השחקן והקומיקאי יוסי וידר, שהיה מוכר בעיקר הודות לתפקידו בסדרות "שנות ה-80" ו"שנות ה-90" ובזכות החיקויים שביצע, הלך לעולמו, והוא בן 57, כך אישרו היום (שבת) מקורביו.
1 צפייה בגלריה
יוסי וידר. מתוך "שנות ה-80"
יוסי וידר. מתוך "שנות ה-80"
יוסי וידר. מתוך "שנות ה-80"
(צילום מסך: רשת)
"הוא היה איש מוכשר וטוב", ספד לו שלום אסייג, "עשה המון למען הזולת, התנדב בלי סוף. היה איש משפחה למופת, חבר טוב. אין מילים לתאר את העצב".
וידר נולד בנהריה להורים ניצולי שואה. כבר כילד היה מופיע על במות בערבי כישרונות צעירים, ונהג לחקות את הכוכבים הגדולים בתקופה ההיא, בהם הגשש החיוור, ציפי שביט וגידי גוב. בצבא שירת וידר בחיל תותחנים, אולם לקראת סיום השירות הועבר לחיל החינוך. גם אז החיקויים היו חלק בלתי נפרד ממנו, "בהופעות אז חיקיתי בעיקר את רפול ואת יצחק רבין", הוא העיד בריאיון ל-ynet מ-2015.
אחרי הצבא הוא דווקא שינה כיוון ופתח חנות קטנה בנהריה לאביזרי רכב וסוכנות של סלולר, ועם השנים הפכה החנות הקטנה לעסק משגשג. אך בתחילת שנות האלפיים, וידר הרגיש צורך בשינוי, עזב את העסק - ועבר לתל אביב. "הבנתי שהייעוד שלי זה לשמח אנשים", הוא סיפר.
הדמות הראשונה שבנה היא סימי המרוקאית, שכנה מנהריה. דידי הררי שמע את החיקוי והזמין אותו להשתתף בתוכנית שלו, אחריו גם ירון אילן, ובהמשך הוא השתתף במשך כשנתיים בתוכניתו של ליאור שליין. וידר נודע גם במתיחות הטלפוניות שלו, כשבין היתר מתח את העיתונאי אמנון אברמוביץ', חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי, עמיר פרץ, אביב גפן ואת רובי ריבלין, בתקופת המרוץ לנשיאות ב-2007, בקולו של שמעון פרס. וידר אף סיפר כי לאחר מכן פגש את פרס שאמר לו כי "יש הרבה חקיינים במדינה, אבל אתה מחקה אותי ברמות מפחידות".
החל משנת 2018 הבדרן החל לשחק בתוכנית של האחים שלום ומני אסייג, "שנות ה-80", בתפקיד מנדל השומר הרומני. הוא שב לתפקידו גם בסדרת ההמשך, "שנות ה-90" שעלתה ב-2022, וכך גם בסרט "ההילולה" שעלה בשנה שעברה.