פרופ' דניס וייל מונה הערב (ג') למנכ"ל מוזיאון ישראל בירושלים. וייל, מכהן כדיקן הפקולטה לעיצוב של המכון הטכנולוגי של אילינוי (IIT) ובעבר לימד גם באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. הוא יליד שווייץ, בעל תואר שני בעיצוב מהמכון הטכנולוגי של אילינוי (IIT) בשיקגו וכן בוגר הנדסה כימית מהמכון הטכנולוגי השווייצי (ETH) בציריך.
2 צפייה בגלריה
פרופ' דניס וייל
פרופ' דניס וייל
פרופ' דניס וייל
(צילום: ג'ון פאייר)
מועצת המנהלים של המוזיאון בראשות עו"ד יצחק מלכו בחרה בווייל, לאחר תהליך חיפוש מעמיק שארך מספר חודשים וכלל בדיקה של מועמדים רבים מהארץ ומחו"ל. וייל יכנס לתפקיד מנכ"ל המוזיאון בתחילת מרץ 2022. הוא יחליף בתפקיד את פרופ' עידו ברונו, שכיהן בתפקיד זה בארבע השנים האחרונות.
וייל פועל בתחום העיצוב מזה כ-30 שנה, תוך שהוא מתרכז במיוחד בעיצוב חדשני במגזרים העסקי, הציבורי והחברתי. הוא פעיל חברתי בעל מחויבות גבוהה והיה חבר מוביל במועצות מנהלים של ארגונים חברתיים בסקטור הפרטי והציבורי כאחד. הוא כיהן לא אחת כחבר בוועדות מייעצות ובוועדות פרסים בחו"ל ובארץ בתחום העיצוב והינו בעל ניסיון רב בגיוס כספים ובארגון אירועי תרבות בינלאומיים בהשתתפות מוזיאונים, אמנים וסופרים. בנוסף, כיהן וייל כסגן נשיא לחדשנות ועיצוב בחברת מקדונלדס העולמית.
וייל הוא חבר מוביל בשורה של ארגונים יהודיים בעולם וביקר בארץ פעמים רבות, לפרקי זמן קצרים וממושכים כאחת. הוא דובר מספר שפות, ולרגל כניסתו לתפקיד יעלה לישראל ויתגורר בירושלים.
2 צפייה בגלריה
היכל הספר במוזיאון ישראל
היכל הספר במוזיאון ישראל
היכל הספר במוזיאון ישראל
(צילום: לע"מ)
דניס וייל מסר בתגובה לבחירה: "אני גאה על בחירתי כמנכ''ל הבא של מוזיאון ישראל, אחד המוזיאונים המובילים בעולם ומוסד התרבות הגדול והחשוב בישראל. חדשנות מבוססת על שיתופי פעולה ויצירתיות, ואני נרגש לעבוד יחד עם האוצרים, המנהלים והעובדים המוכשרים של המוזיאון כדי להשיא את פעולותיו ואת תדמיתו"
עו"ד יצחק מולכו, יו"ר מועצת המנהלים של המוזיאון: "במהלך הקריירה שלו, הוכיח פרופ' דניס וייל כי הוא יודע לשלב בין יכולות עיצוביות ואנליטיות לבין חשיבה חדשנית באופן המוביל להצלחה. אנו משוכנעים כי ניסיונו הניהולי של דניס וכישרונו הרב כמעצב, מגייס כספים ואסטרטג, יחזקו את המוזיאון כלפי פנים וגם את מעמדו כאחד המוזיאונים המובילים בעולם".