נהג המונית שאוסף אותנו מנמל התעופה בדובאי כבר מכיר את עומר אדם. "ווי לייק דה סונג 'תל אביב יא חביבי תל אביב'", הוא אומר בחיוך. וכדי לוודא שלא מדובר באיזה צירוף מקרים קוסמי, פצחנו גם בתחקיר קטן, וגילינו במהלך עשרות נסיעות בעיר - שרוב נהגי המונית כבר מכירים את הזמר הכי מפורסם בישראל, שלפני חודשיים עזב את המולדת ועבר להתגורר עם בת זוגו יעל שלביה בדירת פאר עם חלון לבורג' ח’ליפה.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
גם בנסיעה בין מאות גורדי השחקים, מנצנץ מרחוק הכוכב הראשי המקומי: הבורג', בלשון המקומיים, הבניין הגבוה בעולם, שכל דבר בדובאי נמדד לפי שני פרמטרים: המרחק ממנו, ועד כמה הוא ממלא את הנוף. האזור שמקיף את הבורג' נקרא "דאון טאון", ואפשר למצוא בו מזרקה מפוארת, טיילת הומה, את המסעדות הכי יקרות בדובאי - שמשקיפות על האזור ממרפסות מרוחקות, עבור אלו שמעדיפים לא להתחכך בקהל - וכמובן הקניון הגדול ביותר במדינה. כמה גדול? אפשר להכריז עליו בקלות כעל יישוב עצמאי ולהעניק לו דגל. לאזור הזה, קורא עומר אדם בחודשיים האחרונים בית.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הירשמו לערוץ הטלגרם שלנו
ההשתלבות של אדם בביתו החדש, כפי שכבר ניתן להבין ממבחן נהגי המוניות, הייתה זריזה מאוד. הדירה שלו ממוקמת בקומה גבוהה באחד מבנייני המגורים הכי יוקרתיים באזור, ובמסעדות של הדאון טאון הוא נחשב כבר בן בית. אחרי שיטוט בן כמה ימים בדובאי כבר ברור שאדם אולי נסע לחפש את הנשמה שלו, כפי שהצהיר בשירו האחרון והאינטימי "אני", אבל הוא ממש לא מתכוון להתבודד בניסיון למצוא אותה. "לעומר יש פה המון חברים", מספר אחד ממכריו, "הוא שר פה במועדונים, במסיבות בבתים סגורים. האמת היא שהמוזיקה שלו הייתה מוכרת כאן עוד לפני שעבר לפה, אבל כמובן שהמעבר הפך אותה למוכרת אפילו יותר".
7 צפייה בגלריה
עומר אדם
עומר אדם
היה מוכר בדובאי עוד לפני שעבר אליה. עומר אדם
(צילום: קובי קואנקס)
"למה דווקא דובאי" הייתה אחת השאלות הראשונות שצפו כאשר הזמר הודיע על המעבר המפתיע. עימאד עבדל העדי, בעלים של חברת תיירות וייעוץ עסקי, שעבר מישראל לדובאי לפני 23 שנים, מאמין שהוא יודע את התשובה. "קודם כל, אני לא צריך לחדש לך שיש פה הרבה הזדמנויות עסקיות", הוא מסביר, "יש פה מיליון אזרחים אמירותים, ועוד תשעה מיליון תושבים מכל העולם שחיים פה, כמוני, עם אשרת שהייה ארוכת טווח. אם יש לי חברה משלי אני יכול לחיות פה שלוש שנים, ואז פשוט לחדש את הוויזה. שכירים יכולים לשהות פה שנתיים ואחרי התקופה הזו המעביד מחדש להם".
זה עד כדי כך קל? "ברור, כי בדובאי רוצים שתישארי. ולמה אנשים כמו עומר, ועוד אלפי ישראלים עוברים לפה, חוץ מההזדמנויות העסקיות? כי מרגישים פה מיד בבית. בדרך כלל כשאדם מגיע למדינה זרה הוא מרגיש זר. פה כמעט כולם לא בני המקום, ובמובן הזה כולם דומים. זו מדינה ששולטות בה גם הערבית וגם האנגלית, האוכל כאן מעולה, עם מסעדות בכל סגנון ומכל העולם. בכלל, לי דובאי מזכירה קצת את ישראל - רק בהרבה יותר גדול.
