לאחר שנודע כי אשטון קוצ'ר ומילה קוניס כתבו מכתבי תמיכה בדני מסטרסון שנשלחו לשופטת שגזרה את דינו במטרה להמתיק את עונשו, השחקנים פרסמו אמש (שבת) סרטון התנצלות.
3 צפייה בגלריה
מתוך סרטון ההתנצלות של אשטון קוצ'ר ומילה קוניס
מתוך סרטון ההתנצלות של אשטון קוצ'ר ומילה קוניס
מתוך סרטון ההתנצלות של אשטון קוצ'ר ומילה קוניס
(צילום מסך, מתוך האינסטגרם )
"אנחנו מודעים לכאב שנגרם ממכתבי האופי שכתבנו עבור דני מסטרסון", אומר קוצ'ר בסרטון שהזוג פרסם יחד ברשתות החברתיות. "אנחנו תומכים בקורבנות", המשיכה קוניס, "עשינו זאת בעבר באמצעות עבודתנו ונמשיך לעשות זאת בעתיד".
לכתבות נוספות בנושא:
קוצ'ר הסביר כי משפחתו של מסטרסון פנתה אל השניים כדי שיכתבו את המכתבים "שייצגו את האדם שהכרנו במשך 25 שנה". קוניס הוסיפה כי "מטרת המכתבים אינה לפקפק במערכת המשפט או בתוקף של פסיקתם של חבר המושבעים".
"הם יועדו לעיניה של השופטת, אין פה כוונה לערער על עדותן של הקורבנות או להציף את הטראומות שלהן מחדש", הדגיש קוצ'ר. "אנחנו בחיים לא היינו רוצים לעשות דבר כזה, ואנחנו מתנצלים אם כך קרה". את הסרטון חתמו בהבעת תמיכה בנפגעי ובנפגעות פגיעה מינית: "ליבנו עם כל מי שאי פעם היה קורבן לתקיפה מינית, התעללות מינית או אונס".
דברי ההתנצלות של הזוג, שכיכב לצידו של מסטרסון בסדרה "מופע שנות ה-70", מגיעים לאחר שבסוף השבוע האחרון נחשף כי השניים, וכוכבים נוספים בהם קורטווד סמית ודברה ג'ו ראפ (רד וקיטי), הגישו מכתבים לשופטת בתקווה שזו תמתיק את עונשו. במכתבים הם אף כינו את מסטרסון שהורשע באונס שתי נשים "מודל לחיקוי", ושיבחו את אורח החיים הנקי-מסמים שלו. אך הוא בכל זאת קיבל את העונש המקסימלי הקבוע בחוק - 30 שנה בכלא.
3 צפייה בגלריה
דני מסטרסון
דני מסטרסון
דני מסטרסון
(צילום: AP)
בעקבות פרסום המכתבים, אחת המתלוננות נגד מסטרסון, השחקנית כריסי קרנל ביקסלר, פרסמה בסוף השבוע סטורי בחשבון האינסטגרם שלה שבו היא טוענת כי קוצ'ר "חולה באותה מידה" כמו חברו, כך פרסם אמש אתר "פייג' סיקס". קרנל ביקסלר אף רמזה למעורבות של קוצ'ר עצמו באירועים מפוקפקים כאשר כתבה כי "אני יודעת אילו סודות מסטרסון מסתיר עבורך (קוצ'ר)", וציינה כי היא מודעת לפרטים של "תוכנית" שנרקמה בין השניים בשיחת טלפון ב-2001. "שמעתי את התוכנית. בעיניי אתה חולה בדיוק באותה מידה כמו ה'מנטור' שלך", כתבה.
ביקסלר אף המשיכה לתקוף את קוניס, וטענה שזו ידעה על אירוע מפוקפק שבו היו מעורבים השניים וציינה כי "אם זה נחשב מבחינתך מערכת יחסים נורמלית עם דמות שהיא כמו אח גדול, אז אני מאוד עצובה בשבילך, ומקווה שתשקלי ללכת לטיפול". עוד ביקשה להדגיש כי "הייתי שם כל הזמן בחמש השנים הראשונות של 'מופע שנות ה-70'. אני זוכרת הכול".
"וראייטי" דיווח כי מתלוננת אחרת, שבחרה להישאר אנונימית, הגיבה על ההתנצלות של הזוג, וכתבה כי "הסרטון הזה היה מעליב ופוגע להחריד. אני מקווה שהם ילמדו מהי לקיחת אחריות ואת החשיבות של חינוך עצמי. שילמדו מתי כדאי לרסן את הפריבילגיות שלהם - במיוחד אשטון, שטוען שהוא עובד עם קורבנות של עבירות מין. ולגבי מילה, התגובה היחידה שאני מצליחה לחשוב עליה היא 'זמנך עבר'".
מי שעוד הגיבה למתרחש היא אשלי הינשאו, אשתו של טופר גרייס שגילם את דמותו של אריק בסיטקום המצליח. "לכל קורבנות האונס שחוות מחדש טראומה כשהן רואות את הדיון החברתי המתמקד בגורלו של האנס - אני רואה אתכן", פרסמה בסטורי בחשבון האינסטגרם שלה, שזכה לתהודה ברשתות החברתיות.
כזכור, גרייס היה אחת מהדמויות הראשיות בסיטקום ששודר בין השנים 1998 ל-2006, אולם נעדר מהעונה האחרונה. לאורך השנים דווח כי מאחורי הקלעים הוא אינו חבר של השחקנים שכיכבו לצידו, דבר שהעיב על תדמיתו. כעת, עם פרסום גזר דינו של מסטרסון, נראה שדעת הקהל על גרייס משתנה. "טופר גרייס ספג ביקורת כשמיתגו אותו כמתבודד מכיוון שלא בילה עם חברי הקאסט, כל הכבוד לו. כעת הוא לא מעורב בכל הבלגן של הרשעתו של מסטרסון באונס, הוא ניצח", כתב מעריץ ב-X (טוויטר לשעבר), בעוד אחרים הדגישו שאולי גרייס לא היה "סנוב" כפי שתואר אלא פשוט לא חיבב את מסטרסון וחבריו.
3 צפייה בגלריה
מתוך "מופע שנות ה-70"
מתוך "מופע שנות ה-70"
מתוך "מופע שנות ה-70"
(צילום מסך)
כזכור, בסוף חודש מאי האחרון מסטרסון הורשע בשני סעיפים של אונס אחרי שבחודש נובמבר 2022 הצביע רוב חבר המושבעים לזיכויו מכל שלושת הסעיפים. בשבוע שעבר נגזר דינו והוא קיבל את העונש המקסימלי הקבוע בחוק - 30 שנה בכלא. "אתה אנסת אותי. אתה גנבת ממני", אמרה אחת המתלוננות טרם הקראת גזר הדין. "זה בדיוק מה שאונס אומר - גניבה של הנשמה. אתה מעורר רחמים, מופרע ואלים לחלוטין. העולם הוא מקום טוב יותר כשאתה יושב בכלא".
על פי כתב התביעה, השחקן אנס שלוש נשים, בהן את חברתו לשעבר, בביתו שבהוליווד בין השנים 2001 ל-2003, בעוד כנסיית הסיינטולוגיה - ששתיים מהן היו חברות בה - לחצה עליהן שלא לחשוף את הפרשה לאורך שנים רבות. מסטרסון טען במהלך המשפט לחפותו ועורך דינו גרס שכל המעשים היו בהסכמה.