"75 שנה לישראל, 50 שנה לישראל באירוויזיון, ונועה קירל זוכה באירוויזיון": את המילים הללו אמרו במשלחת הישראלית רגע לפני החזרה הראשונה שלה לקראת הגמר הגדול שייערך מחר (שבת, 22:00 וישודר בכאן) בשיחת מוטיבציה מסביב לגביע האירוויזיון. דורון מדלי, מיוצרי השיר, היועץ המיוחד או במילים אחרות בעל הבית, קרא לנועה קירל ולרקדנים למעגל מסביב לגביע: "אנחנו רוצים אותך" אמרו במשלחת.
משלחת ישראל עם גביע האירוויזיון
(צילום: רן בוקר)
קצת לפני כן, קירל, עדיין לבושה במעיל נוכח מזג האוויר הקר בליברפול, החלה את המתיחות עם הבמאי אביחי חכם לקראת החזרה במתחם חדרי ההלבשה. כמה מטרים ליד המשלחת הנורבגית שכבר למדה את ריקוד היוניקורן בעל פה. ניכרת האחווה בין שתי המשלחות והן אף הצטרפו לריקוד משותף עם קירל והרקדנים הישראלים.
נועה קירל והרקדנים הנורבגים מבצעים את הריקוד של יוניקורן
(צילום: רן בוקר)
רגע לפני העלייה לבמה, הגיע הזמן למעגל השירה המסורתי של כל המשלחת, והפעם: "השקט שנשאר" של שירי מימון שייצג את ישראל באירוויזיון 2005, וקירל אף דיברה עליו בעבר. החיבוק הקבוצתי כולל את כל חברי המשלחת והוא נעשה ממש בכניסה למתחם מאחורי הקלעים, כך שאי אפשר לפספס אותו.
המשלחת הישראלית לאירוויזיון שרה את "השקט שנשאר"
(צילום: רן בוקר)
קירל עלתה לבמה כמעט בלי איפור, ושוב - נתנה חזרה הכי קרובה למושלמת. "הייתה חזרה מעולה", אמרה ל-ynet מיד עם הירידה מהבמה, "מחזרה לחזרה הדברים מתהדקים יותר", הוסיפה ואף סיפרה שיהיו שינויים ממה שראינו בחצי הגמר. "אתמול ב-12 בלילה עוד עשינו שינויים ועדכונים. כל פעם אנחנו מהדקים ומהדקים כדי שיהיה הכי טוב שיכול להיות. הרגשתי מעולה".
אחרי החזרה קיימה המשלחת הישראלית קבלת שבת בארנה. קירל, סיפרה כי זמר שעשה גרסת כיסוי לשיר הפנה את תשומת ליבה לכך שמילות הפזמון מתכתבות עם המצב בארץ, "זה עוד יותר מרגש אותי לפני הביצוע לחשוב על זה. זה נותן עוד משמעות", שיתפה. לאחר מכן שרה הזמרת עם שאר חברי המשלחת את הפיוט "שלום עליכם".
נועה קירל והמשלחת שרים "שלום עליכם"
(צילום: רן בוקר)
כידוע, קירל תעלה מחר על במת הגמר בארנה בליברפול, שם תתחרה ב-25 מדינות נוספות, לאחר שהעפילה לגמר ביום ג'. קירל שובצה במופע ה-23 בגמר - מיקום שנחשב אסטרטגי וטוב במיוחד בגלל קרבתו לסוף המופעים ולפתיחת ההצבעה.
נועה קירל והמשלחת אומרים עם ישראל חי
(צילום: רן בוקר)