התיאטרון הקאמרי, שיחגוג השנה 80 להיווסדו, הציג הבוקר במסיבת עיתונאים את רשימת ההצגות שלו לעונה הבאה, שכוללת קלאסיקות לצד מחזאות מקורית, ביניהן כמה הפקות מעוררות עניין: "אדם בן כלב" מאת יורם קניוק, "חשמלית ושמה תשוקה" של טנסי וויליאמס עם קרן מור ועוז זהבי, ו"הלווייתן" עם דביר בנדק. באגף מחזות הזמר יועלה "אוון הנסן היקר". רן דנקר, ששיחק לפני תשע שנים במחזמר "אוויטה" בהבימה ומאז זנח את ענף התיאטרון, יגלם את תפקיד המנחה ב"קברט" האלמותית.
3 צפייה בגלריה
"צ'ילבות"
"צ'ילבות"
"צ'ילבות"
(צילום: אוהד רומנו)
ההצגה שפותחת את העונה החדשה היא "מי שלא נולד – מפסיד" שעלתה בסוף השבוע האחרון, וכוללת שירים, מערכונים וקטעים מאת חנון לוין, כשבהמשך השנה תעלה הצגה נוספת שכתב. ב-15 באוקטובר תעלה הקומדיה "צ'ילבות" מאת עומר קרן, שזהו המחזה הראשון שלו. גלעד קמחי, המנהל האמנותי של הקאמרי, יביים, ומרים זוהר ומיה לנדסמן יגלמו בה שתי שחקניות תיאטרון, דיווה מבוגרת ודיווה צעירה, אויבות מרות שנאלצות לחלוק את אותה במה. בנובמבר תעלה קומדיה נוספת: גרסה ישראלית פרועה ל"חוקים לחיים" מאת סם הולקרופט בכיכובה של אודיה קורן, שבמרכזה ארוחת חג משפחתית שיוצאת מכלל שליטה. ארז דריגס אחראי על העיבוד והבימוי.
במהלך העונה הקרובה יעלה התיאטרון שורת קלאסיקות: שיר גולדברג, המנהלת האמנותית הפורשת של תיאטרון באר שבע, תביים את "חשמלית ושמה תשוקה", כשלצד קרן מור ועוז זהבי תשחק בהצגה גם אנסטסיה פיין. גלעד קמחי יביים את עמוס תמם, נדב נייטס ונטע גרטי במחזה "אדם בן כלב" עפ"י יורם קניוק, שהועלה בעבר בהצלחה גדולה בתיאטרון גשר. כמו כן יעלו השנה "הנרי החמישי" (בפעם הראשונה בארץ) מאת וויליאם שייקספיר בצרגומו של אלי ביז'אווי ובכיכובו של תום אבני, "מדיאה" שכתבה שחר פנקס כתבה על פי אוריפידס עם כינרת לימוני ועמוס תמם, ו"הנפש הטובה מסצ'ואן" של ברטולד ברכט עם אביגיל הררי, תום אבני, אלעד אטרקצ'י ויניב סוויסה ובבימויה של קרן חובב. את המוזיקה להצגה כותב המוזיקאי והשחקן הצעיר ניר כנען. מחזה נוסף של ברכט שיעלה הוא "תופים בלילה" שיביים עירא אבנרי.
דביר בנדק, שגילם לפני 15 שנים איש גדל-ממדים בסרט "סיפור גדול", ישחק במחזה "הלווייתן" מאת סמואל ד. האנטר, איש ששוקל 300 ק"ג ולא יוצא מביתו עד שנקרית בדרכו הזדמנות לחדש קשר עם בתו המתבגרת. התפקיד זיכה את ברנדן פרייז'ר בפרס האוסקר לפני כשנתיים. רמי ברוך ושרה פון שוורצה יככבו ב"בניאדם" (Humans) מאת סטפן קראס, וישי גולן, מיכה סלקטר, נדב אסולין וערן מור יאיישו את התפקידים ב"מי בעד" עיבדו דויד בלינקה ורוני ברודצקי שגם תביים, לאחר שביימה השנה בהצלחה גדולה את "טרטיף". לאורה ריבלין תככב ב"שלום בית", מחזהו החדש של גלעד שמואלי.
