אם אתם הייתם לינדזי לוהן - כוכבת עולה ומוערכת לפני עשור ומשהו, שנפלה במהירות מאהבת הקהל אל מסעות של הרס עצמי ומוניטין מזעזע, שהמירה את הסטים הקולנועיים בתמונות ממעצרים ואת הבופה של הצילומים בסמים ואלכוהול ואז במחנות גמילה - אם אתם הייתם היא והייתם צריכים לבחור סרט לחזור איתו לתודעה אחרי עשור ומשהו, באיזה סרט הייתם בוחרים?
"חג מולד בלתי נשכח" - טריילר
כי לינדזי לוהן לא לקחה סיכון מיותר. היא בחרה בסרט חג מולד מתקתק מהסוג שמגיע עם מדבקה אדומה שמתריעה על עודפי סוכר, ובהתאמה לא משאיר שום מרווח לכישרון, הפתעה או הומור, ירחם השם. אי שם במפגש האלכסונים המסורס שבו האלגוריתם של נטפליקס פוגש את האלגוריתם של הולמארק פוגש את האלגוריתם של סרטי חג מולד. וככה, ילדים, הגיע לעולם ולנטפליקס "חג מולד בלתי נשכח", ש - אוי לאירוניה - יישכח עוד לפני שתספיקו להגיד "האפי ניו ייר", אבל בהחלט יזכר כסרט שבו לינדזי לוהן בחרה לחזור למסכים ולחיינו.
אולי כרפרור לידוענית השערורייתית של פעם, לוהן מגלמת ב"חג מולד בלתי נשכח" (Falling for Christmas) את סיירה, יורשת מפונקת של איש עסקים עשיר, שרגילה שמשרתים מזדנבים אחריה עם קוויאר ובגדי מעצבים אבל חולמת על היום שבו תהיה ידועה לא רק בזכות הייחוס המשפחתי שלה. היא מתארסת לבויפרנד שלה, טאד (ג'ורג' יאנג), משפיען מתיש עם מבטא בריטי כבד, שמאיים על שלמות מערכת העצבים של אבא שלה (ג'ק ווגנר, שחלקנו ישמח לזהות כפיטר מ"מלרוז פלייס"). רגע לאחר האירוסים היא מתגלגלת במורד הר מושלג ומאבדת את הזיכרון. רצו הגורל – והנוסחה – ומי שמסכים לאסוף אותה לביתו בעיצומן של חגיגות חג המולד הוא ג'ייק, בחור מקומי שבבעלותו אתר סקי צנוע שנאבק על קיומו.
2 צפייה בגלריה
מתוך "חג מולד בלתי נשכח"
מתוך "חג מולד בלתי נשכח"
רצו הגורל והנוסחה. מתוך "חג מולד בלתי נשכח"
(צילום: Scott Everett White/Netflix)
ובכן, איש לא ישתנק מהפתעה כשיתברר שג'ייק (קורד אוברסטריט החלבי מ-Glee) הוא הגבר האידיאלי בכל המישורים: הוא אלמן צעיר שאשתו נפטרה ממחלה (כלומר הוא הוכיח את עצמו ככשיר למערכות יחסים ואין אשה מרירה בשטח), יש לו ילדה קטנה ומתולתלת עם חיוך “בלאק הול סאן” מסמר-שיער (כלומר הוא גם פורה), שיש לה דיבור עם סנטה. ג'ייק עצמו נמנה על מעמד הפועלים. הוא תורם לקהילה ומתנדב בעיטוף מתנות לילדים מעוטי-יכולת כי "לכל ילד מגיעה מתנה לחג המולד", ולאושרה של הפדגוגיה הוא מהסוג שמאמין שהדברים הפשוטים הם גם הדברים הטובים בחיים.
סיירה עוברת לגור עם ג'ייק עד שמישהו יזכר בקיומה וישים לב שהיא נעדרת, או שהיא עצמה תיזכר בקיומה ותבין שהיא אמורה להתפלש בבגדי מעצבים וארוחות גורמה. בזמן שהחבר שלה, שגם הסתבך במפולת שלגים, מחפש את דרכו חזרה לציוויליזציה, היא עוברת את המהפך המהיר ביותר בהיסטוריה של הקולנוע: תוך ארבעה ימים – ולא הייתי מבחינה בזה אלמלא זה צוין בפירוש בתסריט - היא מבצעת הקפה מלאה והופכת מבחורה אנוכית וחסרת יכולות לבחורה שיודעת לעשות את כל הדברים החשובים בחיים: לכבס, להקפיץ פנקייקים, להציע את המיטות ולנקות אסלות. בכל זאת, המציאות תובעת פתרונות זריזים כי מהר, חג המולד בפתח וצריך לקנות מתנות ולקשט את העץ ולהתגבר על האבל על אשתי המנוחה, שאל אותי כיצד. תסלח לי האלה הטובה, לא מדובר בספויילרים. "חג מולד בלתי נשכח" - החל מרמת התסריט, דרך הדמויות ועד הדיאלוגים - הוא סרט שלא היה עובר את מבחן טיורינג מרוב נוסחתיות. אני אשאיר אתכם לדמיין לבד את הסוף.
2 צפייה בגלריה
מתוך "חג מולד בלתי נשכח"
מתוך "חג מולד בלתי נשכח"
מתוך "חג מולד בלתי נשכח"
(צילום: Scott Everett White/Netflix)
סרט הקאמבק של לוהן בת ה-36 לא יהיה בודד במערכה: לוהן כבר חתמה על עוד שני סרטים נוספים בנטפליקס, ונשאר רק לקוות, עבור אלה מאיתנו שאוהבים ומאמינים בה, שהם ינצלו קצת יותר את כישורי המשחק שהיא ללא ספק ניחנה בהם. והלוואי שהפעם זה לא ייגמר בבכי אלא רק בנשיקות תחת הדבקון.