי מתן לא ייקבר בשום מקום אחר למעט אודם.
בשנים האחרונות נעשו מספר נסיונות לאשר הקמתם של בתי עלמין חדשים בגולן, כולם לא צלחו בשל מורכבות התהליך ששותפים בו מספר משרדים ממשלתיים. אולם אל מול בקשתה של אם שכולה שטרם הביאה את בנה לקבורה, החליט רוקח לנסות לפחות עוד פעם אחת. בעזרת השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי קיבל אישור להקמת בית עלמין באודם - ובשעה זו מתקיימים במקום עבודות גידור וסימון שיאפשרו את קבורתו של מתן.