אינספור סדרות וסרטים חדשים נחשפו לפנות בוקר (שבת) בכנס המעריצים השנתי של אולפני דיסני D23: ההכרזה על הסרט החמישי בפרנצ'ייז "צעצוע של סיפור", ההודעה על שם הסיקוול השלישי של "אווטאר", והשקת הסדרה החדשה המבוססת על שובר הקופות של פיקסאר "הקול בראש". אלה רק כמה מההפקות החדשות של תאגיד הבידור שהוצגו ביום הראשון של הכנס בעיר אנהיים שבקליפורניה, אבל את הקהל הישראלי מעניינת ככל הנראה יותר מכל הופעתה של גל גדות בעיבוד המחודש ל"שלגיה" בלייב-אקשן שטריילר ראשון שלו הושק במעמד זה. צפו:
"שלגיה" - טריילר
(באדיבות דיסני+)
גדות, שקצת נעלמה מהמסכים בתקופה האחרונה, חוזרת בגרסה המוזיקלית של המעשייה שביים מארק ווב, בתפקיד המלכה המרושעת. בטריילר כמעט נטול טקסט, אפשר לשמוע אותה אומרת את המשפט המפורסם "מראה מראה שעל הקיר, מי הכי יפה בעיר?". רייצ'ל זגלר הצעירה מגלמת את שלגיה, שננטשת ביער ומתעשתת בסיוע שבעת הגמדים שעוצבו ב-CGI.
3 צפייה בגלריה
מתוך "שלגיה"
מתוך "שלגיה"
גל גדות מתוך "שלגיה"
(צילום מסך: מתוך הטריילר, באדיבות דיסני+)
לצד הטריילר של "שלגיה", שצפוי לצאת לאקרנים ב-2025, הושק גם הטריילר החדש של "מואנה 2", סרט ההמשך ללהיט האנימציה מ-2016 שנוצר בהשראת המורשת הסמואנית. אאולי קרבליו מדבבת שוב את הנערה הלוחמת שיוצאת להרפתקה נוספת בלב ים, כשגם הפעם מצטרף אליה דוויין ג'ונסון. הסרט שביימו דייויד דריק ג'וניור, ג'ייסון הנד ודיינה לדו מילר יצא לבתי הקולנוע בסוף נובמבר לרגל חג ההודיה.
החדשות המרעישות ביותר הגיעו דווקא מגזרת פיקסאר, חברת הבת של דיסני, שהכריזה כי סרט חמישי בפרנצ'ייז המצליח "צעצוע של סיפור" נמצא בעבודה בהובלת הבמאי אנדרו סטנטון, שסיפר לנוכחים כי העלילה תיסוב סביב מלחמה כוללת בין וודי, באז שנות-אור וחבריהם לבין מכשירים ממוחשבים חדשניים כמו אייפון ואיי-פאד. אפשר רק לדמיין שמדובר בגרסה מאוירת של "שליחות קטלנית" רק בהשתתפות הצעצועים.
סרט נוסף שעליו עובדים בימים אלה בפיקסאר ויצא ב-2027 הוא "לשבור את הקרח 3" בכיכובה של קריסטן בל, שלא תקפא על השמרים ומתחממת כבר לקראת סרט רביעי בפרנצ'ייז, שנמצא אף הוא בפיתוח. סרט המשך שלישי צפוי גם ל"משפחת סופר-על" בהובלתו של הבמאי בראד בירד. אפשר לשער שבעקבות ההצלחה הכבירה של "הקול בראש 2" השנה, צפוי סרט שלישי גם בגזרתו, אבל בינתיים מכינים בפיקסאר סדרת טלוויזיה שתעלה בדיסני+ בשנה הבאה ותיקרא Dream Productions.
