מפגינים פרו-פלסטינים, שהיו חלק מהפגנה גדולה יותר שהתרחשה הלילה (ה') במרכז מנהטן, נכנסו לבניין ה"ניו יורק טיימס" והתבצרו בלובי שלו במשך כשעה.
1 צפייה בגלריה
ניו יורק טיימס
ניו יורק טיימס
ניו יורק טיימס
(צילום: AP Photo/Mark Lennihan)
המפגינים, שהתאספו תחילה מחוץ לבניין, נשאו דגלי פלסטין ושלטים שעליהם נכתב "שחררו את פלסטין" ו"סיימו את הכיבוש עכשיו", תוך שהם קראו לסגירת ה"ניו יורק טיימס". בסרטונים שהופצו מהמקום גם רואים ניידת משטרה שרוססה בכתובות: "שחררו את עזה", "צה"ל (IDF)" ו"KKK".
בהמשך, חלק מהמפגינים פילסו את דרכם לתוך הלובי של בניין העיתון, ולפי דיווחים התבצרו בו במשך כשעה. לפי ה"וושינגטון פוסט", אלו הובלו על ידי קבוצה של עובדי תקשורת בשם Writers Bloc. לאחר שנכנסו, חברי הקבוצה הקריאו שמות של אלפי פלסטינים שנהרגו בעזה מאז תחילת המלחמה.
כמו כן הם חילקו חוברת של עיתון דמה בשם "פשעי המלחמה של ניו יורק" (The New York War Crimes). החוברת האשימה את התקשורת ב"שותפות בהלבנת רצח עם", ודרשו מה"ניו יורק טיימס" לתמוך בפומבי בהפסקת אש.
בעקבות האירועים, העיתון פרסם בתגובה: "'הניו יורק טיימס' מסקר את מלחמת ישראל-חמאס בהרחבה, בהגינות, ועם הבנה מתמשכת של מורכבות הסכסוך. אנו תומכים באופן מלא בזכותה של קבוצה זו להביע את נקודת המבט שלהם, גם כשאנחנו לא מסכימים עם הטענות על אופי הסיקור שלנו".