דוגמא נוספת לסיקור המוטה של BBC בכל הנוגע לישראל והקונפליקט הנמשך עם הפלסטינים: בטקסט קצר שפורסם היום (ד') באתר תאגיד השידור הציבורי הבריטי, תחת הכותרת "מי היה הנייה? ב-140 מילים", לא נכתב דבר אודות השתייכותו של הנייה לארגון טרור.
1 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה
(צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS/File Photo)
נזכיר כי חמאס מוגדר בבריטניה רשמית כארגון טרור, ובאוקטובר האחרון - אחרי טבח 7 באוקטובר שבוצע בידי כוחות חמאס - הוחלט ברשת להפסיק ולכנות את מחבלי חמאס כ"חמושים", ולהתחיל לכנותם פעילים של "ארגון טרור שהוצא מחוץ לחוק על ידי ממשלת בריטניה ואחרים".
"איסמעיל הנייה, שנולד במחנה פליטים בעזה ב-1963, היה איש מפתח בחמאס מרגע ייסודו", כך מתחיל הטקסט שפורסם באתר ה-BBC, "הוא נכלא מספר פעמים בידי ישראל ובשלב מסוים גורש לדרום לבנון ל-6 חודשים. ב-2003, הוא שרד ניסיון התנקשות בידי ישראל, יחד עם מייסד חמאס.
"שלוש שנים לאחר מכן, הוא היה ראש הממשלה לזמן קצר לאחר שחמאס זכה בבחירות - אבל סכסוך אלים בין חמאס ובין הגוף הפלסטיני הבולט השני, פת"ח, הגיע אחרי שנה.
"נאמר כי הנייה, שנחשב על ידי רבים כפרגמטי, שמר על קשרים טובים עם קבוצות פלסטיניות יריבות. הוא נבחר לראש הלשכה המדינית של חמאס ב-2017. בשנים האחרונות הוא גר בגלות ונע בין טורקיה לקטאר. היה לו תפקיד חשוב במשא ומתן להפסקת אש בעזה" - כך מסתיים הפרופיל של BBC.
בשנים האחרונות, ובפרט אחרי טבח 7 באוקטובר, מואשם BBC בכך שהוא מסקר את ישראל ואת הסכסוך עם הפלסטינים באופן מוטה וחד-צדדי. בפברואר הוטחו בתאגיד השידור הבריטי האשמות באנטישמיות במסגרת דיון בפרלמנט הבריטי, ובמאי דרש שר החוץ הבריטי דאז דייויד קמרון מ-BBC לכנות את מחבלי חמאס "טרוריסטים".
אך BBC איננו גוף התקשורת היחיד המסקר את ישראל באופן מוטה. היום, בדיווח שלה מביירות לאחר חיסולו של אחד מבכירי מפקדי חיזבאללה פואד שכר, כתבת Sky News אלכס קרופורד כינתה את הנייה "מנהיג מתון".