3 צפייה בגלריה
"מי שלא נולד – מפסיד"
"מי שלא נולד – מפסיד"
"מי שלא נולד – מפסיד"
(צילום: אוהד רומנו)
רן דנקר ישחק בפעם הראשונה בתיאטרון הקאמרי כשיגלם את תפקיד מנחה המועדון הברלינאי הציני-תיאטרלי-גרוטסקי במחזמר "קברט" מאת ג'ון קאנדר ופרד אב, שיביים גלעד קמחי. בהפקה הקודמת של המחזמר בקאמרי, שביים עמרי ניצן, גילם את התפקיד איתי טיראן.
בתחילת 2025 יעלה המחזמר המדובר "היי אוון הנסן" שיביים עמית אפטה עם אלון סנדלר, יניב סוויסה, דיאנה גולבי, נוי הלפרין, טלי אורן, אולה שור-סלקטר ואלעד אטרקצ'י, שבמרכזו נער שמתאבד ומשאיר אחריו הורים וחברים כואבים ומבולבלים.
על מנת לחגוג את ציון הדרך המרשים, 80 שנות קיום, בדצמבר יתקיים אירוע להקמת תיאטרון הקאמרי. בסמוך לאירוע זה יתקיים גם אירוע חגיגי בבית הנשיא.
3 צפייה בגלריה
תיאטרון הקאמרי חוגג 80 להיווסדו
תיאטרון הקאמרי חוגג 80 להיווסדו
תיאטרון הקאמרי מציין 80 להיווסדו
(צילום: אור גפן)
בשנה שעברה הוכרז קול קורא למחזמר מקורי חדש. מתוך עשרות רבות של הצעות שהוגשו, נבחר מחזמר מאת צמד היוצרים הצעירים עמרי הכהן ואור בוטבול ("מתחת לכל ביקורת"). בנוסף, קבוצת הצעירים, "הקאמרי דור חדש", תחדש את פניה כשתזכה לשחקנים ומנהל חדשים. הקבוצה הנוכחית, בניהולו של עמית אפטה, הוקמה בשנת 2020 והעלתה חמש הצגות, ביניהן "רינגו" ו"מיקי מציל". מרבית שחקני הקבוצה ישתלבו בהצגות הרפרטואר של התיאטרון.
בנובמבר יתקיים גם פסטיבל הקריאות "כאן ועכשיו" למחזאות מקורית. מעל 100 מחזות הוגשו ומתוכם נבחרו שישה, בכולם הגיבורה היא אישה. גם ברשימת היוצרים יש רוב לנשים: שש מחזות נכתבו על ידי נשים, כשארבע מהם יבוימו על ידי נשים. את המחזות כתבו בין השאר נועה קולר, אדוה בולה, איה קפלן, מאיה הפנר, מיכל עוזיאל, גיל ארי כהן וארנון וויס. בין השחקניות יהיו לאורה ריבלין, עירית קפלן, שרה פון-שוורצה, טלי אורן וסנדרה שדה.
מנכ"לית התיאטרון הקאמרי יפעת צחי-קיראל מסרה כי " אנחנו - וגם הקהל שלנו - מבינים ומגלים עד כמה חשוב להמשיך בעשייה ולהעלות הצגות על הבמה, ערב ערב. היצירה שומרת על כולנו חיים, שומרת על פרספקטיבה, לעיתים ביקורתית, לעיתים רגשית, תמיד מפוכחת". המנהל האמנותי גלעד קמחי הוסיף: "בשנתנו ה-80, יותר מאי פעם, בנינו רפרטואר מתוך מחשבה על התקופה הקשה הזו. חזרנו לקלאסיקות, שמוכיחות שהכול כבר קרה ושההיסטוריה חוזרת על עצמה. בניסיון להבין ולומר משהו על הזמן הזה, פיתחנו גם מחזות מקוריים שמבטאים את שכולנו חשים״.
פורסם לראשונה: 10:50, 10.09.24