"בשנתיים האחרונות, מאז הסכמי אברהם, יש נהירה מטורפת של ישראלים לפה, הרבה מאוד אנשי עסקים שרוצים למכור פה סחורות. אני מלווה פה עסקית המון ישראלים, אבל חייב להגיד שהרבה מהם חזקים בדיבורים ופחות במעשים".
ובמקרה של עומר אדם, מה המניע שלו להעביר את כל העסקים שלו לפה? "הסיבה הראשונה היא שעד עכשיו לא היה צריך לשלם פה מס בכלל. רק בעוד שלושה חודשים ייכנס לתוקף חוק חדש שגובה מסים מעסקים, אבל בשיעור ממש קטן - תשעה אחוז למי שמרוויח מעל מאה אלף דולר בשנה. אז ברור שזה דיל משתלם לאנשים כמוהו. הוא ישלם את המס בלב שלם תמורת כל מה שהעיר הזו מציעה".
באחד המלונות הנחשבים בדובאי, Five Palm, פתח אדם עמדות של מותג המשקפיים שלו "קטלייה". מחוץ למלון חונים רכבי יוקרה מהמפוארים בשוק, בעיקר מכוניות פרארי אדומות וג'יפים בכל צבעי הקשת. זה מקום שהצניעות זרה לו, ואנשי עסקים פוקדים אותו בשביל הבריכה, המסיבות, האלכוהול, ולפי השמועות גם עבור - איך נאמר זאת בעדינות? - היכרויות קצרות טווח. תעיד על כך גם העובדה שכניסה למתחם תעלה לגבר 500 דירהם ליום, ועבור הנשים הכניסה בחינם.
7 צפייה בגלריה
מלון Five Palm
מלון Five Palm
מלון Five Palm
(צילום: ליאור אוחנה)
בדוכנים של קטלייה מתנוססות תמונות של אדם לצד דוגמניות מתחלפות. עבור זוג משקפיים תיאלצו להיפרד מכמעט 600 דירהאם, ללא הנחת סלב. "את מכירה את הבעלים?" שואלת אותי מנהלת הספא המקומי שמיד מזהה את המבטא הישראלי.
שמעתי עליו. תגידי, הרבה אנשים קונים כאן משקפיים? "כן, בהחלט, אפשר לרכוש אותן רק פה ובחנויות אונליין".

7 צפייה בגלריה
הבורג' ח'ליפה
הבורג' ח'ליפה
מרפסת עם תצפית היא סמל סטטוס. הבורג' ח'ליפה
(צילום: Shutterstock)

סמל סטטוס הוא לגמרי שם המשחק בדובאי, וגם הוא - למקרה שתהיתם - עולה מיליונים. העדי שמח לספק דוגמאות: "מישהו מוכר בעיר הלך לבורג' אל־ערב, המקום הכי נחשב פה, בית המלון היחיד בעולם עם דירוג של שבעה כוכבים. הוא רצה להיכנס למסעדה עם הרכב ואמרו לו שהוא לא ברשימה שלהם, ולכן הוא לא יכול להיכנס. מה הוא עשה? הלך למשרד התחבורה ושילם 33 מיליון דירהם (המטבע המקומי ששוה בערכו לשקל הישראלי -ל"א) על מספר לרכב, משהו יוצא דופן, כדי שכולם בדובאי יידעו מי הוא. מישהו אחר שאני מכיר קנה לנכדה שלו עוגת יום הולדת ב־76 מיליון דירהאם. עוגה מאבק יהלומים שאפשר לאכול.
