כמעט 50 שנה לאחר שיצא לראשונה, זהבה בן מחדשת את השיר "היכן החייל" של אהובה עוזרי, בליווי תזמורת ירושלים מזרח ומערב, בעיבודו של המנצח תום כהן. הביצוע הופק על ידי כאן גימל, לקראת מצעד אגן הים התיכון שישודר ביום העצמאות בכאן גימל ובאתר ynet. להצבעה במצעד לחצו כאן
"היכן החייל" בביצוע זהבה בן
(באדיבות כאן תאגיד השידור הישראלי)
עוזרי הוציאה את "היכן החייל" ב-1975, ולימים נודע כי כתבה אותו על השכן שלה - סמ"ר עדי שורק זביב ז"ל, שנפל במלחמת יום הכיפורים. שורק זביב, היה שולח באופן תדיר מכתבים מן החזית, עד שהמכתבים פסקו ויקיריו הבינו כי הרע מכל קרה. מילותיה של עוזרי נחשבות לשיר השכול המזרחי הראשון שנכתב לזכר חייל צה"ל שנפל, ולמרבה הצער הן רלוונטיות כיום כמו בעת שנכתבו.
העיבוד החדש לשיר נכתב מתוך כבוד לביצוע המקורי, אך תוך מתן ביטוי מחודש לטקסט הפוצע והכואב שלו. "עיקר העבודה האמנותית היה בחיבור שלו לאווירה הנוכחית, שבה אנו חיים בטרגדיה מדממת וממושכת, בזמן ש-133 נשים, גברים וילדים נמקים בגופם וברוחם במנהרות חמאס. התבקש בעיניי לבצע שינוי באווירה של השיר לנוגה וכואבת יותר, אך לא לוותר על השפה המוזיקלית הייחודית שפיתחנו בתזמורת", שיתף המנצח תום כהן. הקליפ צולם באולם הנרי קראון שבתיאטרון ירושלים, ומשולבים בו קטעים שבהם נראית עוזרי עצמה, כמחווה לאמנית הגדולה שהלכה לעולמה לפני כשמונה שנים.
1 צפייה בגלריה
מתוך הקליפ ל"היכן החייל"
מתוך הקליפ ל"היכן החייל"
מתוך הקליפ ל"היכן החייל"
(צילום: באדיבות כאן תאגיד השידור הישראלי)
ynet מארח השנה את מצעד אגן הים התיכון של כאן גימל, שיועבר בשידור חי מטיילת העיר בת-ים, במהלך יום העצמאות החל מהשעה 10 בבוקר. במהלך המשדר ידורגו 50 השירים האהובים, החשובים והמרגשים של "אגן הים התיכון" מאז קום המדינה. במשדר המיוחד, ששיאו ישודר בכאן, כאן בוקס וב-ynet, ישתתפו מיטב האמנים שיבצעו להיטים מכל הזמנים.