3 צפייה בגלריה
מתוך Freakier Friday
מתוך Freakier Friday
מתוך Freakier Friday
(צילום: באדיבות דיסני)
עוד בין הסרטים החדשים שמתוכננים לצאת בשנים הקרובות מאולפני דיסני אפשר לציין את "זוטרופוליס 2" של ג'ארד בוש וביירון הווארד, שבעזרת ג'ייסון בייטמן, ג'ניפר גודווין וקה הוי קוואן ינסו לשחזר את הצלחת הסרט הראשון כמעט עשור אחר יציאתו ב-2016. סרט אנימציה נוסף שנוגע לבעלי חיים הוא Hoppers - יוזמה חדשה ונועזת יחסית של פיקסאר ובמרכזה שתי דמויות של גבר ובונה שחווים חילופי מוחות. ג'ון האם יתרום את קולו לאדם, בעוד שבובי מוינהן יגלם את הבונה. חילופי תודעה יש גם ב-Freakier Friday בכיכובן של ג'יימי לי קרטיס ולינדזי לוהן - סרט ההמשך המצופה ללהיט הנעורים האהוב מ-2003, "שישי הפוך".
בז'אנר המדע הבדיוני, בדיסני מתכוננים להפקתם של שתי יצירות בולטות: "אווטאר: אש ואפר" - השם החדש לסרט השלישי במותג המשגשג שעליו הכריז הבמאי ג'יימס קמרון, ו"טרון: ארס" שיצר הבמאי הנורבגי יואכים רונינג בכיכובם של ג'ף ברידג'ס וג'יליאן אנדרסון - ועתה נודע גם כי המוזיקאי הנחשב טרנט רזנור (ניין אינץ' ניילס) אחראי על הפסקול. ואם כבר במד"ב עסקינן, אי אפשר להתעלם (למגינת לבם של המעריצים) מהתכנים החדשים שמופקים על ידי לוקאספילם ביקום של "מלחמת הכוכבים", לצד העונה החדשה של "אנדור" המוערכת, שצפויה להמשיך להיצמד לטון הפוליטי המרצין שלה. במקביל הושק טריילר ראשון של הסדרה החדשה Skeleton Crew שתעלה בדצמבר, ותתלווה לחבורה של ילדים חפצי הרפתקאות שמשגרים את עצמם משכונתם הנאה לחלל ומנסים לשרוד סכנות שונות ומשונות בדרך הג'דיי ג'וד לאו. כרגיל בלוקאספילם, יחסי ילדים וחונכיהם המבוגרים עומדים במרכז התסריטים שהם מפתחים - וכך גם במקרה של "המנדלוריאן וגרוגו" בבימוי ג'ון פאברו ודייב פילוני, שייקחו את העולם של הסדרה "המנדלוריאן" למסך הגדול ב-2026.
3 צפייה בגלריה
מתוך Hoppers
מתוך Hoppers
מתוך Hoppers
(צילום: באדיבות דיסני)
ומה קורה במארוול? טרם התקבלו עדכונים בנוגע לשירה האס והדמות של סברה ב"קפטן אמריקה: עולם אמיץ חדש", אולם מותג גיבורי העל יקבל כמה סדרות חדשות כמו "דרדוויל: נולד מחדש" שכפי שכבר דווח תאתחל את דמותו של דרדוויל, בגילומו של צ'רלי קוקס - זכר לתקופה שבה סדרות של מארוול שודרו בפלטפורמת הסטרימינג של נטפליקס, אי אז לפני השקת דיסני+. לצד קוקס, ישובו לתפקידיהם גם וינסנט דאונפוריו בתפקיד הקינגפין, ג'ון ברנטל הזכור לטובה כפאנישר - וגם איילת זורר הישראלית, לתפקיד ונסה.
דומיניק ת'ורן, שהפציעה לעולמנו ב"הפנתר השחור: ווקאנדה לנצח" בדמותה של רירי וויליאמס, עושה עוד צעד בכיוון סדרה משלה - "לב ברזל" - שיצר ראיין קוגלר ("הפנתר השחור", "קריד"). הנבלית אגתה הארקנס בגילומה של קתרין האן, שהכרנו לראשונה בסדרה "וונדה-ויז'ן", חוזרת כידוע גם היא בסדרה משלה - "אגתה לאורך כל הדרך", ובטריילר החדש שהוצג למעריצים נעשית היכרות מעמיקה יותר גם עם דמותה של ריו וידל (אוברי פלאזה) שקמה מהמתים.