"עומר אדם הוא פה אדם די רגיל. בסוף דובאי היא מקלט מס, וכל האנשים הכי עשירים בעולם עוברים לפה. ככה אתה יושב מוקף באנשים כמוך, ואתה לא מרגיש יוצא דופן"
"אני חושב שמהדוגמאות האלו אפשר להבין עד כמה עומר אדם - הכוכב הכי גדול בישראל - הוא פה אדם די רגיל. בסוף דובאי היא מקלט מס, וכל האנשים הכי עשירים בעולם עוברים לפה. רמת החיים בדובאי נותנת מענה לאנשים עשירים כמו שאף מקום אחר בעולם לא יכול לתת. יש פה בתי מלון שתמורת 30 אלף שקלים ללילה אתה מקבל משרתים שעומדים מחוץ לדלת ומחכים למלא כל בקשה. יש פה מסעדות ומועדונים שרק לשבת שם עולה אלפי דירהאם לראש. ככה אתה יושב מוקף באנשים כמוך, ואתה לא מרגיש יוצא דופן או שמישהו מסתכל מה אתה מזמין".
ויש פלוס נוסף, ממשיך העדי: האנונימיות. "גם אם אתה סופר־עשיר, אף אחד כאן לא מסתכל עליך בזכוכית מגדלת. כל אחד בשלו. אסור לפי חוק לצלם פה פפראצי. אם לא ביקשת רשות אתה יכול לקבל פה קנס ענק, אפילו להיכנס לכלא".
עם עומר עצמו יצא לך לדבר? "היו לי שיחות איתו על הופעות עתידיות לקהילה הישראלית פה, וגם לא לישראלים. יש פה ביקוש ענק לזה. בכל טיול שאני מלווה, בכל קבוצה שמגיעה לכאן, שואלים עליו. זה מטורף איזו השפעה הייתה למעבר שלו לכאן על הישראלים. כמה הם סקרנים לגביו. ולמרות הכול - הוא יכול להרגיש פה אדם רגיל לגמרי, בטח כשמשווים אותו לעשירי העולם שמסתובבים כאן".
הדירה שבה מתגוררים אדם ושלביה נמצא באחת הקומות הגבוהות של קומפלקס מגורים יוקרתי בפריים לוקיישן בעיר. חלק מהבניין - שמתנשא לגובה של 56 קומות - משמש בית מלון, וחלקו האחר למגורים. את רכבי היוקרה שלהם מפקידים הדיירים בכניסה, משם ידאגו כבר עובדי המלון להעביר אותם לחניה מסודרת. בכניסה לבניינים תמצאו סופרים, בתי קפה, מספרות, וכל דבר שדייר צריך לתחזוקה יומיומית נטולת מאמצים. בדובאי אף אחד לא אוהב להזיע. עוד עומדים לשירות הדיירים: חדר כושר מפואר, ספא פרטי ושתי בריכות - אחת למשפחות ואחת, קצת יותר קטנה, למי שמחפש שקט.
אנחנו קובעים פגישה עם ג'והנה, אשת השיווק של הפרויקט, וטוב שכך. בלי ליווי אין סיכוי שנמצא את דרכנו במבוכי המסדרונות האינסופיים. "לשמחתנו, בשנה האחרונה הפרויקט נמצא בתפוסה כמעט מלאה", היא מחייכת מאוזן לאוזן, "הדירות כולן בבעלות פרטית, ושייכות לאנשים שקנו בפרויקט דירה ולפעמים קומה שלמה. המחירים של הדירות די זהים, תלוי כמובן אם את לוקחת דירה עם חדר שינה אחד או שניים, באיזו קומה הדירה ואיזו זווית יש לבורג'".
ישראלים גרים כאן? "יש לי פה לקוחות מכל העולם, ולפחות שני ישראלים - אחד מהם הוא עומר אדם".
ג'והנה לוקחת אותנו לדירה לדוגמה שנמצאת בקומה ה־40. בבסיסה, היא אמורה להיות זהה לזו ששוכר אדם. העיצוב פשוט למדי, במפתיע, אבל היא מרוהטת לחלוטין עד לרמת המכשירים החשמליים שבמטבח. בדירה הזו יש חדר ארונות גדול, חדר שינה וחדר אורחים, והשוס הגדול הוא כמובן הנוף לבורג', והמרפסת הגדולה שמצליחה לעשות את הבלתי ייאמן במונחי דובאי, ולספק משב של רוח קרירה.
