ג'ייסון מומואה ("אקווומן") והבמאי פרנסיס לורנס ("משחקי הרעב") משלבים כוחות ומתרחקים מאזור הנוחות שלהם בעולמות האקשן, ב"סלמברלנד: ארץ החלומות", שעלה בנטפליקס בסוף השבוע האחרון ומיועד לכל המשפחה. "זה היה שילוב בין דמיון לכיף. לא הייתה לי הזדמנות לעשות דבר כזה עד עכשיו", מספר מומואה בריאיון מיוחד ל-ynet.
צפו בריאיונות עם כוכבי "סלמברלנד: עולם החלומות"
במרכז העלילה של "סלמברלנד" עומדת נימו (אותה מגלמת מרלו בארקלי), ילדה שחוברת לפורע חוק אקסצנטרי וחסר מעצורים בשם פליפ (מומואה) על מנת לראות את אביה המנוח בארץ החלומות. "אני חושבת שזה מגניב שבהתחלה היא מתנהגת כאילו היא קשוחה ועצמאית אבל בהמשך הסרט מגלה כמה היא זקוקה לפליפ, ושזה בסדר להיות עצובים ולומר לאנשים שאתה זקוק לעזרה", מספרת בארקלי בת ה-14.
לריאיונות נוספים:
מומואה, שמצא עצמו בגיל 41 מנסה להשוות את רמת האנרגיה שלו לזו של הכוכבת הצעירה שלצידו, מסכים ומוסיף: "יש לסרט הזה המון מסרים, זה מה שיפה בו. הוא גרם לי לבכות כשקראתי את התסריט. עבורי זה נהדר פשוט להיות ילד שוב, להרגיש טוב בכל הגוף ופשוט לעשות כיף. לא הייתה לי הזדמנות לעשות את זה עד עכשיו, אז שלפתי את הניבים, הציפורניים והתחרה הוורודה".
1 צפייה בגלריה
מתוך "סלמברלנד: ארץ החלומות"
מתוך "סלמברלנד: ארץ החלומות"
מומואה בלוק לא שגרתי. מתוך "סלמברלנד: ארץ החלומות"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
וכרס בירה גם כן. "לגמרי. זה היה החלק הכי טוב. לא נראה לי שהם הראו אותה מספיק".
הסרט הוא הפרויקט המשותף השני של מומואה ושל הבמאי פרנסיס לורנס, שהכירו כשעבדו יחד על הסדרה See באפל TV. "הייתי אז אחראי על כתיבת התסריט, וכשאני וג'ייסון הפכנו לחברים, הבנתי שהוא מאוד דומה לדמות של פליפ, וחשבתי שהוא יהיה מושלם לתפקיד הזה. שאלתי אותו האם הוא ירצה לקחת את התפקיד, חלקתי איתו את התסריט ועבדנו על הדמות יחד. הרבה ממנה מגיע ממי שג'ייסון הוא כאדם. הוא איש טוב וכיפי ומצחיק. בדרך כלל בסרטים שהוא משחק אין לו הזדמנות להראות את הצדדים האלה של האישיות שלו, אבל כאן הוא היה יכול", משתף לורנס.
מדובר בסרט לכל המשפחה, אבל הוא נוגע בנושאים עמוקים, עצובים, ואפילו מפחידים. האם המורכבות של הסרט הייתה חלק מהעניין שמשך אותך לפרויקט הזה? "כן, אני חושב שהמורכבות שלו היא חלק מזה, אבל אני חושב שפשוט רציתי לעשות משהו שונה. עשיתי המון סרטים שהיו בעולם דיסטופי והם היו די אפלים ואלימים. מאוד רציתי לספר סיפור שיהיה בו חום, קלילות, תקווה ואושר".
גם יתר חברי הקאסט התרשמו מהמורכבות של הסרט ומהלקחים החשובים שבו. "הלב שיש בתסריט הוא די מדהים. גם אני איבדתי אדם קרוב כשהייתי צעיר, אז עברתי את זה". משתף קייל צ'נדלר. "זה שיעור טוב לגבי אבל, בייחוד לצעירים, איך לחוות אותו, ולדעת במקביל שיש גם אפשרות לצחוק אחריו," הוסיפה ורוש אופיה.