השחקנית ג'ינה רולנדס בת ה-94 מתמודדת מזה כחמש שנים עם מחלת האלצהיימר. כך עדכן בנה, הבמאי ניק קסאווטס, בריאיון למגזין Entertainment Weekly. קסאווטס, שביים את אימו בלהיט הקולנוע "היומן" משנת 2004, סיפר כי לאימו יש "דמנציה מוחלטת".
3 צפייה בגלריה
ג'ינה רולנדס
ג'ינה רולנדס
ג'ינה רולנדס וג'יימס גארנר
(צילום: מתוך הסרט "היומן")
לדבריו של קסאווטס הבן, מחלת האלצהיימר שעימה מתמודדת אימו הפכה עבורו לסוריאליסטית בהתחשב בכך שהוא זה שביים אותה כאישה שמתמודדת עם דמנציה בסרט "היומן".
"שכנעתי את אמא שלי לגלם את אלי המבוגרת, ובילינו הרבה זמן בשיחה על אלצהיימר ורצינו להיות אותנטיים איתה. ועכשיו, בחמש השנים האחרונות, היא חלתה באלצהיימר", אמר קסאווטס. "יש לה דמנציה מוחלטת. וזה כל כך מטורף - חיינו את זה, היא שיחקה את זה, ועכשיו זה [נכתב] עלינו".
רולנדס, זוכת ארבעה פרסי אמי ושני גלובוס הזהב, נחשבת לאייקון קולנוע ואופנה והיא מוכרת בעיקר בזכות שיתופי הפעולה שלה עם בעלה, הבמאי ג'ון קסאווטס, ובמיוחד הסרטים "אישה תחת השפעה" (1974) ו"גלוריה" (1980), כששתי ההופעות הקולנועיות האלה זיכו אותה במועמדות לאוסקר לפרס שחקנית הטובה ביותר. בשנת 2015 רולנדס קיבלה פרס אוסקר של כבוד.
3 צפייה בגלריה
ג'ינה רולנדס
ג'ינה רולנדס
ג'ינה רולנדס זוכה בגלובוס הזהב ב-1977
(צילום: AP)
רולנדס כאמור, גילמה את דמותה המבוגרת של אלי ב"היומן" - כשאת זו הצעירה גילמה רייצ'ל מקאדמס. לצידן של שתי השחקניות השחקנים ג'יימס גארנר וריאן גוסלינג גילמו בהתאמה את נואה, הדמות הגברית ומושא אהבתה של אלי. הסרט הכניס 117 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם ונחשב לאחד מהסרטים הרומנטיים הפופולריים ביותר של שנות ה-2000.
גם סבתו של קסאווטס ואמו של רולנדס, השחקנית ליידי רולנדס, התמודדה עם מחלת אלצהיימר. כך רולנדס סיפרה למגזין O בשנת 2004 - בעת שקידמה את להיט הקולנוע - שהיא שאבה השראה מההתמודדות של אימה עם המחלה.
3 צפייה בגלריה
ג'ינה רולנדס
ג'ינה רולנדס
ג'ינה רולנדס זוכה בפרס האמי ב-1992
(צילום: AP)
"התפקיד האחרון שלי, 'היומן', שמבוסס על הרומן מאת ניקולס ספארקס - היה קשה לי באופן מיוחד כי גילמתי דמות שיש לה אלצהיימר", אמרה אז. "עברתי את זה עם אימא שלי, ואם ניק לא היה מביים את הסרט, אני לא חושבת שהייתי הולכת על זה - זה פשוט קשה מדי. זה היה סרט קשה אבל נפלא".
קסאווטס העיד שיש לו רק זיכרונות נעימים מהעבודה עם אימו על סט הסרט, ונזכר ברגע אחד שבו בכירי האולפנים אילצו אותו לצלם מחדש את הסצנה האחרונה. כך הם רצו שאלי המבוגרת - בגילומה של רולנד - תבכה יותר כשנופלת עליה ההבנה שהסיפור הרומנטי והמדהים שזה עתה סיימה לקרוא - הוא בעצם סיפור האהבה שלה.
"היא אמרה, 'תן לי להבין משהו, אנחנו מצלמים את הסצנה מחדש בגלל הביצועים שלי?'", נזכר קסאווטס . "היא כעסה ושאלתי אותה, 'את יכולה לעשות את זה, אימא?' ואז היא אמרה, 'אני יכולה לעשות הכול'. וזה נכון, אני נשבע בחייו של אבי: היא פרצה בבכי [על הטייק הראשון]. זו הייתה הפעם היחידה שהייתי בצרות על הסט". התפקיד האחרון של רולנדס על המסך היה בקומדיה "שישה שיעורי ריקוד בשישה שבועות" מ-2014, בכיכובו של צ'יין ג'קסון.