ועכשיו למחירים. "בדובאי משלמים שכר דירה לשנה שלמה. דירה כמו זו שהראיתי לך תעלה 90 אלף דולר לשנה, וזה כולל את כל החשבונות מלבד 5,500 דולר נוספים בשנה שניתנים כצ'ק ביטחון. אם מחלקים את זה לחודשים, זה יוצא 15 אלף דולר בחודש".
ומה בדיוק כלול במחיר? "כל הוצאות החשמל, מים, אינטרנט. פעמיים בשבוע יש מנקה שמנקה לך את הדירה. יש שירותי חניה, שומר 24/7. בתשלום נוסף את מקבלת שירותי כביסה, ספר שמגיע אליך עד החדר, ספא. יש חדר כושר ששייך לכל הקומפלקס, ומגיעים אליו דרך מעבר מיוחד - חלילה לא מבחוץ".
דרך אותם מסדרונות אפשר להגיע בקלות ובחסות המזגן גם לקניון הגדול של דובאי. "עומר אוהב את העובדה שכל דבר שהוא רוצה נמצא ממש מתחת לאף שלו", מספר מכר של הזמר, "אם הוא רוצה להתגלח או להסתפר הוא יורד כמה קומות ועושה את זה במספרה הכי נחשבת באזור, או אפילו מזמין את הספר אליו הביתה. הוא נוסע פה עם נהג צמוד, כי כדי לנהוג בדובאי צריך לעבור טסט מחדש והמבחנים פה לא פשוטים. הוא נוסע פה על ג'יפ לבן של מרצדס, בדיוק כמו בארץ".
7 צפייה בגלריה
הדירה לדוגמה בבניין שבו מתגוררים עומר אדם ויעל שלביה
הדירה לדוגמה בבניין שבו מתגוררים עומר אדם ויעל שלביה
דירה לדוגמה בבניין שבו מתגוררים עומר אדם ויעל שלביה
(צילום: ליאור אוחנה)
הסידור של הכול כולל הכול נוח, בעיקר למי שנהנה מההמולה הבלתי פוסקת של הדאון טאון. "למי שחדש בעיר זה כיף", אומר העדי, "מי שגר פה כבר הרבה זמן פחות מתחבר לכל הרעש. יש פה הרבה תיירות ופחות קהילתיות. כמובן שגם ממש יקר כאן, כי זה המרכז של המרכז. ובכל זאת, יש מקומות יותר יקרים בדובאי".
מקומפלקס המגורים אנחנו ממשיכים לאחת המסעדות הנחשבות באזור הדאון טאון, "אורלה". זו שעת שקיעה, הרוח נעימה בעונה הזו, ואנשים לבושים בהידור עומדים בכניסה למסעדה ומחכים שהמארחת תכניס ותושיב אותם.
מהמרפסת המפורסמת ועוצרת הנשימה של "אורלה" נשקף כל אזור הדאון טאון. לא תמצאו במסעדה הזו ארוחות עסקיות, הנחות סלב, או צ'ייסרים על חשבון הבית. כן תמצאו בה קהל ישראלי, שדאג להזמין בה מקום זמן רב מראש. "כל הישראלים המפורסמים באים לפה קבוע", מספרת לנו ג'ניה, שהגיעה במיוחד מאיטליה כדי לנהל את המסעדה. "נטע אלחימיסטר הייתה פה לפני כמה שבועות, אישה מקסימה וכל כך יפה. גם עומר אדם יושב פה, את מכירה אותו? הוא גר קרוב לפה ובא לכאן לא מעט".
