אחרי הפרסום ב-ynet על סטודנטים שתמכו לכאורה במעשי הטבח של חמאס - באקדמיה לאמנויות בצלאל הודיעו היום (ה') ששני סטודנטים הורחקו לאלתר בשל אמירות שמבטאות תמיכה בחמאס, בטרור ובפגיעה בחפים מפשע, וכי תשעה נוספים זומנו לוועדות משמעת.
1 צפייה בגלריה
בצלאל
בצלאל
(הלוגו של בצלאל)
בהודעה רשמית מטעם האקדמיה נמסר היום: "בצלאל מגנה בחריפות ודוחה התבטאויות המעודדות הסתה, אלימות ותמיכה בטרור או מצדיקות אותן. לא נכיל בשום מקרה ביטויים כאלו בקרבנו".
עוד הוסיפו באקדמיה לאמנויות בירושלים כי "במסגרת הליך משמעתי הנוגע לפרסומים המבטאים תמיכה בחמאס, בטרור ובפגיעה בחפים מפשע, סטודנטים יזומנו מיידית לוועדות משמעת, או יורחקו לאלתר מהלימודים עד לקבלת החלטות בעניינם.
"אנו מבהירים שוב בצורה שלא משתמעת לשתי פנים - לא נקבל התבטאויות תומכות טרור בימים קשים אלו בהם חברותינו וחברינו מתאבלים על יקיריהם.ן, מחפשים אחריהם.ן, או מייחלים לשובם".
מהאקדמיה גם מסרו כי הם "קוראים לכלל קהילת האקדמיה לנהוג באנושיות, מתוך חמלה וסולידריות, להוקיע את מעשי הרצח הנפשעים, ולסייע כמיטב יכולתכם.ן לנפגעים ולמעגלי השכול והכאב העצומים".
ההחלטה של הנהלת בצלאל באה אחרי הפרסום ב-ynet שבו הלינו סטודנטיות על חברותיהן ללימודים שפרסמו פוסטים ברשתות החברתיות, שבהם תמכו לכאורה במעשי הטבח של ארגון הטרור הרצחני חמאס.
פורסם לראשונה: 21:07, 11.10.23