אחרי מחאת השחקנים שנערכה אתמול (שלישי), משרד האוצר ומשרד התרבות מפרסמים הבוקר מתווה תמיכה בעולם התרבות.
בדיונים שנערכו במשך ימים ארוכים הושגה הסכמה לתמיכה בחודשים ינואר ופברואר. במסגרת התמיכה יועברו 28 מיליון שקלים למוסדות שימשיכו להעסיק עובדים באופן רציף, וישלמו לעובדים עצמאים, שהיו אמורים להיות שותפים באירועי התרבות שבוטלו.
1 צפייה בגלריה
הפגנת השחקנים בכיכר הבימה
הפגנת השחקנים בכיכר הבימה
הפגנת השחקנים בכיכר הבימה
(צילום: מוטי קמחי)
מעבר לכך, המדינה תרכוש מופעים ב-10 מיליון שקלים מאמנים שעובדים תחת סל התרבות ונפגעו "קשה", כך לשון ההודעה, בשל הירידה בפעילויות התרבות. בנוסף יועברו 50 מיליון שקלים עבור פעילויות תרבות בכל הארץ, וכן יוגדל תקציב הקרן לאמנים במצוקה, כך שיעמוד על שישה מיליון שקלים.
אתמול כאמור הפגינו עשרות שחקנים ואנשי תרבות ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב במחאה על היעדר פיצויים או תמיכה, והפנו אצבע מאשימה לממשלה בכלל ולשר האוצר ליברמן בפרט, שאמר: "אני קשוב לטלטלה שחווים האמנים ואנשי הענף בשבועות האחרונים ובטוח כי רק עולם תרבות פתוח ומלא חיים ישמור על שפיות בקרב כולנו".
שר התרבות חילי טרופר הוסיף: "אנו מחויבים לעולם התרבות ונמשיך לעמוד לצידו כפי שעשינו עד היום. עשינו כל שיכולנו כדי לסייע גם לאמנים העצמאיים, לאמני הילדים ולעובדי הבמה והמוסדות שיקרים לנו מאוד".
מארגון השחקנים והשחקניות נמסר בתגובה: "ההודעה לתקשורת של משרד התרבות ומשרד האוצר היא התקדמות חיובית, אך אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. אנחנו מודים לשר התרבות חילי טרופר על המאמץ האדיר שהשקיע בשבועות האחרונים לגיבוש מתווה. בשורה התחתונה - כספי פיצוי צריכים להגיע לכיסם של אמנים, יוצרים ועובדי במה. אם הכסף יישאר בידי המוסדות לא עשינו הרבה. לכן, בימים הקרובים אנחנו נלמד את האותיות הקטנות של המתווה ונוודא שכסף מגיע למי שבאמת צריך".