את מכירה אותו רק מפה? "בזכות השיר שלו 'תל־אביב' הרבה אנשים הכירו אותו עוד לפני שהוא עבר לדובאי. כשחתמו על ההסכמים עם ישראל, אחד האנשים הכי חזקים בדובאי, שהוא חבר שלי, ביקש שישמיעו בכל מקום שירים של עומר אדם לכבוד ההסכם. אז כולם שמעו בכל מקום את השירים שלו. עכשיו, אחרי שהוא עבר לכאן, אני מבינה גם כמה השפעה יש לו בישראל, כי כל הזמן שואלים עליו".
7 צפייה בגלריה
הנוף שנשקף מהקומה ה־40 בבניין של עומר אדם ויעל שלביה
הנוף שנשקף מהקומה ה־40 בבניין של עומר אדם ויעל שלביה
הנוף שנשקף מהקומה ה־40 בבניין
(צילום: ליאור אוחנה)
ב־2023 אורלה נחשבת לאחת מחמש המסעדות הטובות בדובאי. הישג לא מבוטל עבור העיר שמקדשת קולינריה גבוהה. "יש כמה מתחמים למסעדה, בפנים ובחוץ", מסבירה ג'ניה, "כמו שאת רואה, רוב השולחנות פה נמצאים בחלל הפתוח וזה ייחודי לנו. במהלך הקיץ חם פה יותר מדי, אז התקנו תוכנית קירור מיוחדת במינה. הרצפה מוציאה קור, ואנחנו פותחים את מטריות הצל אז כמעט לא מרגישים פה את החום".
למה המסעדה הזו כל כך נחשבת? "יש לנו את הנוף הכי יפה לבורג' ח’ליפה, ופה מתנהלות ונחתמות העסקאות הכי חזקות בדובאי. אם תבואי בערב תראי את כל האנשים הכי איכותיים - מנשיא צ'צ'ניה ועד הזמר ג'ייסון דרולו. וכמובן, לעשות אירועים פה זה לא דבר זול בכלל. בסילבסטר המחירים פה היו הבדיחה של דובאי, כל שולחן התחיל ב־4,500 דירהאם מינימום לאדם. אבל יש פה באמת אנשים טובים ואיכותיים שיכולים לשים את הכסף הזה.
"אני מניחה שגם העובדה שאסור לעשות כאן פפראצי מושכת את עומר לשבת פה. וכשהוא בא הוא לא צריך לבוא עם מאבטחים או אנשים שישמרו עליו ויקיפו אותו, יש פה שמירה משלנו שכל הזמן בודקת שלכולם נוח. ואסור להשתכר פה, אם מישהו משתכר מיד השומר אומר לי ואני מודיעה לו שאם הוא לא מפסיק לשתות הוא עף מהמסעדה. אי־אפשר לעשות פה פדיחות. בדובאי אם תהיה איכותי - אתה תצליח".
ממסעדת יוקרה אחת לאחרת. "סומו סאן", שנמצאת במלון יוקרה בלב העיר היא מסעדה יפנית, שהבעלים שלה, ג'נינה, היא אחת החברות הטובות של אדם בדובאי. זה יום שלישי, והמקום מלא עד אפס מקום. המסעדה חשוכה, המטבח גלוי לציבור הסועדים, והדי־ג'יי מנגנת מוזיקה מקפיצה. אם אתם רוצים תמונה, תשכחו מסלפי פשוט בטלפון, כי צלם שמסתובב עם רינג תאורה מיוחד ישמח לצלם אותה עבורכם.
על כל אלו מנצחת ג'נינה האנרגטית שלא נחה לרגע, ומגיעה לכל סועד וסועד. "עשיתי את הבופה בחתונה של נטע ברזני שהתחתנה פה לפני כמה שבועות", היא מספרת מיד, "המזנון היה כשר, ואני בעצמי יהודייה. ההורים שלי עזבו את ישראל ב־73', במלחמת יום כיפור, ועברו לגרמניה. שם נולדתי. בגיל 15 עזבתי לקולג' בלונדון ואחרי האוניברסיטה פתחתי שם את סומו סאן הראשונה".
את עומר אדם הכרת כאן? "לא, אנחנו מכירים כבר שנים, מהסניף של 'סומו סאן' בלונדון. שמחתי לשמוע שהוא עבר לפה. הוא גר פה ממש מעבר לפינה ומגיע לפה המון. הוא אוהב לקרוא לי לי 'ג'ננה'".
