אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייפתחו הערב (ב') בשעה 20:00, בשידור ישיר של הטקס הממלכתי השנתי מ"יד ושם" שבירושלים. כנהוג, במהלך הערב וביום שלמחרת ישודרו סרטים ותוכניות שיספרו את סיפורי השואה מזוויות שונות, והערוצים המסחריים ישדרו ללא פרסומות. הנה כמה תכנים מערוצים נבחרים:

כאן

שני, 21:25, "יומני בודפשט": סרט תעודה הפורש את אירועי השנה האחרונה של מלחמת העולם השנייה בבודפשט ושואת יהודי העיר, כפי שתועדו ביומנים אישיים שנכתבו בזמן אמת על ידי תושבי העיר היהודים ושכניהם הנוצרים.
מתוך "יומני בודפשט"
(באדיבות כאן 11)
שני, 23:00, "אייכמן - ההקלטות האבודות": הסדרה הדוקומנטרית עטורת השבחים. באפריל 1961 נפתח משפטו של אייכמן, שבו הכחיש את הטענות נגדו. 60 שנה אחרי, נחשפות הקלטות של ריאיון שקיים אייכמן עם עיתונאי נאצי במקום מחבואו בארגנטינה, בהן הוא מודה במעשיו בניגוד להכחשותיו במשפט.
5 צפייה בגלריה
מתוך "אייכמן - ההקלטות האבודות"
מתוך "אייכמן - ההקלטות האבודות"
מתוך "אייכמן - ההקלטות האבודות"
(צילום: איתיאל ציון, באדיבות כאן 11)

קשת

שני, 21:15, "זיכרון בסלון": משדר מיוחד בהשתתפות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו, סיון רהב מאיר, עדינה בר שלום, עברי לידר, אליאנה תדהר, חיים אתגר וניצול השואה מרדכי צ'כנובר, שיחלוק את זיכרונותיו האישיים.
שני, 22:20, "בכל זאת אינני נפרד": מופע הוקרה לניצולי השואה והמתנדבים למענם, בהנחיית אביב אלוש ובהשתתפות: הראל סקעת, עמיר בניון, ששי ומאי קשת, יונה אליאן, רמי קליינשטיין, נופיה ידידיה, יעל אלקנה והלהקות הצבאיות.

רשת

שני,21:15, "סבוטאז'": דוקומנטרי. סיפורה של מחתרת האסירות באושוויץ, שהבריחו אבק שריפה מהמפעל הנאצי עבור מרד. ארבע מהן נתפסו ונתלו, אנה, ששרדה, מספרת את הסיפור בעזרת היומן שלה שמלווה באנימציה ועדויות נוספות.
5 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "סבוטאז'"
מתוך הסרט "סבוטאז'"
מתוך הסרט "סבוטאז'"
(באדיבות רשת)

ערוץ 14

שני, 21:30, משדר מיוחד: 80 שנה למרד גטו ורשה עם אראל סג"ל.

HOT

שני, 21:00, HOT8, "לאן את נוסעת": יעקב גלעד, האיש שכתב את האלבום המיתולוגי "אפר ואבק" ששר יהודה פוליקר, נוסע לראשונה לפולין עם אימו הסופרת וניצולת השואה, הלינה בירנבאום בעקבות נתיב ההישרדות שלה.
5 צפייה בגלריה
מתוך "לאן את נוסעת"
מתוך "לאן את נוסעת"
מתוך "לאן את נוסעת"
( צילום: באדיבות HOT8)
שני, 22:10, "שלוש דקות": שלוש דקות של צלולואיד, סרטון נדיר שצולם ב-1938 - זהו הזיכרון היחיד שנותר מהעיירה היהודית נאשיילסק שבפולין. איזה סיפור עולה מן הצפייה? ומה ניתן, אם בכלל, להציל משכחה? הלנה בונהם-קרטר מספקת את הקריינות לסרט.

yes

שני, 22:00, yes דוקו, "קלרספלד: סיפור אהבה": סיפורם מעורר ההשראה של זוג ציידי הנאצים - ביאטה וסרג' קלרספלד שמוכרים כציידי נאצים צרפתים האחראים על איתור והבאה לדין של פושעי מלחמה רבים. השניים פועלים כבר עשרות שנים למען זיכרון השואה, והנצחת הקורבנות היהודים של שואת יהודי צרפת.
5 צפייה בגלריה
מתוך "קלרספלד: סיפור אהבה"
מתוך "קלרספלד: סיפור אהבה"
מתוך "קלרספלד: סיפור אהבה"
(צילום: באדיבות yes דוקו)

פרטנר TV

ישודרו סרטים לזכר השואה, ביניהם "האיש עם לב הברזל", "משחק החיקוי" ועוד.
5 צפייה בגלריה
מתוך "משחק החיקוי"
מתוך "משחק החיקוי"
מתוך "משחק החיקוי"
(צילום: יחסי ציבור)

סלקום TV

ערוץ ייעודי עם עדויות שורדי השואה וסרטים ישראלים לזכר השואה.