למה את חושבת שהוא מגיע דווקא לפה? יש בדובאי מבחר עצום של מסעדות. "קודם כל האוכל הטוב. שנית, סומו סאן זה מותג איכותי שקיים כבר 20 שנה. עומר שומר כשרות וקל לו לאכול פה כי יש פה סושי כשר ושני סוגי יינות כשרים. הוא מענטש אמיתי, והוא ממש מכבד את הדת. אלו דברים שאנחנו בדובאי מאוד מעריכים.
"חוץ מזה, המסעדה כאן הופכת לבר־מסיבה. בימי שישי אפשר גם לשיר פה, יש אפטר פרטי".
אז עומר גם שר פה? "עוד לא, אני יודעת שהוא שר במסעדה אחרת פה, 'נאמוס', אבל פה עדיין לא. זה יקרה, אני מתה על המוזיקה שלו".
במקומות הבילוי יש לאדם, מתברר, כלל נוקשה. "עומר לא מרשה שיתקרבו לשולחן שלו בחורות", מספר ישראלי שמתגורר בדובאי, "או שהוא עם יעל, או שהוא עם חבורה של חברים שמקיפים אותו. נשים לא יכולות להתקרב אליו".
"עומר שומר כשרות וקל לו לאכול פה כי יש פה סושי כשר ושני סוגי יינות כשרים. הוא מענטש אמיתי, והוא ממש מכבד את הדת. אלו דברים שאנחנו בדובאי מאוד מעריכים"
מקורב לעומר מספר, שבניגוד לעומר, שלביה פחות מחוברת לאנשים במקום. "לעיתים רחוקות מגיעות לפה חברות שלה, אז היא לרוב עם עומר. ובניגוד לעומר, שפחות יוצא לקניון ולמקומות תיירותיים, יעל דווקא מסתובבת הרבה".
7 צפייה בגלריה
עומר אדם ויעל שלביה
עומר אדם ויעל שלביה
פחות מחוברת ממנו למקום. עומר אדם ויעל שלביה
(צילום: אינסטגרם)
סוגיית הכשרות חשובה מאוד גם לאדם וגם לשלביה, והם מקפידים עליה גם בחוץ, אבל גם בבית. "שניהם אוכלים פה רק כשר", מספר גורם המקורב לבני הזוג, "יש אישה שמבשלת להם במיוחד. ארוחות ערב שלה מתחילות ב־15 אלף שקל לזוג, ואם אלו כמה חברים הסכום עומד על 30 אלף שקל לשולחן לפחות".
בדובאי יש קהילה ישראלית חזקה מאוד, ומי שמחפש את הקרבה ליהדות לא יתקשה למצוא אותה. התחנה הבאה שלנו היא מסיבת יאכטה שאירגן בית חב"ד, עם עשרות צעירים ישראלים שאוכלים סושי ושותים אלכוהול. "עומר פחות מגיע לאירועים כאלה", מספר לנו אחד הישראלים שעברו לאחרונה להתגורר בדובאי, "אבל הוא קונה ומזמין מהחנויות הכשרות של הקהילה. מי שאוכל כשר ושומר שבת יכול למצוא את עצמו פה בקלות".
7 צפייה בגלריה
דאון טאון דובאי, האזור שבו מתגורר עומר אדם
דאון טאון דובאי, האזור שבו מתגורר עומר אדם
דאון טאון דובאי, האזור שבו מתגורר עומר אדם
(צילום: ליאור אוחנה)
היום, מתגוררים ברחבי האמירויות כ־5,000 יהודים, מתוכם כמה מאות ישראלים שבחרו לעשות רילוקיישן למדינה לאחרונה. הקהילה היהודית החלה להתגבש כבר ב־2014, ותמיד הייתה פעילה מאוד. "פעם הייתי פה הרב היחיד", מספר לוי דוכמן (29), הרב של איחוד האמירויות, "כשהגעתי לפה לפני שמונה שנים הרעיון היה לעבוד עם המקומיים כדי שנהיה יכולים לבנות מבני דת כמו מקווה, בית כנסת. בנינו גם מרכז חינוכי, גן ילדים, תלמוד תורה. אנחנו פה כדי שלקהילה היהודית פה יהיה יותר נוח".
בינתיים בישראל, המעבר של אדם לא התקבל תמיד בעין יפה על ידי תעשיית המוזיקה המקומית. נכון, הוא לא המוזיקאי הראשון שלוקח פסק זמן בחו"ל - רק בשנים האחרונות עשו את זה נינט טייב, סטטיק ובן אל ואסף אבידן, אבל בניגוד אליהם, המוזיקה של אדם מכוונת לקהל הישראלי וגם מאוד מתודלקת מהפופולריות שלו.
"עומר עזב את הארץ כשהוא נמצא במצב ממש רע", טוען בתוקף גורם בכיר בתעשיית המוזיקה. "הוא לא בשיא מבחינת אהבת הקהל וגם לא מבחינת אהבה של עמיתים בתעשייה, הוא נמצא בירידה מאוד תלולה. בעיניי הוא ממש ברח מפה. לא עזב, ברח".
הוא לא האמן הראשון שעוזב לחו"ל. "הרבה אמנים עושים 'מאסטר' בחו"ל וחוזרים. מקליטים אלבומים באולפנים הכי שווים שיש, משנים וייב, יוצאים מהקופסה. אבל אסור לשכוח דבר חשוב: אם האמן, שהוא עבודה ופרנסה בשביל המון אנשים מסביבו, עובר לחו"ל - הרבה אנשים ניזוקים מזה. לא כולם זוכים שעומר אדם יטיס אותם לדובאי וילין אותם במלון. זו פגיעה רצינית בתעשייה בפן הכלכלי".
ולא מגיע לו פשוט ליהנות? "זה לא נראה טוב. בטווח הרחוק אני בטוח שזה יפגע בו. כשאתה במקום אחר הקשר עם הקהל מתפייד. קרה לו מה שקרה לו, הקהל נבח עליו, השירים שלו לא היו בטופ של המצעדים. השיר עם אודיה, שכתבה איתו רגע לפני שנסע, ירד מהמצעד כבר אחרי ארבעה ימים. הרבה אנשים וזמרים שנשענו עליו בהתחלה היום עוקפים אותו בסיבוב".
"עומר עזב את הארץ כשהוא נמצא במצב ממש רע. הוא לא בשיא מבחינת אהבת הקהל וגם לא מבחינת אהבה של עמיתים בתעשייה. זה לא נראה טוב. בטווח הרחוק אני בטוח שזה יפגע בו. כשאתה במקום אחר - הקשר עם הקהל מתפייד"
אבל לא כולם מסכימים עם הטענה שהצעד של אדם הוא טעות. "אם הוא מכוון לחו"ל, לקהל יעד שונה, אז מעבר לחו"ל מאוד יתרום לו", אומר אופק יקותיאל (25), מפיק מוזיקלי שהפיק עם שותפו משה בן אברהם שירים לספיר סבן, אודיה, אגם בוחבוט, עדן בן־זקן, קובי אפללו, מושיקו מור ועבדו גם עם אדם עצמו על השירים "קוקוריקו", "קאקדילה", ואפילו על השיר האחרון שהוציא - נכון לעכשיו - "אני". "הכול שאלה מה הוויז'ן של אותו אמן. בסוף המוזיקה בישראל מאוד מגוונת ויכולה לקלוע גם לטעם של קהל בחו"ל. אני כן אגיד שאם האמן מכוון להצליח רק בארץ, לנסוע לחו"ל זה פחות מחבר ויותר מרחיק. גם העובדה שאין הופעות בארץ זה משהו שמשפיע על החיבור".
ומבחינה כלכלית? המעבר שלו קצת פוגע באנשים שהוא עבד איתם בארץ. "הוא לא חייב כלום לאף אחד, שיעשה מה שטוב לו".